Se The Sims 3 i aktion

Robot
Medlem
Se The Sims 3 i aktion

Usch.

Medlem

Jag föredrar Arla för min mjölk....


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

"May contain content inappropriate for children"

ajdå.

Medlem

Jag vet att jag skriver samma sak varje gång det är en tråd om Sims, men mina föraningar sviker mig aldrig.

Varje tråd fylls genast upp med folk som spyr galla över spelet, och det är både förutsägbart och obegripligt. Här har vi en spelserie som säljer oerhört bra och har nått nya och outnyttjade målgrupper som uppenbarligen är mer än villiga att betala för spel och tillägg. Dessutom är spelet i sig mycket bra, även om jag själv sällan spelar det.

Det är något i Sims som får de avundsjuka och omogna bland oss att vittra morgonluft.

Medlem

hum verkar ju testbart iallafall

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Jag vet att jag skriver samma sak varje gång det är en tråd om Sims, men mina föraningar sviker mig aldrig.

Varje tråd fylls genast upp med folk som spyr galla över spelet, och det är både förutsägbart och obegripligt. Här har vi en spelserie som säljer oerhört bra och har nått nya och outnyttjade målgrupper som uppenbarligen är mer än villiga att betala för spel och tillägg. Dessutom är spelet i sig mycket bra, även om jag själv sällan spelar det.

Det är något i Sims som får de avundsjuka och omogna bland oss att vittra morgonluft.

Ettan jo, riktigt nyskapande, men snälla EA - våga släppa era nuvarande licenser och göra något nytt nån gång.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

The Sims har alldeles för få konkurrenter eller liknande spel för att kunna kännas uttjatat. Jävligt unikt koncept och jävligt bra utfört. Så länge det nästan bara är Maxis som gör denna genre så får de gärna utveckla serien till en 10'a.

Medlem

Det ser ju ut som CRAP!

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Erenthal:

Jag vet att jag skriver samma sak varje gång det är en tråd om Sims, men mina föraningar sviker mig aldrig.

Varje tråd fylls genast upp med folk som spyr galla över spelet, och det är både förutsägbart och obegripligt. Här har vi en spelserie som säljer oerhört bra och har nått nya och outnyttjade målgrupper som uppenbarligen är mer än villiga att betala för spel och tillägg. Dessutom är spelet i sig mycket bra, även om jag själv sällan spelar det.

Det är något i Sims som får de avundsjuka och omogna bland oss att vittra morgonluft.

Ettan jo, riktigt nyskapande, men snälla EA - våga släppa era nuvarande licenser och göra något nytt nån gång.

Varför släppa något som det är stor efterfrågan på? De vore lika idiotiskt som att skjuta sig själv i foten innan man ska delta i 100m sprint i OS. För dig och för många här på FZ så ses The Sims bara som en mjölkprodukt, men försök att se de hela ur en liten flickas perspektiv, dessa expansionerna är ungefär som nya grejer till Barbie-huset, alltså väldigt uppskattat. Spelvärlden har förändrats oerhört mycket dom senaste åren, den har blivit bredare och hardcore gamers blir instängda i ett hörn när rummet fylls på med massor av blandade gamers, så det är lika bra att du börjar acceptera förändringarna.

Redaktör

The Sims-fenomenet är ännu enklare att förstå om man ser det ur företagens perspektiv - klart som korvspad att de släpper så många spel som möjligt när det är vad folk vill ha. Mer än 100 miljoner sålda exemplar talar väl sitt tydliga språk.


signatur
Inaktiv

Vart har jag sett detta någonstans... hmm..
THE SIMS
THE SIMS 2
xxx antal expansioner.

Släng skiten och gör något nytt.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Mer stel amerikansk medelklass-simulering, the kids love it.

Medlem

Trean verkar bli väldigt schysst, det känns som de tar serien i rätt riktning. Dessutom verkar de ha väldigt kul när de gör spelet.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Varför släppa något som det är stor efterfrågan på? De vore lika idiotiskt som att skjuta sig själv i foten innan man ska delta i 100m sprint i OS. För dig och för många här på FZ så ses The Sims bara som en mjölkprodukt, men försök att se de hela ur en liten flickas perspektiv, dessa expansionerna är ungefär som nya grejer till Barbie-huset, alltså väldigt uppskattat. Spelvärlden har förändrats oerhört mycket dom senaste åren, den har blivit bredare och hardcore gamers blir instängda i ett hörn när rummet fylls på med massor av blandade gamers, så det är lika bra att du börjar acceptera förändringarna.

