Inga drogreferenser i Fallout 3

Robot
Inaktiv
Inga drogreferenser i Fallout 3

Herregud, censureras böcker också?.

Inaktiv

nej bara spel, påverkar dig negativt och är en fara för din hälsa och moral

Inaktiv

Jag längtade ju efter att få skjuta heroin i söndersprängda och radioaktiva ökenslätter.

Medlem

Tragiskt att censur fortfarande pågår i många länder.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Men va fan, jag är drogmotståndare i RL - men i Fallout var det kanonkul att utnyttja drogerna. Hur roligt var det inte att pumpa dig full med knark, sätta hästsko i boxhanskarna och sen slå av huvudet på din motståndare i ringen??


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Seriöst.....kan dom inte skärpa sig och sluta tro att folk skulle börja använda droger om dom såg det i Fallout 3. Då kan vi likabra ta bort det i allt som tex böcker och filmer.:\

Medlem

Så löjligt. Det är okej att blåsa huvudet av någon med ett hagelgevär, men att endast referera till en riktig drog skyrocketar spelets åldersgräns. Det här med att censurera alla spel into infinity är ungefär lite som att låsa in någon i ett litet rum "för deras eget bästa", för att de inte ska gå och bli galna mördare eller knarkare.

Medlem

Close your eyes real hard and perhaps the problem will go away?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Fan vad löjligt. Nästan så man får lust att bojkotta dom nu bara för det. Ingen större grej egentligen då det till 99% säkerhet går att modda, men ändå, men jag menar själva principen av cencur.


signatur
Medlem

Är som jag alltid har sagt: Störtlöjligt.
Som nämndes ovan, ska spel censurerar bör även böcker censureras.
En tolvåring kan ju gå in på närmaste bibliotek och låna American Psycho utan problem tex.

Inaktiv
Skrivet av artikelen:

Alla referenser till riktiga droger.

Det är ju roligt; så Heroin heter nu mera "Den lugnande medicinen Nioreh", eller kanske bara Laudanum...

Iofs jag fattar inte hur de får tag i heroin i Fallout, de måste ju ha gigantiska lager heroin i dessa sociala expriment till bunkrar.

Medlem

Tur i oturen, slänger de på ett rejält DRM skydd som blivit så populärt nu för tiden hade man ju blivit tvungen att bojkotta det bara därför.
Nu kan man alltså även lägga till censur på listan också..

Jag har seriöst börjat fundera på vart gränsen går för när jag ska ge upp PC totalt. FRA och DRM tar lixom musten ur hela grejjen.


signatur

"They`ve made a what out of it!?"

Inaktiv

Alla ens förhoppningar om ett lika bra Fallout som föregångarna blåstes bort på en sekund.
Extremt besviken.
Det man kan hoppas på nu är en patch med droger och sex.

Medlem

Men finns det inte fiktiva droger istället då? Spelar väl inte så stor roll vad de heter, bara de har någon effekt.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Men finns det inte fiktiva droger istället då? Spelar väl inte så stor roll vad de heter, bara de har någon effekt.

Jo, det finns. Men grejen är att dom går ifrån allt nitty och gritty med Fallout. Allt det som gjorde Fallout så bra. Har hört att man inte kan mörda barn eller plotcharacters i Fallout heller, och det finns nog mycket annat som har tonats ned.

Medlem
Skrivet av dearme:
Skrivet av artikelen:

Alla referenser till riktiga droger.

Det är ju roligt; så Heroin heter nu mera "Den lugnande medicinen Nioreh", eller kanske bara Laudanum...

Iofs jag fattar inte hur de får tag i heroin i Fallout, de måste ju ha gigantiska lager heroin i dessa sociala expriment till bunkrar.

Heroin=Morfin, mediciner (droger) är ju en av de första grejerna som man bunkrar upp med inför ett krig så sådant bör helt klart finnas ja. Opiumvalmofrön borde kunna finnas kvar dessutom så även om man inte bunkrat upp med mediciner så skulle man kunnat odla fram det, inte speciellt avancerat att få fram morfin och sen heroin ur det.

Det här är ganska typiskt Bethesda föresten. Dom gör sånna här grejer lite FÖR ofta. Dom säger en grej för att sedan säga "jaha, DEN funktionen som vi snackade om, nä-nä, den har vi tagit bort, det funkade inte.".. De gör en massa uttalanden om saker för att senare inte ha med det, det är ju jävligt smidigt! Frågar ingen så säger dom inget heller.


signatur
Medlem
Medlem

När man väl börjar tycka att spelet inte är så dumt så kommer dom med en grand slam. Do not want!

