Michael J.Fox still rocking

Medlem
Michael J.Fox still rocking

Michael J. Fox stod på scenen under "A Funny Thing Happened On The Way To Cure Parkinson"-galan i New York. Tillsammans med bland andra Steven Tyler och Elvis Costello. En rad kändisar var där bland annat multisuperhjälten Ryan Reynolds som är vän med Fox och stöder forskningen mot Parkinson som även var med under 2008 års gala.

En av 80- och 90-talets största skådisar i mitt tycke och förbannat jävla olyckligt att just en sån kille blir drabbad av den där skiten.

Och nu när världens bästa bilföretag ser ut att gå i graven kanske man skulle byta till en DeLorean...eller just ja, dom gick ju också åt skogen...
Fan kunde inte sossekontainertillverkaren Pissvolvo konka istället, va fan har dom gjort sedan trepunktsbältet egentligen?
Ett paket IKEA-möbel är ju bättre formgiven...och bättre ihopsatt också för den delen.

#blogg

Medlem
Michael J.Fox still rocking

"Fan kunde inte sossekontainertillverkaren Pissvolvo konka istället, va fan har dom gjort sedan trepunktsbältet egentligen?"

Intressant kommentar i och med att Saab använt i princip samma motorer sedan mitten av 90-talet. Konkurs är bara ett resultat av att inte släppa någonting nytt, jag kommer inte att sakna dem.

Såväl Saab som Volvo är dessutom ruskigt tråkiga att köra.

Medlem

så en elhybridmotor utan fossila bränslen är inget nytt?!
det är betydligt längre än till exempel toyota har kommit inom hybridteknik (som ju använder fossila bränslen fortfarande)
saab har varit en världsledande part inom utvecklingen av etanolmotorer. lättrycksturbon har funnits med sen tidigare visserligen.
Förbränningsmotorn och elmotorn har förvisso inte förändrats speciellt mycket sedan början av 1900-talet så det är inte många tillverkare som kommit någonstans egentligen...
Att saab dessutom är en av dom ledande aktörerna inom säkerhet är väl också gammalt...
saab går egentligen runt på en försäljning av ca 120000 bilar/år vilket man faktiskt sålde, anledningen till - i kassan är att man har en stor del av utvecklingen av motorer och säkerhetsfrågor inom gm. man utvecklade motorer åt gm men kostnaderna drogs från saab därav minus.

Att det dessutom kommer att kosta oss ganska mycket pengar att ta hand om alla som blir av med jobben efter en konkurs gör inte det hela bättre. man räknar med ca 8000 direkt berörda men sedan alla andra företag som tillverkar delar, saab har dessutom en hel del firmor som säljer deras bilar. räkna med runt 20-40000 som berörs...blir billigare för staten att gå in som ägare än att betala ut bidrag.

1
Skriv svar