Protest mot Spores kopieringsskydd

Inaktiv
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av showerguy:

Ett spel på 3 Gb och 700 MB går helt enkelt inte.

Vad menar du med det? Skulle spelet vara bättre om det tog mer/mindre plats på datorn?

Ja det skulle det gjort. Men liksom spelet Spore skulle legat på typ 10 GB så vi kunde fått lite roligare och öppnare spelsystem.

Jag tycker inte att dom har gjort det. Spelet är inte öppet för 5 öre eftersom spelet är så litet.

Sätt in 7 GB till så blir jag nöjd.

Är du go eller? Spelat dwarf fortress? Tror inte du blir så öppnare än så och spelet landar på 5.5MB, och snälla, kommentera inte spelets kvalitet om du inte testat själv.

Medlem

löjligt... 5/5


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Hahaha, så förbannat rätt! Ner med EA, företaget som gett kapitalismens onda sida ett ansikte.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

Vill man ha ett bra piratskydd borde de ha det som Mass Effect till PC har, tog ju flera veckor innan det crackades (iaf så det gick att spela längre än några timmar)

Medlem

Ett överhypat skitspel med ännu skitigare kopieringsskydd? GJ EA.

Medlem

Ni som har så jättestora problem med att få detta spelet att starta varför tar ni inte bara och laddar ner en crack fil? Det är inte olagligt för tusan. Ni har köpt spelet ni får göra vad ni vill med det. Gå in på t.ex. piratbyrån och läs på hur ni ska göra.

Inaktiv
Skrivet av JoeyTK:

Helt rätt av EA! Det gäller att anpassa sig och försöka ligga steget före piraterna, och det är vi sjävla, användarna, som styr utvecklingen.

Med tanke på att Spore låg ute, crackat och DRM-fritt före release datumet så skulle jag nog säga att piraterna låg före EA. Så nej, detta DRM skydd påverkar ENDAST oss betalande kunder och får inte ens piraterna att höja ögonbrynen när dom sitter och njuter av spelet dagar före release.

HAHAAH! Kick ass! Otroligt, hoppas de lär sig läxan. JU DÅNT MESS WITH DA COMZUMAZ!


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Inaktiv
Skrivet av MazZ:

för jag köpte ett battlefield boosterpack därifrån

Skam.

Medlem

kan de inte göra ett kopierings skydd som spärrar spelet när det cd innehållet kopieras till annan media än orginal cdn och är helt inaktivt vd en vanlig installation


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

http://swegaming.se/?p=52 ^^ kolla in Spore på Iphone


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Det va ju grymt löjligt... Bara för att EA vill ha ett så säkert kopierings skydd som möjligt så Gnäller folk o sätter en etta som betyg. Blir spelet sämmre för att det är ett sådant skydd på? O rätta mig om jag har fel men man spelar väl bara på 1 dator eller?

Medlem

Haha helt rätt. EA får väl skylla sig själva, sen att spore kanske förtjänar max en tvåa gör ju saken ännu mer passande.

Medlem

Köper man ett spel så ska man ju egentligen inte behöva bevisa det mer än med en CD-nyckel och ett serial nummer. skulle ju inte va så roligt att köpa en DVD-film om du va tvungen att registrera den online eller ringa nån support för att se den....jobbiga kopierings skydd drabbar ju bara dom som köper lagligt.

Medlem

Orka DRM, laddade ned Spore innan premiären, spelade EN gång - kom till rymden - Uninstall.

Spelet är en jävla skämt jämför med vad EA lovat. Djur med 4 ben springer inte snabbare än en med 2 ben vilket gör att när man bygger sitt djur handlar det bara om stats och utseende. Gameplay går ut på "döda eller bli vän". Slut.

Skulle inte betala för den 49 spänn om det var rea... Tycker faktiskt synd om de som köpte spelet. Spore förtjänar var och en av dessa stjärnor på Amazon.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Tjurigt, de måste ju göra någonting! Så jobbigt kan det väl inte vara med onlineautentiserring? Och tre datorer bör väl räcka. Herderliga personer tycker uppenbarligen att det är fel att ladda ner spel, så de borde väl stödja detta istället för att störa sig på det.

