Ett sätt att stoppa spammare

Inaktiv
Ett sätt att stoppa spammare

Det verkar som om moderatorerna på Gamershell.com har fått nog av spam:
[http://forums.gamershell.com/index.php?act=ST&f=23&t=15070]


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

hehe helt underbart!!
så ska de tas!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Mwhuhaha, helt rätt.

Inaktiv

Vi borde köra samma version på FZ, om vi någonsin råkar ut för spam/reklam i forumen!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

tycker det är rätt överdrivet att lista ut deras IP så hackers ska kunna hålla på.. man sänker ju sej bara ner till deras nivå.

Medlem

Underbart, varför ska man erbjuda spammare skydd för? Lika bra att göra dom offentliga.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Underbart, varför ska man erbjuda spammare skydd för? Lika bra att göra dom offentliga.

´

skydd va snackar du om?

jag försvarar inte spammare, men tycker bara det är väldigt lågt att sänka sej till deras nivå o lista ut deras IP och personliga uppgifter när man istället kan banna deras ip permanent eller liknande

Medlem

Tycker det är utmärkt. Dumhet kan visst straffa sig. Ignorerande av regler ska definitivt beivras. Internet ska inte vara någon jävla annonym skyddzon för idioter.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Internet ska inte vara någon jävla annonym skyddzon för idioter.

Hehe, i agree :).


signatur

<3

Medlem

Jag håller med båda parterna. Personerna förtjänar det verkligen, men det är inte direkt snällt att göra så, då är man lika dum i huvudet :P.

Medlem

Lite over the top, visst spammning är enormt jobbigt, men kan ju nästan liknas med att leta upp telefonförsäljare och hänga ut dem.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Så de har kommit på att de kan skriva ut IP-adressen som de har när någon spammat.

Så innovativt.

Inte som att andra har gjort det i flera år redan. Nejdå.

Medlem

Men hur fan funkar det där igentligen ? Jag gjorde en sökning på mitt eget ipnummer bara för att testa, och den sa att jag var i Holland.... wtf ?

Medlem

det är för att ripe i amsterdam äger de adresserna. om du tar dig vidare till ripes whois kommer du se att adressen (gissar jag) tillhör upc. men de har dynamiska adresser så det är svårt att hitta nån personlig information.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Zarkow:

Så de har kommit på att de kan skriva ut IP-adressen som de har när någon spammat.

Så innovativt.

Inte som att andra har gjort det i flera år redan. Nejdå.

Det är första gången jag ser det. Och det roliga är att det är en (mer eller mindre) seriös spelsida som gör det.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

1
Skriv svar