Idiot eller smart?

Inaktiv

Vilket inlägg den jag citerade eller mitt?

Medlem

CastorFiber: är nog bäst att ignorera båda inlägget, tycker det ligger en stor sked ironi i dem, samt båda avslutas med smiley så...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

I mitt inlägg är det 100% ironi så

Medlem

Smart säger jag, själv tränar jag också som fan för att i hopp bli en fallskärmsjägare eller kustjägare.

Gillar itne alls att dem rustar ner försvaret, finns så många ungdomar i sverige som inte har nåt att göra som lätt skulle passa in i armen istället för att bli kriminella eller bara sitta hemma o spela data(inget fel med att spela data ). själv hoppas jag på en framtid i armen, helst i utlands-styrkan.

Medlem

tycker att alla ska ha en chans att försvara sig. även "neutrala" sverige.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Tycker man kan prata istället för att döda varandra. man kan undra varför militärer använder FMJ's när det finns sonic weapons etc då man skjuter en stråle så aggressorn blir neutraliserad och rammlar omkull och ligger ett bra tag på backen så man kan sätt på handklovar. tex.
Så jag säger nog: Idiot.

Medlem

kanske är en vettig fråga du skrev... fast jag är jäkligt tveksam...
men iallafall, är inte frågan då främst varför poliser, insatsstyrkor/SWAT världen över inte använder det?

storlek på dessa vapen? vikt?
hur lång räckvidd?

sen lär ju kostnaden för att byta vapen på alla poliser samt militärer att skrota sina gamla vapen och införskaffa dessa (för att inte snacka om ett sjukt antal ton ammunition som bara skulle ligga och skräpa)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

jag är för ett försvar i svergie klart ett land ska ha ett försvar vad fan ska vi annars försvara oss tycker vi ska rusta upp som vi hade för att man var tvungen ta lumpen sånt skit trist att dom rusta ner bläää säger jag bara8)

Medlem
Skrivet av Orbek:

Tycker man kan prata istället för att döda varandra. man kan undra varför militärer använder FMJ's när det finns sonic weapons etc då man skjuter en stråle så aggressorn blir neutraliserad och rammlar omkull och ligger ett bra tag på backen så man kan sätt på handklovar. tex.
Så jag säger nog: Idiot.

det blir väl inte mycket till försvar då eller?
deras räckvid ligger väl runt xx meter? eller är ja ute och går igen

visst alla skulle vi varit utan vapen, diktatorer etc etc
men som många har sagt så hjälper den svenska armen till otroligt mycket i omvärlden och det tycker jag man ska vara stolt över.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv
Skrivet av Orbek:

Tycker man kan prata istället för att döda varandra. man kan undra varför militärer använder FMJ's när det finns sonic weapons etc då man skjuter en stråle så aggressorn blir neutraliserad och rammlar omkull och ligger ett bra tag på backen så man kan sätt på handklovar. tex.
Så jag säger nog: Idiot.

Bah! Handklovar? Ja du, Kina har två miljoner man med reserver, tänk vad många POWs om man ska invadera med "sonic weapons" så dom ligger ett bra tag på backen!


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

12
Skriv svar