Skrivet av MKultra:

Det här är ganska typiskt Bethesda föresten. Dom gör sånna här grejer lite FÖR ofta. Dom säger en grej för att sedan säga "jaha, DEN funktionen som vi snackade om, nä-nä, den har vi tagit bort, det funkade inte.".. De gör en massa uttalanden om saker för att senare inte ha med det, det är ju jävligt smidigt! Frågar ingen så säger dom inget heller.

Japp, samma taktik med eventuellt modd-kit. Vaga löften för inte påverka lanseringsförsäljningen eller förhandsbeställningarna förmodligen. Snacka om vilja sälja grisen i säcken.

Medlem

Om jag har uppfattat det hela rätt så stör det mig inte det minsta; det fanns inga "riktiga" droger i originalen så förhoppningsvis så fortsätter de bara att köra på namn som Jet och Buffout...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Wartex:

Så löjligt. Det är okej att blåsa huvudet av någon med ett hagelgevär, men att endast referera till en riktig drog skyrocketar spelets åldersgräns. Det här med att censurera alla spel into infinity är ungefär lite som att låsa in någon i ett litet rum "för deras eget bästa", för att de inte ska gå och bli galna mördare eller knarkare.

Det visar bara hur sjuk vår spelvärld är reglerad. Att de tycker att droger är värre än mord är riktigt sjukt faktiskt. För att inte tala om sex som alla våra föräldrar har haft. Men det är jättehemskt i spel och får 18+ så fort ett bröst syns.

Inaktiv
Skrivet av beersgarden:

Om jag har uppfattat det hela rätt så stör det mig inte det minsta; det fanns inga "riktiga" droger i originalen så förhoppningsvis så fortsätter de bara att köra på namn som Jet och Buffout...

Det som stör mig är att dom verkar ha haft "realistiska" namn på drogerna från början, och inte original namnen från Fallout 1/2.

Medlem

Seriöst, tror de inte att folk har nåt förstånd?
Storebror vet bäst.

Medlem

wtf censur suger


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

Hmm jag har knarkat det mesta i mitt liv ren sedan 3 år och jag kan inte för mitt liv förstå varför ni vill se riktiga droger i ett spel, en interaktiv media som skall underhålla och dessutom garanterat kommer att spelas av barn.

Att skuta någon med ett hagelgevär i huvudet är förhoppningsvis de flesta inte tillräckligt "nyfikna? så de riskerar att testa...

Men avdramatisera droger tillräckligt så sitter snart en stackare där lite full kanske (då även det verkar vara åtkomligt för minderåriga) och blir erbjuden att testa "en lina", då kan jag lova att
desto mer spärrar han/hon har och desto mer avlägset droger känns ju mindre är chansen att faktiskt "prova en gång"

En åtgärd som att byta namn på drogen kan göra skillnaden för den ?riktiga? är fortfarande främmande och förbjuden.

Inaktiv

För i helvete. Där försvann magin med F3. Tyvärr.


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Medlem
Skrivet av Användarnamn:

För i helvete. Där försvann magin med F3. Tyvärr.

Haha, Drama queen... det är inte "drug lord" vi snackar om...

Men jag gillar det inte, censur är av ondo!!


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem
Skrivet av XIXPS:

Hmm jag har knarkat det mesta i mitt liv ren sedan 3 år och jag kan inte för mitt liv förstå varför ni vill se riktiga droger i ett spel, en interaktiv media som skall underhålla och dessutom garanterat kommer att spelas av barn.

Att skuta någon med ett hagelgevär i huvudet är förhoppningsvis de flesta inte tillräckligt "nyfikna? så de riskerar att testa...

Men avdramatisera droger tillräckligt så sitter snart en stackare där lite full kanske (då även det verkar vara åtkomligt för minderåriga) och blir erbjuden att testa "en lina", då kan jag lova att
desto mer spärrar han/hon har och desto mer avlägset droger känns ju mindre är chansen att faktiskt "prova en gång"

En åtgärd som att byta namn på drogen kan göra skillnaden för den ?riktiga? är fortfarande främmande och förbjuden.

Man avdramatiserar mord också i spelet. Skulle de haft fejkade namn ifrån början skulle ingen bry sig men när det ändrar namnen på grund av Australien så känns det bara så fel.

Och om man nu känner behov för att göra saker i verkligheten som man testat på tidigare i spel är man bara ett pucko.

Medlem

Fallout-världen har aldrig varit den trevliga miljön direkt. Sen att de censurerar om de haft riktiga drognamn är väl i sig förståeligt. Men som nämndes tidigare så var det väl ändå påhittade namn i föregångarna och ser inte varför man inte skulle kunna behålla dem då det är något som äldre Falloutspelare skulle kunna relatera till och känna igen. Spelet i sig verkar ganska så lovande men det fäller lite krokben för sig själva då de tar bort så många "unika" saker som man kunde i de föregående spelen. Återstår att se hur slutprodukten blir. ;P


signatur

Fueled by coffee.

Skriv svar