Ser man rent krasst ekonomiskt, så är det ju självklart att dussinspel baserade på välsmorda licenser är framtidens melodi, och har dragit in åtskilliga stålar till EA.

På samma sätt som Hollywood gärna månglar ut uppföljare till populära titlar, oavsett om de har en intressant fortsättning på storyn eller ej.

Men ser man det ur konsumentsynpunkt, så är det ju extremt populistiskt och skadar till och med spelutveckligen.
Visst är det skrämmande och så när ett självmord att kasta sig ut för stup, för att lära sig flyga, men att bulla upp sig med licenser av spel man redan gjort både uppföljare och åtskilliga expansioner av är duktigt kvävande till och med för ett genomgrått spelbolag.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Som flera har påpekat så älskar jag folk som spyr galla över spelet, men att bara kolla på statistiken så kan man lätt säga att the sims är världens bästa spel. Och att dumpa världens bästa spelserie medan den säljer måste väl vara det dummaste man kan göra?

Att vara objektiv ftw!


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

De följer efterfrågan, helt enkelt vad folk vill ha. Det är verkligen inget fel med det.

Medlem

Usch, jag ogillar animationerna starkt. De har alltid och ser så otroligt barnsliga och "glada" ut. Jag vet att det är ett barn-spel men måste dem verkligen överdriva så mycket?

Medlem
Skrivet av Mooe:

Usch, jag ogillar animationerna starkt. De har alltid och ser så otroligt barnsliga och "glada" ut. Jag vet att det är ett barn-spel men måste dem verkligen överdriva så mycket?

Det där är väl en smaksak antar jag.

Själv älskar jag simmarnas överdrivna kroppspråk. Det gör det enkelt att tolka deras känslor, och i ett spel som Sims där allt bygger på relationer och känslor så är det nödvändigt att snabbt kunna avgöra vad de tycker och känner.

Sen kanske man fortfarande är barnslig vid 24 års ålder, men jag kan inte låta bli att flina roat när de till exempel stoppar fingrarna i öronen och skakar på tungan...

Medlem

ser ganska kul ut, vore kul å dra över alla fruar i staden! haha!

Medlem

Jag har också svårt att förstå detta hat mot Sims. Det är uppenbarligen en mycket lyckad spelserie som säljer bra. Varför skulle de överge den om det är vad kunderna vill ha? Att upplägget inte passar alla hardcorespelare kan jag förstå men det är ingen anledning till att spy galla över dess succé.

Inaktiv

Jag har inget hat mot Sims då jag älskar det!

Men nån som vet hur Systemkraven ska vara på detta?

Folket som lirar Sims 2 har väl inte direkt dom "bästa" datorerna just nu.

Om man kan lira Sims 2 på önskad grafik borde/måste man väl kunna lira Sims 3 på samma dator?

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Jag har också svårt att förstå detta hat mot Sims. Det är uppenbarligen en mycket lyckad spelserie som säljer bra. Varför skulle de överge den om det är vad kunderna vill ha? Att upplägget inte passar alla hardcorespelare kan jag förstå men det är ingen anledning till att spy galla över dess succé.

Det är lite offtopic, men när jag studerade psykologi på högskolan så diskuterade jag och några kurskamrater (som också delade mitt spelintresse) ofta just det här fenomenet.

Vår konsensus var att det handlade om en identitskris bland vissa grupper av spelare. Att spela data och tv-spel har länge varit en udda, lite nördig hobby som endast ett fåtal snävt definierade människor sysslade med. Att vara en del av den här gruppen, att definiera sig själv som gamer, är något som likt många andra grupptillhörigheter gav (och ger) en stark känsla av identifikation och unikhet.

Det som händer när spel som Sims och andra mer causual-spel blir populära är att nya grupper av människor börjar spela. I fallet med Sims så är det många kvinnor och unga flickor som har engagerats. När en tidigare snäv grupp "späds ut" på det här sättet, så hotas en tidigare trygg identitet bland de ursprungliga medlemmarna. Man kan av uppenbara skäl inte direkt attackera de nya medlemmarna, utan istället attackerar man de saker som gjort att de blivit medlemmar.

Säger inte att det jag sagt är hela sanningen, men jag tror att det är en fullt rimlig delförklaring.

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

Jag föredrar Arla för min mjölk....

The Sims-serien säljer som mjölk ja. Men det är för att det är bra. Det är kvalité. Mjölk däremot är livsnödvändigt.

Tja brudarna gillar det ju tydligen. The Sims är nog det enda spel som min flickvän skulle gilla. Sätter jag igång t.ex: F.E.A.R så säger hon bara usch!!


signatur
Medlem

The Sims kommer att leva mycket länge, kanske "för alltid". I olika tappningar möjligtvis, men möjligheterna är nästintill oändliga. Dessutom är det ju rätt självklart att just denna form av simulator lockar så många.

Sluta tycka så mycket om fenomenet, tycker ni inte om det (som jag) så köp det inte, eller sätt ner foten när era ev. barn vill ha The Sims-expansion #112.

Medlem

coolt spel, men varför punga ut ett exp. paket varje månad? vill du ha hundar, visst 200 kr tack! saker som borde vara med i spelet från början, elelr som borde vara en patch istället..

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Fairfax:

Jag har också svårt att förstå detta hat mot Sims. Det är uppenbarligen en mycket lyckad spelserie som säljer bra. Varför skulle de överge den om det är vad kunderna vill ha? Att upplägget inte passar alla hardcorespelare kan jag förstå men det är ingen anledning till att spy galla över dess succé.

Det är lite offtopic, men när jag studerade psykologi på högskolan så diskuterade jag och några kurskamrater (som också delade mitt spelintresse) ofta just det här fenomenet.

Vår konsensus var att det handlade om en identitskris bland vissa grupper av spelare. Att spela data och tv-spel har länge varit en udda, lite nördig hobby som endast ett fåtal snävt definierade människor sysslade med. Att vara en del av den här gruppen, att definiera sig själv som gamer, är något som likt många andra grupptillhörigheter gav (och ger) en stark känsla av identifikation och unikhet.

Det som händer när spel som Sims och andra mer causual-spel blir populära är att nya grupper av människor börjar spela. I fallet med Sims så är det många kvinnor och unga flickor som har engagerats. När en tidigare snäv grupp "späds ut" på det här sättet, så hotas en tidigare trygg identitet bland de ursprungliga medlemmarna. Man kan av uppenbara skäl inte direkt attackera de nya medlemmarna, utan istället attackerar man de saker som gjort att de blivit medlemmar.

Säger inte att det jag sagt är hela sanningen, men jag tror att det är en fullt rimlig delförklaring.

Vi delar nog samma teori. Dagens hardcore gamers känner sig hotad av casual gamers då dom växer sig i mängd och företagen lägger mer kraft på att underhålla dom, säger ju sig självt då alla företag vill tjäna pengar. Med dagens spelvärld där de släpps mer casual-spel samt där konsoler är dominanta som spelmaskin känner sig den gamla hardcore gamern hotad och kanske rent omedvetet ratar konsoler och casual i fruktan att bra hardcore spel kommer sluta existera till PC, och i och med det så dör även deras hobby ut.

Medlem

Det låter som en sannolik förklaring. Jag har alltid haft svårt för det här med grupptillhörighet. Visst kan det vara trevligt med likasinnade i sin omgivning men när det börjar påverka de egna åsikterna hos människor då går det för långt. I spelvärlden är det förmodligen ganska harmlöst i de flesta fall men det finns ju värre exempel. Även om man inte håller med så måste man kunna förstå varför en annan person tycker som han/hon gör och bemöta det på ett civiliserat sätt.

Inaktiv

Den teorin är åtminstånne inte sann när det gäller mig och jag antar många andra.

Jag tycker the Sims spelen inte är mer än pengakor nu för tiden, inget djup och expansioner på led för att lägga till löjliga småsaker som personer som inte vet bättre är mer än villiga att kasta pengar på.

The Sims är en väldigt bra affärsidé, men mediokert spel.

12
Skriv svar