Lurar. lurigt.

Medlem
Lurar. lurigt.

skrev en tråd, en å en halv sida av de här meddelande mojs rutan.

kommer åt nån knapp på vänster sidan av t-bordet, all text blir _aw

får börja om ifrån början, men det orkar jag inte.
hadde skrivit en fin lite historia
men men, får ta den korta versionen.

jag har haft massor av lurar sen 97?
alla av dem har gått sönder, aningen lossnar en lur ifrån den fula, ofta svarta böjen de sitter på eller så går den fula svarta mojset av :/
varför? jag slänger de inte i golvet, jag gör inget, förutom att försöker sätta dem på huvet.
mina senaste, KOSS SB45 gick sönder i söndags.
skulle ta dem på mig. (de är köpta i år)
POFF - lossnade två små fula plastbitar å en lur lossnar
efter 45sec betällde jag nya.
fick hem dem idag, KOSS porta pro.
normalt sett köper jag inte lurar som inte har mic på sig, så kallade headsett.
Men har hört att dessa lurar ska vara bra, så aja, kan ju testa iallafall, de går väll sönder om nån vecka eller så som alla andra..

ikke slutna kåpor så jag antog att ljudet skulle vara som i en Pegut orinal steri ifrån 1976.
MEN grymt bra ljud, extremt rent och välldigt bra bas.
blev välldigt imponerad av ljudbilden!
tips, köp
sitter bra med, no more blomkåls öron damn fucking assis bara, att de inte har mic på den.

vidare, ifrån ett par cannon lurar (för ni håller väll me, ni som har dem?)
till:
varför går lurar konstant sönder, är det bara jag?
eller är det hela swe som lider i de fördömdas träsk av trasiga lurar?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Låter som om någon satt en förbannelse på dig. Bad Mojo

Medlem

Jepp, KOSS Porta Pro. Helt förvånadsvärt bra bas återgivning. Nog det bästa köp i ljudväg hittills.

Medlem

Gör som jag.. Ha svårt att sitta still alldeles för lång tid.. Utrusta dig med headset som har uttaget nere vid fötterna.. Sitt och snurra runt...
Jag har väl haft sönder en sisådär 4-5 stycken så.. Några bra några mindre bra.. För tillfället funkar inte heller min mick och mina senaste som hade funerande mick slet jag visst av sladden på..

Inaktiv

Jag ägde ett par KOSS (billiga) lurar för ett tag sedan, de gick sönder på samma sätt.

Strax efter köpte jag KOSS PRO4AA Titanium lurar...
jag är helt över de, haft de i 1½ år nu, exelent sound & bas i dom. helt nöjd.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

KOSS PRO4AA - låter intresant!
ett par lurar som håller vore guld värt

synd bara de inte har mic


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

nar jag lirade WoW och korde med ventrillo hade jag mina schyssta koss porta pro for bra ljud, och ett riktigt billigt-skrap heatset runt halsen, med micken uppbojd sa att jag kunde snacka i den. funkade fint, jag fick bra ljud och folk horde tydligen vad jag sa ratt ok.

Inaktiv

"jag gör inget, förutom att försöker sätta dem på huvet."

Hur stort huvud har du? x)


signatur

Rail or Die

Inaktiv

Öppna lurar brukar väl inte ge dåligt ljud?

Medlem

Istarius - jag tänkte som tex i en bil, slutet rum å bra med tryck, öppet fällt kasst tryck


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Oj ja, hörlurar går alltid sönder för mig. Varje gång så lossnar ena sidans lur, och då blir de väldans obekväma

Medlem

Ice. Testa att köra med "undo" (du vet, ctrl+z) om texten råkar försvinna. Brukar fungera.

Du drar möjligtvis inte ut lurarna för långt åt båda hållen innan du sätter på dem? Det kan säkert leda till att de pajar efter ett tag.

<--- (l '''' l) ---->

Jepp mina lurar går också sönder, men det är oftast mitt eget fel. Brukar trampa på sladden när jag reser mig upp från datorn (glömmer att lurarna är på). Eller så snubblar jag över hörlurssladden och lurarna flyger lite kors o tvärs över rummet. Försöker att få in vanan att hänga av mig dem direkt.

Medlem

Tycker bara det är mina kablar som går sönder pga kabelbrott. Dom snurrar runt överallt, under stolen, fastnar i grejer och så rycker jag till och det börjat glappa och jävlas. Vore surt att behöva köpa nya 3000 kronors lurar varje gång, så tack och lov för utbytbara delar på sennheiserlurarna.

Medlem

Testa att inte rycka i kabeln. Inte direkt dens fel att du behandlar den illa. Jag har haft ett par lurar som jag köpte på ÖoB för 3 år sen eller nåt. Kostade hela 89:- där. Funkar skitbra men behöver bytas nu då de har åkt i golvet några gånger för mycket.


signatur
Medlem

Omg, someone stole youre mojo! HORROR!


signatur

Nämen!

Inaktiv

Asch, ja. Trasiga Headset/Hörlurar är en jävlighet som många utsätts för! Det är nästan lika irriterande som när man tappar bort ena strumpan i ett par, eller inte kan hitta plånboken precis innan man ska sticka och storhandla! Eller den mest irriterande små-jävligheten någonsin: Man köper något som är totalt defekt men man får ingen "pengarna tillbaka"-garanti på köpet! Ondska!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Inaktiv

På 5 år har jag förbrukat ungefär 10 hörlurar i prisklassen 100-900kr. en närstående har ett par hörlurar från 70 talet som ännu är hela kanske ska använda dom, men dom luktar nog illa.

1
Skriv svar