Jaså du!?
Jag byter delar i datorn rätt frekvent och kommer nog även formattera min dator inom det närmaste.

1:Jag har spore installerat idag= 1 Installation
2: Köper jag det nya grafikkortet jag funderat på= 2 Installationer
3: Formatterar jag nu maskinen = BINGO! alla installationer förbrukade! :):evil::up:

Hederliga personer? Det är väl EA som inte är riktigt hederliga!

Medlem

nej spelet var ju inte så jävla roligt, håller med om att spore förtjänar stjärnan.

spelet har på samma sätt som the sims en kort livslängd pga att man kan ju faktiskt göra så mycket som man hoppas första gången man installerar. jävla skit säger jag.

Inaktiv
Skrivet av orkamera:

Det va ju grymt löjligt... Bara för att EA vill ha ett så säkert kopierings skydd som möjligt så Gnäller folk o sätter en etta som betyg.

"Kopieringsskyddet" var inte det minsta säkert, det fanns att tanka hem crackat innan det fanns att köpa i butiken. De enda som lider av kopieringsskyddet är de som köpt spelet.

Skrivet av orkamera:

Blir spelet sämmre för att det är ett sådant skydd på?

Kanske inte själva speluplevelsen, men recensionen på amazon kan sägas vara en recension av att köpa spelet, och ja, ett kopieringsskydd som kan orsaka stora problem för köparen gör det sämre att köpa spelet.

Skrivet av orkamera:

O rätta mig om jag har fel men man spelar väl bara på 1 dator eller?

Du har fel. Bara jag har 3 datorer jag vill installera spelet på, och då är jag körd om det går fel en enda gång. (Inte för att jag köpte spore i och för sig)

Medlem
Skrivet av wobbla:
Skrivet av Håkan:

Golvis: 900kr?!?!?! Är du go i boet eller?
Spelet är årets flopp.
Och varför blir "gamers" arga? Man installera spelet, spelar 1timme, avinstallera och försöker glömma att man någonsin spelat möget.

Kan inte riktigt hålla med dig där om att det skulle vara årets flopp. Spelet är sjukt roligt och jag har själv spenderat alldeles för många timmar redan och det kommer bli många till, vissa må tycka att spelet är skit men det finns många som tycker att spelet är riktigt bra. Så årets flopp .. nej tyvärr det finns andra spel som är sämre än Spore.

Inte årets flopp nej, men jag har spelat mig upp till rymdfasen en gång (på easy) och körde några timmar där, sen startade jag en ny omgång på hard och är i civilizationsfasen nu men kan inte undgå att det känns som ett väldigt begränsat spel. I cellfasen så ska du äta, inget annat, i landfasen ska du antingen äta upp eller dansa för andra varelser, i civilizationsfasen så får du antingen handla med de andra raserna, övertala dem att din religion är bättre än deras (samma som att kriga men utan att du förstör byggnaderna) eller helt enkelt utrota dem. Vad du får göra är dessutom beroende av hur du spelade i fasen innan. Det är kul, en gång och en stund till efter det, men det är förvånansvärt enformigt och låst i längden..

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av rolle90:

Nu finns Spore till Iphone med

http://img367.imageshack.us/my.php?image=41215554bk8.jpg

Tog fotot sj på min egen Iphone

Tryck snabbt på home+power för att ta en riktig screenshot istället.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

stackars pirat kids

hahaha. Tror du dom bryr sig? Piratkopian fungerar prima. Och skyddet är såklart borttaget. Dom man borde tycka synd om är dom som köpte det och få hanskas med skiten. Piraterna skiter fullständigt i det. Eftersom det inte påverkar dom överhuvudtaget.

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

stackars pirat kids

Skulle nog inte säga stackars, dom har suttit och spelat sin crackade DRM fria version sen den 2a september (2 dagar före release).

URK
Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av WarpGuN:

stackars pirat kids

Skulle nog inte säga stackars, dom har suttit och spelat sin crackade DRM fria version sen den 2a september (2 dagar före release).

det är 7 dagar innan det släppt att ladda ner och jag skulle ha valt den sidan med facit i handen.

det första som händer är att det är problem med online funktionen. och inne håller bug som gör att man för stänga av spelet någon gång och starta det igen därifrån man sparar.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

123
Skriv svar