THQ bjuder på nästa produkt

Medlem
THQ bjuder på nästa produkt

Den eviga frågan: Stoppar kopieringsskydden verkligen någon? I Titan Quest så stoppar det alla. Securom fuckar till spelet till den grad att spelet kraschar jämt.
Man får helt enkelt använda sig att tredje parts programvara för att få igång spelet ordentligt. Program som går runt och emulerar kopieringsskyddet och modifierade images. Efter att ha gjort lite inställningar i Curerom och efter att ha laddat hem en image så kan man få igång spelet och faktiskt spela det. Så tack för kopieringsskyddet.
Nästa produkt från THQ kommer de att få "bjuda" på.

Inaktiv

I Titan Quest's fall var det väl inte bara skyddet som skapade problem. Titan Quest's totala QA tid uppgick nog till 10 sekunder. Det är nog ett av de mest buggiga spelen jag någonsin provat.

Men ang kopieringsskydd: Ja, dom är skräp och borde avskaffas. Men det finns nog en slags falsk känsla av säkerhet över dem.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

buggade noll för mig..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det fanns vissa andra problem som relativt snabbt fixades med en patch. Kopieringsskyddet är dock det absolut största problemet när det gällde krascher. Det finns fortfarande gott om folk med problem, men jag kan inte under några omständigheter acceptera att ett kopieringsskydd, en del som inte har någon som helst positiv inverkan på produkten, gör att du inte kan spela spelet. Att spel är dåligt programmerade är naturligtvis också en skam, men då har de iaf inte gjort ett aktivt val att ställa till det för slutkonsumenten.

Att inte ha några problem alls verkar vara otroligt ovanligt med detta spel iaf. Men nu har jag iaf inga problem sedan jag fixat och donat som jag skrev.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

buggade noll för mig..

Låt mig gissa: du har inte installerat det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

skulle jag skriva som jag skrev då, ne skulle intro tro det.

aja kanske lät lite nonchalant det jag skrev men dom som inte har problem bör höras med..

Men självklart ska inte kopieringskydd förstöra ,men då får man klaga på ett vettigt sätt på spelets hemsidas forum..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det är lika viktigt att de som inte har problem skriver det som de som har problem, för annars får man ju lätt en skev bild av hur det verkligen ser ut.

Vad är poängen med att klaga på något som de uppenbart inte testat utan bara slängt på? Jag klagar genom att inte stödja deras nästa släpp. Hade det handlat om något annat än datorspel hade jag hävt köpet, fått ersättning eller något annat. Nu finns inte den möjligheten, så då får det bli att inte stödja deras nästa produkt.
Dock har det klagats, och inte så lite. De flesta trådarna finns i tech support delen, vilket säger en del om hur mycket problem spelet dragits med.

MFC
Medlem

THQ.. efter Hitta Nemo (förvisso ett skitigt barnspel) så tittar jag bort så fort jag ser THQ.. det var tydligen något liknande med Superhjältarna.. (förvisso också ett barnspel). Jag beblandar mig inte med företag/utgivare/utvecklare som strular så mycket.. eller ger ut skit. Faktum är att jag tänker inte köpa något spel (nä, jag kör inte piratkopierat om ni undrar) förrän jag köpt min elgura som jag lovat mig själv!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar