Filmer som var svåra att släppa.

Medlem
Filmer som var svåra att släppa.

Var har ni sett för filmer som har varit svåra att släppa?
Dvs, när filmen väl var slut så kunde ni inte för allt i världen sluta att tänka på den och det dröjde några dagar innan ni fick ut den ur ert huvud.

En film som tog några dagar för mig att släppa var konstigt nog Garden State, satt och mös under hela filmen och ville aldrig att den skulle ta slut. Tog ett par dagar innan jag helt kunde släppa den.

Kanske är ensam om att känna som om vissa filmer?

Medlem

Schindlers list, kunde inte tänka på annat i flera dagar efter, tror den filmen hjälpte mig att se människan ur ett nytt ljus.

Youtube-proffs

Green mile, big fish.. filmer som har fått mig att tänka efter noga, vet inte varför just dessa 2 filmer.. men aja. ^^


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Salo - 120 days of soddom. Varför kan ni lista ut själva:P


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

eternal sunshine of the spotless mind, vet inte varför.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Fight Club

Vi skulle se den i skolan, var några år sen tror jag, kom nån timma för sent så jag missade halva, jag hängde inte med någonting i filmen men tyckte endå den var otroligt bra. Sen efter skolan åkte jag och köpte den på dvd och såg den igen. den filmen kunde jag inte släppa på ett bra tag.

Medlem

Band of Brothers! Är WW2-tokig, så när jag fick se de första avsnitten på tv4 satt jag nästan o grät över vad som hände eftersom det var den första ww2-filmen för mig som var så realistisk (bra effekter) men framförallt en jäkla bra story (hmm?) -eller med ett bra djup och karaktärshistoria kanske är en mer rätt beskrivning- Tänkte på vad som hänt de olika personerna i filmen och irl plus att scenerna med koncentrationslägren var ganska hemska...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Serenity. Det var en sån helvetes bioupplevelse, alltså! Hade hjärtklappning hela kvällen och var sur i flera dagar efteråt för att jag inte skulle få se den på bio igen.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Donnie Darko hadde mig i sitt grepp under en hel vecka första gången jag såg den.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem
Skrivet av Video_Mode:

Donnie Darko hadde mig i sitt grepp under en hel vecka första gången jag såg den.

Word!

Satt och typ haldarrade en kvart efter jag sett den för första gången klockan 2 på morgonen, kunde inte sluta tänka på den på ett par veckor.

Några andra filmer som jag hade svårt att släppa var Requiem for a Dream, American Psycho (den blev jag helt besatt av, likaså boken av Brett Easton Ellis) och Fight Club.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Första kvart-tjugo minuterna på Saving Private Ryan..
Existenz
Cube II
O brother where art thou
Vanilla sky
När lammen tystnar
Angel Heart
Till att börja med..;)

Medlem

thin red line rekommenderar att läsa boken efter
Saving private ryan
band of brother
2010


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Oldboy


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Fight Club
Donnie Darko
the Butterfly Effect

the Boondock Saints
Blow
Memento


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Finns massor med filmer som man tänker på än. Men Fight Club och Eternal sunshine of the spotless mind.. de är nog dem som håller än.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

bla En hel del av filmerna som har nämnts i denna tråden.

Som Eternal sunshine of the spotless mind, riktigt bra film, längtar till den "spirituella" uppföljaren.

Saving private Ryan - Så jävla bra film, har sett den hur många gånger som helst, den går inte att tröttna på.

Fight Club - skitbra film med en bra tvist på slutet.

The Green Mile - så himla bra den är, boken är lika bra kanske tom lite bättre :).

Sen en av mina all-time favoriter, The Goonies. Det måste vara en av de bästa filmerna någonsin. Har ni inte sett den, vad väntar ni på ? http://www.imdb.com/title/tt0089218/

Detta är bara en liten lista av alla ens sånna filmer som är svåra att släppa, finns hur många mer som helst.

Edit : Glömde Harry Potter, min avatar säger allt :). har läst böckerna hur många gånger som helst och sett filmerna vääääldigt många gånger. Jag kan helt enkelt inte släppa detta genialiska verk av J.K Rowling :).

Forrest Gump
Oldboy
Blair Witch Project
Sagan om ringen
Seven
Nyckeln till frihet
Butterfly effect
L.A Confidential
Dom misstänkta (Usual Suspects)
True romance
American History X
Black hawk down
Battle Royale

*edit*
Deer Hunter + Full Metal Jacket ..hur kunde jag glömma !


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

Fight Club
Donnie Darko
the Butterfly Effect

the Boondock Saints
Blow
Memento

Deer hunter
requiem for a dream
fight club

Werzion jag vet att du och jag har haft svårt att komma överns, men fan film vbill jag se med dig iallafall


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Apocalyps Now. (Redux)


signatur

<3

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Forrest Gump

Sagan om ringen
Nyckeln till frihet
American History X
*edit*
Deer Hunter + Full Metal Jacket ..hur kunde jag glömma !

Och så naturligtvis Apocalypse now samt den ultimata westernrullen "Once upon a time in the west"

Inaktiv

Wolf Creek var den första titeln som dök upp för mig. Det var väl den senaste filmen som verkligen satte sig. Senast innan den så var det 28 Dagar Senare tror jag.

Skribent

Blade Runner och Il buono, il brutto, il cattivo så klart

Medlem

gladiator först och främst.

sen starship troopers hehe men det var ju för att man var liten.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av urken:

Apocalyps Now. (Redux)

Har visserligen bara sett Redux versionen, men jag fattar inte varför alla gillar den filmen så mycket.
Den börjar bra, men sedan blir den bara allmänt cp.

Scenen när dom sitter och käkar med fransmännen är dock riktigt, riktigt bra.

Medlem

Donnie Darko, Fight Club, Återkomsten, A Clockwork Orange, Eternal Sunshine, Full Metal Jacket, The Shining, Das Boot, Fargo, Dr. Strangelove, Deer Hunter (rysk roulette-scenerna..brr).

Medlem
Skrivet av ScarFace:

gladiator först och främst.

sen starship troopers hehe men det var ju för att man var liten.

inge fel i starship troopers och jag var vuxen när jag såg den

den har lite tankar bakom sig sen att filmen är så underbart ironisk hjälper till

Rekommenderar dock att läsa boken


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Måste ta samma som Latex, Garden State, bästa filmen jag nånsin sett. Måste erkänna att jag laddade ner den först men så fort (typ samma dag) den gick att köpa på cdon gjorde jag det. Helt enkelt en underbar film.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Oldboy, fan blev lite snopen där ehehe. Finns många filmer men orkar inte tänka just nu, men en film som jag inte kan förstå hur ni kan glömma nämna! The Matrix! Jag kunde inte släppa den filmen på månader, år! Efter jag såg den filmen var jag chockad, helt hjärn tvättad.

Skrivet av bastard:

Blade Runner..

Offcourse Bladerunner.
Sen måste jag säga Indiana Jones när den kom ..helt underbar!

Men en av dom värsta som sitter i en idag när man hoppar i det blå nere på kontinenten långt ifrån stranden..

Yepp.. HAJEN ! ..fy-f-n :<


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Forrest Gump
Full metal jacket
American history X
Fight club
Big
Butterfly effect
lolita
A Clockwork orange
The shining
Dr stangelove

123
Skriv svar