VM tråd igen

Medlem
VM tråd igen

woho italien!! skönt att tyskland fick spö,måste nog vara den spännigaste matchen i vm hittils!, nu vill man bara se italien vs frankrike i final! för fan va kul de skulle vara:up::up:

Inaktiv

Så skönt och jag är så glad. HEJDÅ TYSKLANDADSD


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

F*n va nice att dom kaxiga tyskarna åkte på stryk av Italien.

Inaktiv

att tyskland blev utslagna gjorde min dag, även fast det inte var så mycket till dag kvar men det kommer hålla ett bra tag, finns inget land jag hatar mer än tyskland, eller snarare folket, vet inte varför.

Medlem

Tyskar är lite... tja vad ska man säga?... egna av sig?


signatur
Medlem

"Deutschland bist der weltmeister!" Skrek de utomlands.

De kommer aldrig bli världsmästare, de har försökt ex antal ggr.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

"Deutschland bist der weltmeister!" Skrek de utomlands.

De kommer aldrig bli världsmästare, de har försökt ex antal ggr.

54', 74' och 90' då? Räknas det inte då?


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Budo. Erkänn nu. Du googlade på den


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem
Skrivet av Budolicious:
Skrivet av Chief Red Cloud:

"Deutschland bist der weltmeister!" Skrek de utomlands.

De kommer aldrig bli världsmästare, de har försökt ex antal ggr.

54', 74' och 90' då? Räknas det inte då?

Inom fotbollen ja, men det klingar ganska fel när en tysk säger att han vill bli världsmästare, det kan ex antal miljoner människor vittna om.

Medlem

pratar vi fotboll nu är eller politiskt?

iaf inget fel på tyskland ,tyckte det var trist dom inte kom vidare.

italien ville jag inte se i final.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

pratar vi fotboll nu är eller politiskt?

iaf inget fel på tyskland ,tyckte det var trist dom inte kom vidare.

italien ville jag inte se i final.

Kan bara hålla med!
Tyskland har spelat en jäkligt rolig fotboll (för en gångs skull) och gillar man fotboll så bör man kunna njuta av vackert spel oavsett vad man tycker om landet i övrigt.

Men men, italien gör väl 1-0 efter 2 min i finalen för att sen backa hem och släppa in ett mål på övertid. Sedan händer inte ett skit i förlängningen och så förlorar italien på straffar och vi har återigen fått "njuta" av en skittråkig final.
Även om semifinalen var ganska spännande och bra så är Italien mästare på tråkig fotboll. Får hoppas att dom "gör en Tyskland" och kör full fart framåt så det blir en rolig final.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Bah, hejade faktiskt på Tyskland, the lesser of 2 evil. Alltid avskytt Italiens sett att spela på, tråkig fotboll, filmar vid minsta beröring överallt på planen, och vid en del tillfällen spelar dom väldigt fult. Vilket är tråkigt med tanke på att, som vi såg i slutet mot tyskland, att dom faktiskt kan spela riktigt bra fotboll. Så om dom fokuserade sig mer på att spela fotboll i stället för att leka skådespleare skulle dom kunna bli riktigt bra, och vinna på hederligt sett.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

I detta VM så har det varit så jävla taktiskt, förutom Tysklands 3 gruppspelsmatcher, då dom hade de 3 sämsta lagen i detta vm i samma grupp (nåja). Igår spelade fan inte Tyskland roligt, inte heller mot Argentina. Jag försvarar inte Italiens sätt att spela, men jag ser inget lag förutom Ghana och Argentina (inte i kvarten) som har spelat "rolig" fotboll i detta VM.


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Ville hellre se Tyskland vidare. Italien? Jävla skådespeleri. Då Perroti slängde sig över en tysk med ryggen före, landar och rullar utav bara fan och tar sig för benet. Då han ser att han fått frisparken emot sig så kliver han upp som om inget hänt. Nej fan!

http://www.youtube.com/watch?v=0do5xlE9C_A&search=italian%20t...

Nästan så att jag börjar tro att det är såhär det går till

Medlem

hejade med på tyskland, de kör med powha.
italien är mera som 5åriga gråt-tanter.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av SkruMp:

Budo. Erkänn nu. Du googlade på den

klart jag gjorde
visste att det var 3 stycken, och att 90 var en av dem iofs


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Tror att folk tror att Tyskarna fortfarande är nazister, det är dem inte. Jag hejade på Tyskarna, Italien kan äta skit.

