Medlem
Tabu?

Hejsan, Tänkte bara tipsa om en blogg som en mycket god vän till mig har börjat skriva på angående hans djupa depression, och jag tänkte att det kanske kan vara intresant läsning då det verkar som ens psykologiska problem nuförtiden är väldigt tabu, då jag själv är deprimerad och tror att väldigt många av oss ungdomar är idag så kan detta va intresant läsning.

Blogg

Medlem

Synd om killen

Medlem

han skriver med inlevelse, det här tycker jag alla ska ta sig tid med att läsa. intressant och gripande. ge honom en klapp på axeln från mig


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Tack för klappen på axeln.

Söker inte medlidande eller någonting liknande, dock är det skönt att se att det finns faktiskt personer jag aldrig träffat som verkar bry sig.

Meningen med min blogg ( http://bluey.blogdog.se/ )
Är att jag hoppas att folk kanske öppnar ögonen för depressioner, och förhoppningsvis kanske någon som är deppig läser min blog och ser hur det går för mig, och söker hjälp.

Om hur jag mår, och hur min "olyckliga" situation är kan hjälpa en enda person så är det värt besväret med att skriva den och sitta och lämna ut mina personliga känslor till människor jag inte känner.

Om inte kanske annat kanske det kan vara intressant läsning när man har tråkigt.

hur som helst, ni som läser bloggen, ni får lägga in en kommentar om ni vill, bra eller dålig, spelar ingen roll.

Jaja, tack för dom vänliga orden, känns bra

Medlem

Mycket bra skrivet, jag känner igen mig en del kan jag ju säga.
Och ja, hängning är ett sämre alternativ till självmord, ser riktigt förjävligt ut att se en person hänga med en snara runt halsen...


signatur

<3

QRT
Medlem

Jag håller med, mycket bra skrivet. De där Zoloft låter lite skumma, förstår inte riktigt hur sånt hjälper. Hur som helst, jag hoppas det går bra för dig i livet och att du håller dig levande.

Inaktiv

Kan skriva ett inlägg på bloggen senare angående Zoloft och andra anti-depressiva medel ifall fler undrar.

Inaktiv

Verkligen starkt av dig att skriva det såhär, det är ett bra sett anser jag att få ut det man känner och få respons från andra som kanske känner likadant!

Fortsätt så!

Inaktiv

Tack, vänligt av dig, log lite smått när jag läste din kommentar, betyder mycket att få höra vad andra tycker

Inaktiv
Skrivet av BlueyCute:

Tack, vänligt av dig, log lite smått när jag läste din kommentar, betyder mycket att få höra vad andra tycker

bra!

Kan ge dig ett tips, en sak som alltid är kul att se fram emot, det är att läsa FZ forum, det ser jag fram emot ganska ofta, man kan sitta ganska länge och läsa och drömma bort sig i sin egen värld

Inaktiv

Låter bra det, försöker ju hitta saker att bli sysselsatt av, hur som helst så känns det som om jag spammar en tråd som en kompis startade, ska nog ta och lugna mig lite med inläggen.

Vet inte hur mycket det framgår i själva bloggen, men meningen är att jag kommer skriva varje dag i den, berätta om mer eller mindre allting som har med det där att göra, så att folk kan läsa om en deprimerad persons kamp och förhoppningsvis inse att man är inte dum i huvudet bara för att man är ledsen

Inaktiv

Du kan spamma inlägg så mycket som du vill, sålänge det inte kommer en post i halvminuten, då blir dom griniga

har du några intressen btw?

Medlem

La in ett inlägg.

Ha det!

Inaktiv

inte många som vågar berätta det du skrev, mycket bra skrivet och jag kunde läsa med inlevelse och förståelse hur det kan vara, men däremot kan jag inte föreställa mig hur du känner dig.

ha det bra

Inaktiv
Skrivet av PriMo:

La in ett inlägg.

Ha det!

Kan du vara snäll och kolla din inkorg.

Medlem

Läst din blogg, mycket gripande. Du är väldigt bra på att berätta i skrivform.

