Protest mot Spores kopieringsskydd

Robot
Protest mot Spores kopieringsskydd
Medlem
Protest mot Spores kopieringsskydd

Go internets!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Medlem

Jag håller precis på att installera det, tänkt att bojkotta skräpet iom att just detta.
Kunde dock inte låta bli att köpa det, det får vara värt de 900kr jag gav för mitt och flickvännens exemplar (2st), det är väl som med bioshock, de släpper en patch senare som låser upp spelet.

Men vad sker om jag vill spela det om 10år?, smått otroligt men det kan dock ske, och hur lätt kommer det bli att hitta just den filen igen...


signatur

Retro.

Medlem

Tycker det är lite berättigat, det drabbar ju bara oss hederliga människor som faktiskt köpt spelet.

MEN JAG ÄLSKAR DET ÄNDÅ HIHIHIH


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Golvis: 900kr?!?!?! Är du go i boet eller?
Spelet är årets flopp.
Och varför blir "gamers" arga? Man installera spelet, spelar 1timme, avinstallera och försöker glömma att man någonsin spelat möget.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Golvis: 900kr?!?!?! Är du go i boet eller?
Spelet är årets flopp.
Och varför blir "gamers" arga? Man installera spelet, spelar 1timme, avinstallera och försöker glömma att man någonsin spelat möget.

Man får väl anta att han köpte ett till både sig och flickvännen. Det skrev han ju!

Medlem

Internet is serious Business

Inaktiv

Helt rätt av EA! Det gäller att anpassa sig och försöka ligga steget före piraterna, och det är vi sjävla, användarna, som styr utvecklingen.

Medlem

herre gud :dead:


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Hoppas det får någon verkan. Kopieringsskydd är så jäkla tramsigt.

Medlem
Skrivet av JoeyTK:

Helt rätt av EA! Det gäller att anpassa sig och försöka ligga steget före piraterna, och det är vi sjävla, användarna, som styr utvecklingen.

Steget före? Vilket skämt. Spelet kom ju ut på nätet samma dag som det släpptes. Om inte tidigare. Det skyddet hade ingen påverkan alls.

Medlem

Det roliga är ju att på grund av detta så laddar fler ner det och crackar skyddet än köper spelet.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

smart av EA nu kommer ju ingen att ladda ner spelet i stället!

Medlem

Haha, amazon verkar ha blivit nätets demonstrationsplats.

Medlem

Varför ska dom envisas med kopieringsskydd? De kostar bara onödiga pengar, och Spore fanns att ladda ner två dagar innan releasedagen, så helt onödigt.

En CD-key ska fan räcka

Medlem

Ha ha, festligt! Inte mer än rätt när det bara är 3 installationer.


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

Tycker faktiskt synd om hederliga personer med sånna här skydd det funkar ju inte så jätte bra dom här skydden.


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Medlem

Ne jag håller med... kopieringsskydden drabbar baskemej bara dem som faktiskt köper spelet.. de andra slipper får ju en suverän crackad version som funkar klockers.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av JoeyTK:

Helt rätt av EA! Det gäller att anpassa sig och försöka ligga steget före piraterna, och det är vi sjävla, användarna, som styr utvecklingen.

Steget före? Vilket skämt. Spelet kom ju ut på nätet samma dag som det släpptes. Om inte tidigare. Det skyddet hade ingen påverkan alls.

spelet kom faktiskt ut på nätet på tisdagen innan spelet egentligen skulle släppas:P

men de kan kanske bero på att flera butiker i australien släppte spelet nästan en hel vecka innan dom skulle släppt de...


