Metallicas nya i Guitar Hero III

Metallicas nya i Guitar Hero III

Nä jag gillar inte Metallica längre "they sold out". Om man lyssnar på Metallica idag är det på skivor som "Master of puppets" och "...And justice for all".


signatur
Medlem

Spoiler; Jag tror inte den här nyheten handlade spec. mycket om vad man tycker om Metallica i sig.

Inaktiv

synd att dom släpper den nya cd:n till guitar hero för den var inte speciellt bra

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Nä jag gillar inte Metallica längre "they sold out". Om man lyssnar på Metallica idag är det på skivor som "Master of puppets" och "...And justice for all".

Ride the lightning, men den nya är ett steg i rätt riktning.


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Medlem

Eah sluta vara tårögda nu folk, va glad att de släpper något över huvudtaget och att de kommer samtidigt till musikspelen


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Jag tror detta är lite av ett genidrag av dom, även om ni tycker albumet är dåligt nu så kommer ni älska det efter ni malt riffen i GH Metallica. Så upplever jag tidigare spel, diggar nu låtar jag tyckte var hemska första gången jag hörde dom.

Btw, så dåligt var det inte ;P


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem

Köper hellre skivan.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hoppades på att de skulle släppa GH3 Metallica med gamla låtar...

Medlem

Det kommer en GH Metallica nästa år. Nu får vi allt hålla tillgodo med dessa låtar. Ska bli kul att få lira låtarna och att dom sedan är kompatibla med GH4 gör ju inte saken sämre.
Och så himla dålig är inte nya plattan. Finns ett par riktiga guldkorn på den.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Håller med Tassel, den nya skivan var inte så dålig och det FINNS bra låtar på den också. Det är ett steg i rätt riktning för Metallica när de kom lite avsides med St.Anger, jag tycker att det faktist är några låtar på St.Anger som är bra också så, men jag föredrar de äldre när de spelade riktig trash metal.

OnT: Ett rätt smart sätt att tjäna pengar, men det går säkert att få tag i låtarna till GH3 utan att betala ett öre för dom.

Medlem
Skrivet av Qrush:

Håller med Tassel, den nya skivan var inte så dålig och det FINNS bra låtar på den också. Det är ett steg i rätt riktning för Metallica när de kom lite avsides med St.Anger, jag tycker att det faktist är några låtar på St.Anger som är bra också så, men jag föredrar de äldre när de spelade riktig trash metal.

OnT: Ett rätt smart sätt att tjäna pengar, men det går säkert att få tag i låtarna till GH3 utan att betala ett öre för dom.

Trash metal? Thrash heter det och allt Metallica gjort efter Ride the lightning suger.


signatur

---
Boo!

Inaktiv

Nya skivan är ju suverän. Inte alls som gamla riktiga Metallica men iallafall...

Medlem

Ändå rätt lustigt med alla åsikter om Metallicas nya skiva då den faktiskt inte är släppt ännu...

Inaktiv

Jodå, på piratebay finns den iaf


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

Jupps. Och jag har fortfarande inte förlåtit Metallica för sitt uppträdande i samband med Napster. Jag blir lika glad varje gång jag hör att någon har tankat hem låtar med Metallica. Hoppas fan dom sätter sig i en myrstack!


signatur
Medlem

Money, goood! Napster, baaad!

Sell-outs. Dom kan sluta stämma sina fans och sen börja fundera på att syssla med musik.

Medlem

Men ladda ned spel då? Det är väl ok...nej, de stackars utvecklarna behöver pengar, men inte 'Tallica (inte för att de har så ont om det förstås).

Ni vet väl att Metallica aldrig stämde fansen (alla snåla jävlar flippade ut förstås för de har inte råd att köpa en skiva för någon hundring. Ser ni likheter angående spel som ni gapar och skriker över när någon säger att de laddar ned spel på detta forum? Bränner tiotusentals kronor på en speldator, men laddar ned spelen istället för att köpa de), de stämde ett par universitet (iaf tills de universiteten nekade åtkomst till napster) och hade namnen (eller iaf IP-adresser) på folk som hade dragit ned låtarna och fick de blockerade från napster.

Metallica började bara med denna trend som är rätt stor idag,, sen kom alla andra artister och reagerade likadant. Jag tror Metallica skiter i det nu (artister i allmänhet skiter väl idet, bara musikbolagen som flippar ut), för de kommer att dra in fett med pengar på shower och merchendise, som nästan alla artister/band gör idag, de lever med att folk drar ned musiken, men de drar in skit mycket pengar på turnéer.

Skrivet av Phosphor:
Skrivet av Qrush:

Håller med Tassel, den nya skivan var inte så dålig och det FINNS bra låtar på den också. Det är ett steg i rätt riktning för Metallica när de kom lite avsides med St.Anger, jag tycker att det faktist är några låtar på St.Anger som är bra också så, men jag föredrar de äldre när de spelade riktig trash metal.

OnT: Ett rätt smart sätt att tjäna pengar, men det går säkert att få tag i låtarna till GH3 utan att betala ett öre för dom.