Bara kämpa på, helt plötsligt tar livet en svängning och allt blir bra igen. Det kanske känns som evigheter men det kommer.
Har själv en system som varigt/är (Svårt att säga) deprimerad. Hon verkar i alla fall mycket lyckligare nu.

Bara kämpa på och tänk på alla som älskar dig!


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Starkt jobbat är väl den första tanken som slår mig. Sen att du har sökt hjälp är nog det största och även svåraste steget att ta när man har problem, talar av egen erfarenhet. Nu när du även får ut dina tankar i skrift så folk kan läsa och kommentera och bolla idéer med dig så tror jag att du inom en snar framtid kommer känna att ditt hjärta och hjärna kommer kännas lite lättare vilket är ett tecken på framsteg och framsteg är det som får en att kämpa vidare.

Så jag önskar dig lycka till och jag ska med intresse fortsätta läsa din blog.

*Tillägg*

Angående självmord så måste jag säga att i mina ögon så är det den mest ultimata handling av agression och egoism man kan göra mot världen och ens familj. Man lämnar allt för andra att ta hand om och "städa upp". Man lämnar sina nära och ,inte nödvändigtvis kära, med så mycket tankar och funderingar så det i slutändan om det vill sig illa kan förstöra inte bara ditt liv utan även deras. "Vad gjorde jag fel? Vad kunde vi ha gjort? Var det pg.a mig?" osv är tankar som jag tror man ställer sig, jag vet att jag skulle ha gjort det. Då jag läste att du hade en enorm stolthet så tänk på den varje gång du funderar kring självmord och tänk även på vad du lämnar efter dig.


signatur

Never try, because trying is the first step to failure.

Inaktiv

Oj, räknade inte med allt det här för att vara ärlig, trodde inte någon skulle läsa den, det är ju kul att det intresserar andra.

Tack för dom vänliga orden, betyder mycket och jag kommer läsa dom när jag har mina "neråt" perioder och förhoppningsvis piggna till lite, är smått chockad att ni tycker om bloggen, men det är ju som sagt var väldigt positivt!

Inaktiv
Skrivet av BlueyCute:

är smått chockad att ni tycker om bloggen, men det är ju som sagt var väldigt positivt!

Tycker inte om bloggen, tycker om det faktum att du vågar ta upp dina problem och dela med dig av andra. Sen om det varit i böcker eller på TV hade inte spelat någon roll. Just att du vågar stå för att du har sånna här allvarliga problem är nog för att fånga mitt intresse och engagemang.


signatur

Never try, because trying is the first step to failure.

Inaktiv

Jag jag håller med angående dom flestas syn på självmord, det är egoistiskt och helt enkelt inte okej.

Försöker inte försvara självmord, men när man har en enorm ner period så stänger man mer eller mindre in sig i sig själv, om du föreställer dig hur ledsen du skulle bli om säg hela din familj omkom i en flygplans olycka, är ungefär så, man tänker faktiskt inte så mycket, man bara är för stunden, försöker så hårt att foksera på att leva medans varje uns av ditt sinne och hjärta bara längtar så innerligt man faktiskt ska dö, sorgligt men sant

När man är så pass djupt deprimerad så är det som en liten svart låda i ditt huvud med bara problem, många ser döden som enda räddningen, så som jag har gjort, dock så har jag fått sånt otroligt stöd från personer i min omgivning nu när dom fått reda på detta så jag ser en springa hopp i min svarta låda.

Självmord tar man för att du är helt säker på att det blir inte bättre, du har mer eller mindre övertalat dig själv om att det är ingen mening med att leva, det blir inte bättre, men om du dör så slipper du allt, du kan bara ta det lugnt och äntligen bli fri.

Vet inte hur skumt allt det här låter, men är väl det närmaste jag kan beskriva det på just nu.

Inaktiv

Jo jag kan förstå själva grejjen med självmord, missförstå mig inte. Men det jag vill ha sagt är att jag tror du är starkare och modigare än så och jag vill bara att du ska tänka till en gång till om du finner dig i att tankarna om själmord börjar kännas mer lockande.


signatur

Never try, because trying is the first step to failure.

Medlem

Bästa bloggen jag läst, man fick verkligen en insikt om hur det verkligen står till i en deprimerad människas huvud. Vi får hoppas att det kanske går bättre i framtiden iaf.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Tack Wildthing.

Och ja JaZoN jag håller med, har tvingat mig själv till att tänka positivt på allting, så gott det går iallafall.

Tycker däremot intresset för det här från andra personer är mycket uppiggande och ger mig ganska mycket hopp faktiskt, känns jäkligt bra att folk engagerar sig i saker som detta.

Dessutom, till alla där ute, tipsa era kompisar, familj eller vad som helst om bloggen, inte för att jag vill att många ska läsa den utan för att antagligen finns det folk i er närvaro som kanske inte mår så bra, eller är nere fast ingen annan vet, syftet med min blogg är ju för att "skriva av mig" och förhoppningsvis både upplysa andra, och (om min behandling osv går bra) Inspirera folk med en depression att söka hjälp.

Inaktiv

Bra att du gör det
Ska ävne tipsa några jag känner som sitter i liknande situation, kanske inte riktigt lika allvarlig dock men ack nog är dom deprimerade
Om detta kan hjälpa dom och få dom att må bra om än för 5 minuter så är det 5 minuter mer lycka i deras liv. Sen är det säkert en skön och känsla för dig att känna att DU har hjälpt någon må bättre, det är en väldigt givande känsla

Onödigt vetande som iofs. kanske inte är så onödigt i denna situation, men många terapeuter har någon gång i sitt liv varit djupt deprimerade eller haft det svårt i livet.

Så keep up the good work and hang in there som jag hade sagt om jag vore amerikan.


signatur

Never try, because trying is the first step to failure.

Medlem

Verkligen bra och intressant skrivet. Har själv haft en period där allt bara var skit. Vågade aldrig erkänna mina problem för någon. Ville inte verka som någon sämre människa än någon annan. Levde mig in i tanken att allt skulle bli bättre. Mycket berodde nog på skolan och uppväxten. Ständiga påtryckningar från lärare, "do this do that or you fail". En klasskamrat dog veckan innan vi skulle sluta 9:an, skilda föräldrar, etc. är så mycket.

Som jag sa så hoppades jag att allt skulle bli bättre, och levde mig verkligen in i den tanken. Nu 7 år senare så känner jag mig som en bättre människa. Allt sitter självklar kvar i mig men jag har lagt det bakomför mig, jag lever i nuet.

Hoppas verkligen att allt blir bättre för dig. Sluta inte skriv.

Inaktiv

Zorixa, tack för ditt inlägg, kul att du mår bättre!
Jo kan vara mycket problem med skolan osv osv, skönt att det har ordnat sig för dig dock.

Och jag kommer inte sluta skriva, så länge som folk läser kommer jag fortsätta.

Ha det bäst

Medlem

Hehe PriMo drar såklart sitt 2012 snack vart han än drar ;).

No offense dock Primo, jag längtar tills den dagen, ska bli spännande :), och om det blir så som man vill, då blir jag happyfisk

Inaktiv
Skrivet av Famest:

Hehe PriMo drar såklart sitt 2012 snack vart han än drar ;).

No offense dock Primo, jag längtar tills den dagen, ska bli spännande :), och om det blir så som man vill, då blir jag happyfisk

Verkar intressant, jag diggar sånna teorier, hypar upp mig så mycket så de inte finns.

Inaktiv

Satt och stirrade på hans inlägg i min blogg, dock tycker jag att vi alla behöver nåt att tro på, eller nåt liknande, vore ju skönt ifall allt förändrades 2012, vet inte om jag tror på teorin dock, men som sagt, inget är omöjligt!

Just nu är det den otroligt obekväma tält "sängen" som väntar, är "fångad" hos min faster och min far, efter som... jag inte får vara ensam :/ G'natt alla och sussa sött.

(Kommer vara två inlägg på bloggen imorrn antagligen, en on Zoloft och dess verkan på kroppen, och sen såklart hur morgondagen gick för mig)

Medlem

Håller med. Modigt av dig att berätta om depressionen och ditt liv.
Kämpa på.
(lätt att säga otroligt svårt att göra, jag vet)

123
Skriv svar