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Tjurigt, de måste ju göra någonting! Så jobbigt kan det väl inte vara med onlineautentiserring? Och tre datorer bör väl räcka. Herderliga personer tycker uppenbarligen att det är fel att ladda ner spel, så de borde väl stödja detta istället för att störa sig på det.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Piratkopiering är alltid en enkel utväg precis som alla brott. Men visst, jag irriterar mig också högeligen på att någon annan sätter gränser för var jag får installera mitt eget jävla spel. Uselt EA!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Varför bara 3 gånger?
Visst jag förstår att det är för att det inte ska gå att ladda ner och installera samma version på 2 miljoner fattiga nördars datorer men då hade det funkat lika med t.ex. 3 installationer per vecka eller månad. Om det nu är onlineverifiering så borde de kunna hålla koll på hur ofta en viss spel installeras, 12389471 ggr på en dag = piratversion, 2 ggr på en vecka = lagligt troligtvis.

Om 200 000 pirate bay-nördar laddar ner spelet och sen bara 3 kan installera direkt så skulle det funka lika bra som bara 3 installationer totalt. Sen visst vet jag att det knappt gör nån skillnad, skyddet är ju crackat iaf. Men antar att skyddet finns där just för att det ska ta lite längre tid att få ut på nätet förhoppningsvis. Så varför då irritera oss hederliga människor med att bara ge 3 installationer? Bättre oändligt antal installationer men med liten tidsbegränsning så inte andra kan aktivera samma spel samtidigt.

Medlem

Det var ju väldans vad folk ska försvara ett ruttet kopieringsskydd. Som tidigare nämts så fanns spelet ute crackat och klart redan i mitten på förra veckan. Det måste ju bevisligen innebära att skyddet inte har gjort någon som helst nytta?

Står fast vid min åsikt att cd-key bör räcka som skydd, då begränsar man ganska enkelt onlinedelen till dom som betalar. Brukar iofs komma piratservrar också men jag tänker mer på extra funktioner online, tex stats och sånt.

Medlem

Jag förbokade spelet via EA store, men avbokade det nu, då jag inte gillade deras regler för nerladdning(man kunde bara ladda ner spelet i 6mån efter köp) eller priset(man kunde få spelet snabbare och billigare via t.ex webhallen).

Medlem

mm 3 datorer? eller bara installera spelet 3 gånger? Till exemepel om man fått formatera om datorn eller köpt nytt?

Medlem
Skrivet av Biermann:

Jag förbokade spelet via EA store, men avbokade det nu, då jag inte gillade deras regler för nerladdning(man kunde bara ladda ner spelet i 6mån efter köp) eller priset(man kunde få spelet snabbare och billigare via t.ex webhallen).

gäller det bara spore ?

för jag köpte ett battlefield boosterpack därifrån när det första släpptes. och jag kan fortfarande ladda ner det

Inaktiv
Skrivet av MazZ:
Skrivet av Biermann:

Jag förbokade spelet via EA store, men avbokade det nu, då jag inte gillade deras regler för nerladdning(man kunde bara ladda ner spelet i 6mån efter köp) eller priset(man kunde få spelet snabbare och billigare via t.ex webhallen).

gäller det bara spore ?

för jag köpte ett battlefield boosterpack därifrån när det första släpptes. och jag kan fortfarande ladda ner det

Det gäller alla spel i EA store.

Under en begränsad tid så kan man ladda ner installationen därifrån.

Ganska så värdelöst egentligen. Köper man ett spel så vill man väl kunna använda det när man själv bestämmer? Tacka vet jag CD/DVD-media.

Medlem

Förväntade sig utvecklarna/utgivarna sig något annat? Det är väl klart folk blir upprörda om ens köpta produkt har begränsningar när det inte behöver ha det.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Inaktiv

Spore säljer inget.. jag visste det.

Ett spel på 3 Gb och 700 MB går helt enkelt inte.

Blizzard skulle göra detta spel inom ett år.

TRodde faktist att Spore skulle vara bättre än förväntat men jag hade tyvärr fel. Efter en gång så orkar man inte längre.

Har nu skickat tillbaka Galatic Edition till webhallen och fått 50 % tillbaka. Helt rätt!

123
Skriv svar