Sammarbete inom FZ?

Medlem
Sammarbete inom FZ?

Detta är då alltså inte en spelrelaterad tråd. Det handlar mer om gemenskap och hur man lär känna varandra på FZ bättre

Idén var uppe när Far Cry var nytt och nu ploppar den upp igen. Tänk dig att du går omkring på en underbar strand. En massa snygga tjejer som solar topless och ett par vattenskotrar som står intill en liten brygga. Du beställer en martini och går fram till några av tjejerna för att prata med dem. Efter ett tag bestämmer ni er för att ge er iväg upp till bergen på en liten picknick. De är ju bara att hyra fyrhjulingen..

Tänk er detta i Crysisformat! Springa runt på underbara stränder och klättra i berg omgivna av storslagna skogar!

Det slog mig att det finns mycket duktigt folk här på FZ som skulle kunna göra detta verkligt.

Moden skulle vara en realtime dating / umgänges-mod. Hotell, barer båtuthyrning och en massa trevliga saker. Fina saker på stränder där man kan sola, dricka fina drinkar och bjuda upp till dans när kvällningen närmar sig.
Man ka ha "oändligt" många småsaker som kan gå att göra. Köra olika typer av fordon, kasta pil, leka med bollar , dyka osv.

Tror forumfolket att detta kan göras? Vad tycker ni i helhet? Och tror ni att något sådant projekt kan främja "samspelet" på internet och göra folk gladare

Medlem

Låter skumt, men kan nog vara något...

Det får vara den nya motorn då, den gamla börjar bli lite sliten.

Medlem

Gå ut på riktigt istället?


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av Blomkruka:

Tänk er detta i Crysisformat!

Så det var tänkt.. Den motorn verkar faktist riktigt bra för en sådan mod.

Medlem

Fin idé, problemet är väl att alla tjejer i spelet är nog svettiga killar i verkligheten ;). Men visst, jag kan gärna hjälpa till när Crysis väl släpps :).

Medlem
Skrivet av Famest:

Fin idé, problemet är väl att alla tjejer i spelet är nog svettiga killar i verkligheten

Inget som några öl kan fixa.

Är också sugen på att vara med. Man får väl sin egen ö va?

Medlem

Måste vara den sämsta iden ever tror ja. Och hur fan ska reklamen vara?

"är du ful och fattig?
vill du vara rik och snygg?
KÖP NYA: du är en förlorare irl
och hoppa!"


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

JB
Medlem

Hehe, cool idé. Eller dröm snarare. Vara på en riktig strand är nog roligare än bli brun av strålning framför en skärm. Det är bara att ge sig ut och planera och göra det man känner för.... Dock ragga på Crisis nakna bikini brudar i ett dataspel, säger jag inte nej till. Haha

Inaktiv

Err lycka till med att hitta bikinbrudarna


signatur

Internet är din vän

Medlem

ok SoniC... precis så..
Men halvseriöst.. Vadå "Gå ut på riktigt istället?"? Sitter inte folk här på msn eller iaf i FZ-forum. Varför inte gå ut och prata med folk "på riktigt" ist? Nej för sånt gör inte vi geeks Allt man kan göra på riktigt ska gå att göra bättre på datorn

Men ännu mer seriöst.. Spelade far-cry med en kompis och upptäckte att det var underbart att gå omkring i jungeln. Man spelade nästan för att klättra högre o högre och upptäcka mer o mer. Och ibland bara gick man omkring där högt uppe i bergen.
Sen behöver man kanske inte sola så mycket där.. mer åt göra roliga "aktiviteter"-hållet. Typ köra vattenskoter. Tävla på fyrhjulingsbanan. Hoppa "glider" osv..
Kan ju bli en lite smårolig sak
Sen vet jag inte hur mycket man kan leka i Crysis (modda) men ja.. det återstår väl att se

Medlem

irl suger, det vet väll alla? =D


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

irl suger, det vet väll alla? =D

Mycket riktigt.


signatur

<3

Inaktiv

Tror du behöver komma ut lite i det verkliga livet....


signatur

War never changes.

Medlem
Medlem
Skrivet av Blomkruka:

ok SoniC... precis så..
Men halvseriöst.. Vadå "Gå ut på riktigt istället?"? Sitter inte folk här på msn eller iaf i FZ-forum. Varför inte gå ut och prata med folk "på riktigt" ist? Nej för sånt gör inte vi geeks Allt man kan göra på riktigt ska gå att göra bättre på datorn

öööh jo det gör vi visst

Medlem

asså en date-mod till farcry?
kan de blir mer tragiskt :\

det är ju sommar, sol och typ 35grader... man behöver inte gå allt för långt för att få se stränder och flickor


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Tror du behöver komma ut lite i det verkliga livet....

håller med:up:

Medlem

kan nån säga en sak som är bättre irl än i nörde-livet?

förutom s*x å köra bil.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av IceMan:

kan nån säga en sak som är bättre irl än i nörde-livet?

förutom s*x å köra bil.

sex?

edit: oj såg inte att du redan skrivit det. så beats me

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

kan nån säga en sak som är bättre irl än i nörde-livet?

förutom s*x å köra bil.

Damn, PGR 4 Playboy mansion.

Ju mer kudos, desto mer brudos! haha!

Medlem

haha! seriöst? ...
sånna saker gör man irl.
(no offence)

Sen tror jag ingen här på fz skulle kunna göra en sån avancerad mod av ett fps spel.

Medlem
Skrivet av peteh:

Sen tror jag ingen här på fz skulle kunna göra en sån avancerad mod av ett fps spel.

Jag har varit med i flera moddteams till flera spel, och jag har sett amazing saker hända. Plus att vi har flera erfarna personer här på forumet. Sen beros det ju också på hur mycket man kan göra om i crysis motorn.

Inaktiv

Jag vill inte dejta killarna som hänger här på forumet x( finns ju inga tjejer x/


signatur

Rail or Die

1
Skriv svar