Trash metal? Thrash heter det och allt Metallica gjort efter Ride the lightning suger.

Ja! Och samma sak med Slayer, de gjorde inget bra efter 'Seasons'!

Inaktiv

Jag TROR inte att folk laddar ner bara för att dom inte orkar slösa pengar för en skiva, jag tror det har att göra med att det är lättillgängligt och "gratis" ´på samma gång. Idag vill man ha musiken på datorn, så är det bara, och när du sitter där vid datorn och längtar efter ny musik är det väldigt lockande att bara gå in på en torrent-sida och söka lite så har du musiken på cirka en kvart

Folk tjatar visst också vad jag har hört om att skivor tar upp plats, sen är det ju jobbigt att föra över låtarna till datorn då dom ska döpas och göras om till formatet som du vill ha dem i.

En idé som jag fick för inte så länge sedan är att man borde börja sälja USB minnen med musik på. Tänk vad smidigt att springa ner på stan och köpa t. Ex alla Metallicas samlade i ett snyggt och flashigt USB minne tillsammans med ett konverteringsprogram så folk kan få låtarna i vilket format de vill. Det skulle iaf locka mig.

Detta är såklart bara mina egna tankar och funderingar


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Skrivet av Vapendragaren:

.....En idé som jag fick för inte så länge sedan är att man borde börja sälja USB minnen med musik på. Tänk vad smidigt att springa ner på stan och köpa t. Ex alla Metallicas samlade i ett snyggt och flashigt USB minne tillsammans med ett konverteringsprogram så folk kan få låtarna i vilket format de vill. Det skulle iaf locka mig.

Detta är såklart bara mina egna tankar och funderingar

Den idén är knappast ny. I Ryssland kan du köpa det på det viset.


signatur
Medlem

Ganska trevligt, gillar den nya skivan (100 gg bättre än Shit Anger iaf), så jag lär iaf köpa The Day That Never Comes, bland det bästa bandet gjort på länge (till World Tour då, ska bli nice att leka Lars)

Medlem
Skrivet av Jarulf:

Money, goood! Napster, baaad!

Sell-outs. Dom kan sluta stämma sina fans och sen börja fundera på att syssla med musik.

Det var ju ett bra tag sedan dom gjorde nått sånt.
Lars har t.o.m gått åt det andra hållet och tackat sidor som youtube för att dom mer eller mindre ger dom gratisreklam när saker o ting läcker ut för tidigt. Han var även tacksam att Death Magnetic inte läckte ut tidigare än vad den gjorde, och att det är bara att inse att saker alltid kommer läcka ut.
Och nej, det är inte Metallica själva som sitter och tar bort videos för youtube utan deras skivbolag.

Så lägg ner allt tjafs om sell-outs osv. Varenda artist är det nuförtiden för att överhuvudtaget kunna fortsätta med sitt levebröd.
Men det är alltid kul att dissa saker bara för att vara ball.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Ganska trevligt, gillar den nya skivan (100 gg bättre än Shit Anger iaf), så jag lär iaf köpa The Day That Never Comes, bland det bästa bandet gjort på länge (till World Tour då, ska bli nice att leka Lars)

Verkar som om man bara kommer kunna köpa hela "skivan" och inte enstaka låtar.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Härligt att höra de så vackert komponerade solona från kirk hammet igen. Eller menade jag de "sönderwawahade" tråksolona utan känsla?

Nej tack.

Medlem
Skrivet av Urban_krull:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Nä jag gillar inte Metallica längre "they sold out". Om man lyssnar på Metallica idag är det på skivor som "Master of puppets" och "...And justice for all".

Ride the lightning, men den nya är ett steg i rätt riktning.

Jag håller med, nya är definitivt ett steg i rätt riktning, kan säga att Metallica överlag har blivit omsprugna på Metal scenen. men helt klart många Potentiella guitar hero moments om hela skivan är spelbar, co op, Kirk tuggar riffen, och polaren drar solona, METAL UP YOUR ASS!


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av mogvard:

Härligt att höra de så vackert komponerade solona från kirk hammet igen. Eller menade jag de "sönderwawahade" tråksolona utan känsla?

Nej tack.

Amen!

Medlem
Skrivet av Phosphor:
Skrivet av Qrush:

Håller med Tassel, den nya skivan var inte så dålig och det FINNS bra låtar på den också. Det är ett steg i rätt riktning för Metallica när de kom lite avsides med St.Anger, jag tycker att det faktist är några låtar på St.Anger som är bra också så, men jag föredrar de äldre när de spelade riktig trash metal.

OnT: Ett rätt smart sätt att tjäna pengar, men det går säkert att få tag i låtarna till GH3 utan att betala ett öre för dom.

Trash metal? Thrash heter det och allt Metallica gjort efter Ride the lightning suger.

Det är väll för fan inte vessentligt ifall det heter Thrash eller Trash. Deras nya är riktigt bra, allt dom har gjort är bra. Garage inc och St. anger är sämre, men fortf OK. Och bara för att du inte gillar allt efter Ride the lightning så måste inte alla andra tycka detsamma.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

1
Skriv svar