Medlem

Som halv spagge kan ja säga att ja förstår varför italianosarna spelar som de gör. sånna groteska förväntningar på sig hemmirfrån att det inte är männskligt.

eller som Mussolina la fram det i EM 36 eller va det var. "Vinn eller dö"

själv hoppas ja italienarna vinner så ja inte får arga samtal från farsan mitt i natten som man fick när sverige Danmark spelade 2-2 hehe


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Jag tror Frankrike-Italien i finalen... (matchen slut än? Portu-Frank?)
Och jag tror det blir en tight och rolig match, dock tror jag vår trevlige Zidane gör mål och Frankrike vinner VM. Skoj kommer det bli iaf


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Famest:

Tror att folk tror att Tyskarna fortfarande är nazister, det är dem inte. Jag hejade på Tyskarna, Italien kan äta skit.

Det handlar inte om nazism, i varje fall inte det jag syftade på.

Det är ett djup i deras mentalitet som gör att de tror att de är oslagbara, orubbliga etc. Nationalsången är ett exempel. Dubbningen av all form av utlänskt språk i exempelvis intervjuer, filmer, istället för text, är ett starkt inskränkt beteende, och inte vidare internationellt sinnat. Detta förekommer i andra länder med givetvis, men det är annorlunda i Tyskland.

När Tyskland samfogades som stat skedde det med hjälp av kultur och språkliga grunder. När Frankrike avskaffade kungahuset skedde det på folkets grundliga begäran. När Italien blev ett land skedde det med våld. Alla länder har olika bakrunder, och det syns även i dag. I Syditalien är sympatin för det italienska landslaget ganska liten, då man känner sig förtryckta av det nordliga påhittet Italien.

Jag är väldigt trött, så någon direkt poäng har jag inte, det jag ville hålla fram är att alla länder och folk är annorlunda, har olika mentaliteter, besitter olika erfarenheter med mera. Därför ter sig åsikter och beteende olika.

För att gå in på fotbollen, så tror jag Italien tjänat enormt på ett vm-guld, med tanke på deras skandaler, och splittringen som råder i landet. Dock så tror jag att Zidane gör det avgörande målet, och blir den bäste franske spelaren någonsin.

Thank you for your time, det blev en liten halvnovell

Medlem

Hellre Frankrike än Italien.
Gillar verkligen inte Italien som fotbollsnation, maken till oödmjuka spelare.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Jahopp Frankrike spöa Portugal, nu får vi grodätarna i finalen. Hellre Italien än Frankrike men helst Portugal (absolut helst Sverige då det skulle vara gutt + att SIBA och en del till skulle bli mörbultade när de drar in sin "om Sverige vinner VM pengarna tillbaka" kampanj. Där de "erhåller vår rätt att dra in erbjudandet när som helst under VM". Trots att chansen redan var minimal.

Medlem

[quote=Chief Red Cloud]

Skrivet av Famest:

. Alla länder har olika bakrunder, och det syns även i dag. I Syditalien är sympatin för det italienska landslaget ganska liten, då man känner sig förtryckta av det nordliga påhittet Italien.

Ehum.. det var en syd Italienare som enade italien

därimot har det historiskt sett varit en hel del bråk mellan cesilien och fastlandet då de under tidigt 1900 tal inte ville vara en del av italien vilket italienarna besvarade med att behandla dom som en andrahands medborgare


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

[quote=Lash]

Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av Famest:

. Alla länder har olika bakrunder, och det syns även i dag. I Syditalien är sympatin för det italienska landslaget ganska liten, då man känner sig förtryckta av det nordliga påhittet Italien.

Ehum.. det var en syd Italienare som enade italien

därimot har det historiskt sett varit en hel del bråk mellan cesilien och fastlandet då de under tidigt 1900 tal inte ville vara en del av italien vilket italienarna besvarade med att behandla dom som en andrahands medborgare

Jo, och det var en kroat som enade Jugoslavien. Det är inte väsentligt. Det väsentliga är att Norditalienska förbunden införlivade syditalien mot dess vilja. Det är inte bara Sicilien som haft svårt, utan även resten av syditalien. Det finns ingen kollektiv sympati för Italien, i varje fall inte i de södra delarna av landet.

Inaktiv

Hejade på Italien( fast dom har Totti - Spotti) . Tyskland spöade ju Sverige.

Frankrike vinner VM! ..I hope.

FRA -> 3 - 1 <- ITA

100 :-

(kommer se finalen nere i Italien också.. f-n!)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Jag hoppas att gubbarna i Frankrike vinner.

Inaktiv

sioux hur fan i ärlighetens namn kan du tippa 3-1? Det kommer bli absolut MAX 2 mål i matchen...


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Håller med Meller, högst två mål, det är det som jag tycker är det trista med fotboll. Fem av slutspels mactherna i detta VM har slutat 0-0. Fem har slutat 1-0.
Bara och konstatera det görs ju nästan inga mål :\

Hockey däremot kan det bli många, många mål. I nån match för ett par år sen gjorde Sverige 11 mål, tror jag.

Medlem

hur kan folk heja på Frankrike?
de otäcka människor som vägrar lära sig ENG, tror att Frankrike är lika stort å mäktig som på 1700talet, äter sniglar osv...


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar