Rock Band till PS2/3/Wii inom kort

Robot
Medlem
Rock Band till PS2/3/Wii inom kort

10 månaders väntan är fan inte OK. :/

Medlem

Särskilt när RB2 släpps den 14Sep i staterna...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Respekt till Ps2 =D


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

kul att det kommer till PS2:an så att andra kan skaffa det som inte har xbox som jag en bra nyhet!


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

Tror inte jag är ensam att bojkotta Rock Band när 2:an strax släpps i USA. Nä, Guitar hero blir det. De får sota över att behandla oss i Europa som skit.

Medlem

Nej, Activision är skit, de säljer bort World in Conflict för att inrikta sig på casual spel, det är spel som Rock Band och Guitar Hero som förstör för hardcore gamers.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

det var fan på tiden... :evil:

dock kanske man borde importera Rock Band 2 ist?

(Är det någon skillnad på instrumenten mällan RB1 och RB2?)


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Är fan lite skandal egentligen, varför tog det en sån Jädra tid att få hit det hit ? och kommer rockband 2 bli lika tids misshandlat också ?

Inaktiv

med största sannolikhet blir det en bojkott av rock band, det är inte acceptabelt med en sådan försening, speciellt inte när ursprungliga lanseringsdatumet var samtidigt i Europa och USA och det är exakt samma spel (bortsett från att man får några extra låtar, men det är ju bara mesigt....). Hoppas Guitar hero world tour inte får massa förseningar bara.

rolle90: trummerna är anslagskänsliga på rock band 2 och guitar hero world tour (största skillnaden)

Medlem

Tycker world tour känns mest intressant.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag har rock band till 360 och jag älskar det!!! Jag gillar inte guitar hero serien sen activision tog över det. Dom är inte lika bra på att skriva ut "noterna" som harmonix är, dom gör allt svårare än vad det igentligen är. Får se hur world tour blir, men jag tror jag väntar på rock band 2

Medlem

Jag föreslår att, om ni nu ska skaffa RB eller GH, vänta på Guitar Hero World Tour. Har release I sverige och resten av världen 24 oktober. Om ni är musiker eller musik kunniga borde ni också gå efter GHWT. RB har helt enkelt för många fel i sina "charts". Missar på tok för mycket noter som egentligen ska vara där.

Jag tror att Neversoft har lärt sig en läxa med de överdrivna 3 nots akorden och stora "träff ytan" på noterna.

Rockband gör samma misstag som med första, och neversoft lär sig och evolverar spelet och gameplayet.

Så... Inte så musikalisk och spelar casual med tondöva vänner =RB.

Musikalisk och vill utveckla sitt spelande samt få större förståelse för musik (Bland annat Korrekta noter på drumset) = GH

Inaktiv

Patetiskt att det kommer nu när det finns mycket annat intressant på väg! PATETISKT!!!

Medlem

Oj redan. Nästan så man glömt bort det här. Hur som helst så är ju spelet inte direkt intressant längre.

Inaktiv

Roligt att det kommer typ 2 år försent också. Rock Band 2 kommrt ju snart ut och GH world tour!

Aja tror iaf att detta kommer sälja bäst till Wii!

Medlem

Blir World TOur till 360 för min del... men samtidigt så blir jag lite trött på att instrumenten inte fungerar mellan spelen (vilket jag förstår iom konkurrens men det är irriterande ändå)... förutom Rock Band 1 då (ska fungera både till World och RB 2)

Inaktiv

Kommer köpa GH:WT och kanske RB1 med bara skiva så använder man instrumenten från GH3/GH:WT med det.

Jag håller med om 3 nots akorden, det är absolut det jag har mest problem med, 3s and 7s på expert är absurd...

CX
Medlem

Att få vänta nästan ett år är inte ok.
Rock Band var ett garanterat köp för mig förra året.
Nu finns det inget som skulle få mig att köpa det i Europa.
Ska åka till USA och köpa 2:an eller importera.

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Kommer köpa GH:WT och kanske RB1 med bara skiva så använder man instrumenten från GH3/GH:WT med det.

Jag håller med om 3 nots akorden, det är absolut det jag har mest problem med, 3s and 7s på expert är absurd...

Liiite för mycket 3 nots akord ja. Men jag tyckte det bara var kul, iaf to 3's and 7's. Har ju fått FC på den.

Rockband är ju bara så tråkigt på gitarr så att man dör.

Medlem

Har man väntat så här länge så kan man lika gärna vänta på RB2 eller importera från USA.

Lysande sätt att misshandla den kund grupp som är en av de större (PAL/EUROPA) och mest lojala.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Särskilt när RB2 släpps den 14Sep i staterna...

Men bara till 360, släpps i november till de andra plattformarna...

1
Skriv svar