Ensemble Studios stänger

Medlem
Ensemble Studios stänger

Vad i ragnarök?!

Medlem

Eh, vad fan är detta?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Age of Empires är nog det enda spelet jag kan tänka mig att uppgraderar datorn för, resten spelas på ps3. 3:ans online läge var helt underbart, la säkert 300h där. Och nu så kommer det inget nytt?!?!?

Inaktiv

*hyyysh-HA*, *trumljud*, "Rogen?", "Stedymas!"...

Medlem

Bah fan va trist kan ju inte stämma

Medlem

så jävla synd:( neeeeeejjjjjjjj De är ju de bästa spelen någonsin:P

Medlem

Så typiskt! En av de bästa sakerna Microsoft har haft lillfingret i ska nu läggas ner!

Så synd!

Medlem

nooo:( age of empires:,( bästa spel serien nånsin! aja får oppas det kommer nya endå:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Måste vara lite knäckande att veta om att man kommer få sparken så fort man jobbat färdigt...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Måste vara lite knäckande att veta om att man kommer få sparken så fort man jobbat färdigt...

Vilket ju å andra sidan är vardagen för många projektbaserade konsulter osv. Men ja, det borde vara rätt jobbigt.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

De som definerade PC-spel på 90-talet (dallas gaming mafia) är nu splittrad från grunden.. Vilket sätter en punkt där PC-eran officiellt är död och begraven.

Medlem

Men, nej!

Fan vad surt. AoE-serien äger ju.

Inaktiv

Detta är ett sorgens år, mina vänner. Ett sorgens år.


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Medlem

Det här kom väldigt väldigt otippat. Ekonomiska problem... Man kan undra vem det är som har ekonomiska problem, Ensemble eller Microsofts utrensningsansvarige.

AoE- licensen kommer väl antingen säljas eller läggas på is nu då.

Edit. Källa till det här, någon? (Blundar och hoppas det är en ond dröm)


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

*careface*


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Problemet är väl att Ensemble Studios inte går med typ 1000% i vinst eller mer, så microsoft tjänar för lite...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Hur kan man ha ekonomiska skäl att lägga ner en spelstudio som bara producerar bra spel som blir storsäljare? Paradoxalt.


signatur

.slanger

Medlem

Nooooooooooooooooo!


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av iramirion:

De som definerade PC-spel på 90-talet (dallas gaming mafia) är nu splittrad från grunden.. Vilket sätter en punkt där PC-eran officiellt är död och begraven.

Jag ser inte att pc är död, fortfarande det mest spelade plattformen

Inaktiv

Ea kan ta sig i stjärten.

Släpper endast hypad skit som småbarn gillar.


signatur

a"C"RED -

Inaktiv
Skrivet av moondragon:
Skrivet av iramirion:

De som definerade PC-spel på 90-talet (dallas gaming mafia) är nu splittrad från grunden.. Vilket sätter en punkt där PC-eran officiellt är död och begraven.

Jag ser inte att pc är död, fortfarande det mest spelade plattformen

Det är som att säga att Kina är bäst på att vandra, för att de har flest folk i världen som gör det.

Jämför du PC'n som spelplatform med konsolerna, så har du har en mycket liten spelskara som tar upp den största procenten av PC marknaden (sims, mmo's). Om du ser hur det korrelerar med mångfalden av spel på konsolen och hur balansen har tippat över till konsolernas fördel.

Mångfald indikerar i alla sammanhang jag kan tänka på en hälsosam miljö som är fruktbar.

Jag säger inte att PC spel kommer dö ut, tvärtom.. men som ERA (dominans under en period) ser jag defintivt detta som konsollernas era.

Drar du ett streck från ovannämda föreställning så ser du att de som höll den MINSTA procenten på marknaden (dallas gaming mafia med id software och ensamble) var de mest framgångsrika. Ser du att id software ser ut att överleva pågrund ut av att de har sett konsolernas fördel till PCn.

Medlem

Microsoft ekonomiska problem...!? Något är skumt här..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Ironin är ju att Age of Empires III (som alltså släpptes 2005) var ett av de bästsäljande PC-spelen i USA förra året.

Antingen så har Microsoft gått och blivit dumma i huvudet eller så finns det interna problem i studion som de inte gärna går ut med.

Jag hoppas att de får fortsätta med ett nytt Age of-spel efter Halo Wars. Annars tänker jag principbojkotta Microsoft (inte för att det går men...*MORRAR* >_<)


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Lite skumt att samtidigt som man lägger ned studion med motiveringen "ekonomiska problem" och precis efter startar en ny studio... Sedan att det är en studio som genererat pengar gör det inte mindre skumt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nja, även om själva Microsofts storkassa för hela företaget ligger i höga mängder så tror jag inte man tar ifrån den kassan till varje studio/avdelning dom har. Varje avdelning har ju sin budget och kvot att fylla, och kan dom inte det så går ju hela Microsoft back om man ska ta från dersa huvudkassa.

Tycker detta är jätte tråkigt, jag gillar extremt mycket AoE / AoM spelsättet av att hålla en väldigt stabil ekonomi på olika resurser. Även om jag har alla AOE3 expansioner så är det inget spel jag spelar nuförtiden.

Kommer dock inte stödja Halo Wars. RTS till Konsol funkar inte riktigt i min värld.

Studion hade dock stor potential.. väldigt tragiskt

Medlem

Inget AoE 4 ?? :(:(

Medlem

NEJ :'( Age of Empires 2 är fortfarande det bästa rtset - som finns - någonsing .


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Det kan fortfarande bli ett AoE4 då det inte var Ensemble utan Big Huge Games som utvecklade Asian Dynasties. Man kan ju hoppas på att dom får gör AoE4.
Även om det är mycket sorgligt att Ensemble försvinner.

Medlem
Skrivet av Brother:

Det kan fortfarande bli ett AoE4 då det inte var Ensemble utan Big Huge Games som utvecklade Asian Dynasties. Man kan ju hoppas på att dom får gör AoE4.
Även om det är mycket sorgligt att Ensemble försvinner.

Grejen är ju det att även om Big Huge Games gör nästa AoE så blir det ju inte samma sak. Ensemble Studios består av ett antal människor som tillsammans skapat några av de finaste strategispelen hittils. Tillsammans.

Nu kommer de antagligen att splittras och gå olika vägar, även om flera säkert hamnar på samma ställen kommer det ändå bara att vara en del av människorna bakom så många bra spel. Sabla Microsoft.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

12
Skriv svar