S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Robot
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Clear Sky vill rätta till det som gick snett vid föregångaren Stalkers release. Med uppfräschad grafik, nya spelelement och samma täta stämning är det en utveckling snarare än en regelrätt uppföljare. Men håller det hela vägen?

#s-t-a-l-k-e-r-shadow-of-chernobyl, #gsc-game-world


Medlem
Recension - Stalker: Clear Sky

härligt. Buggar finns ju i alla spel, och frustration stoppar en nog inte att spela igenom det i alla fall en gång, sen är ju frågan då om man orkar köra det igen vilket jag inte gjorde med föregångaren.

Medlem

Jag förhandsbokade Special Edition från GAME. Men jag får det inte föränn den 12e. Jag har spelat den ryska versionen med engelsk localization som en galning, älskar det. Game of the year!


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Fast dom patchar ju spelet, vad jag har hört så reste dom föregångaren rejält, borde bli samma med dett tycker ajg


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

Första stalker med moddar var underbart, frågan är ju dock om detta rullar på min maskin, den börjar ju bli lite sleten.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

åhhh älskar Stalker, kan ej bärga mig längre.

härlig recension förresten


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Inaktiv

DX10 redan eller kommer det senare?

Inaktiv

Tack för en väldigt bra recension! Ni glömmer väl inte att hålla ett öga på bra moddar? Bästa sidan idag för detta är http://stalkerfiles.com/

magben, det är Dx10 nu (inklusive de äldre renderarna samt en "enhanced" Dx9).


signatur
Medlem

Trevligt. Gillade första Stalker och detta är ett givet köp.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Bra recension, tackar!


signatur
Medlem
Inaktiv

Mitt största problem med STALKER var nog att siktet på vapnena va så jävla off. Kunde dra ett magasin på folks huvuden utan att det var deras huvud >_< , surem an vönjer sig men endå.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Bra recension! Kul att se att det finns recensenter som tar spelet för vad det är.

Läste precis Gamereactors recension som bara gjorde mig irriterad.

Blir lätt ett köp när jag fixat till min dator.

Medlem

CS är vad SoC borde ha varit. Fick spelet in måndags efter att jag beställt det på game.co.uk. SoC blev ju ett bra spel med OL modden men i CS känns det som att saker och ting fungerar utan att behöva modda. Anekdot, igår blev jag rånad av Bandits på alla mina pengar. Jobbigt men realistiskt. Personligen ”Save/Load”-fuskar jag inte mer än när jag dör (inte mycket annat att göra då) med andra ord Zonen får ta mig dig jag hamnar beroende på mina vägval i spelet. Jag laddar inte om spelet bara för att jag i efterhand kommer på att jag gjort ett dåligt val eller dödat fel person. Grafiskt sett är CS underbart även om jag inte kan köra spelet med dx10 funktionerna utan major lagg med mitt vista 64 och 8800GTS 320mb, lite tråkigt men kortet är ju snart två år gammalt så man kan ju inte förvänta sig mer då. Men godrays in dx9enc är ändå tillräckligt snygga för att inte förlora för mycket spelupplevelse pga dålig dator. Vad gäller ojämn svårighetsgrad tycker jag bara det gör spelet mer realistiskt, man måste alltid ta det lugnt i fall uppdraget är svårt att utföra. Man kan inte ta förgivet att uppdraget bara är lite svårare än det man genomförde innan.
Tack för en bra recension.


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Vill ha.. kommer den 15/9 på STEAM.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Jag älskar verkligen det här spelet

Pansarknekt
Skrivet av toxaris:

Vad gäller ojämn svårighetsgrad tycker jag bara det gör spelet mer realistiskt, man måste alltid ta det lugnt i fall uppdraget är svårt att utföra. Man kan inte ta förgivet att uppdraget bara är lite svårare än det man genomförde innan.
Tack för en bra recension.

Jepp det som är intressant med STALKER SoC oxxå. Man fick vara på sin vakt även om allt verkade filbunke i omgivningen.
Så fort man börjat hoppa runt och springa utan se sig för kunde både frustrerande och komiska inslag ske. Ibland även skrämmande...
Jag spelar SoC nu och lever mig riktigt in i spelet. Använder Oblivion Lost modden som är helt ok. Finns en annan jag tyckte var bättre, DNC eller liknande hette den men jag pallar inte ominstallera. Är i slutet så det kvittar.
Clear Sky nästa.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Whimsical:

Bra recension! Kul att se att det finns recensenter som tar spelet för vad det är.

Läste precis Gamereactors recension som bara gjorde mig irriterad.

Blir lätt ett köp när jag fixat till min dator.

Kan inte annat än att hålla med, jag har slutat läsa deras recensioner.

Medlem

Fick höra att vapnen var ännu mer värdelösa än i SoC. Moddade min ammunition så jag har ungefär 3 gånger så stor skada. Hur underbart som hellst att spela. Mycket roligare närstrider samt mycket läskigare. Att man kan ta ut en hel grupp bara man har övertaget är också en trevlig effekt.

Det ändrar spelet rejält och kan tipsa om det!

Medlem
Skrivet av darknshy:

Mitt största problem med STALKER var nog att siktet på vapnena va så jävla off. Kunde dra ett magasin på folks huvuden utan att det var deras huvud >_< , surem an vönjer sig men endå.

Kan inte annat än skaka på huvet åt kommentaren och dra en suck...

Medlem

jävligt roligt spel, vågar knappt tänka på vad moddarna kan hitta på för att förbättra det. synd bara att min dator verkligen inte orkar med det ordentligt.

Medlem

Hade varit gött om ni på FZ hade filmat ihop en Video Recension så folk få se den sköna stämningen och spänningen som detta spelet levererar.

BTW känns inte som Fallout 3 kommer att leva upp till förväntningarna hos hardcore fansen, jag menar inga drogelement. Där försvan den delen av realismen. Och floppar Fallout 3 då står bara STALKER kvar på tronen i den kategorin. (Vågar man jämföra STALKER med Fallout?)


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem

Det här måste spelas, men jag kommer att vänta flera månader innan jag ens testar det. Det behöver förmodligen patchas flertal ggr.

Medlem

jag verkligen Älskar S.T.A.L.K.E.R. konseptet - tycker det är Så coolt....

dock var det första spelet en besvikelse - Oblivion lost moden fixade dock spelet som fan - men inte tillräckligt...

får fungera lite på S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

@toxaris
Drogelement kommer finnas kvar i Fallout 3, det är referenserna till droger som faktiskt existerar man har slopat. D.v.s. du kommer inte att höra karaktärer snacka om kokain i spelet.

Så fortsätt du tugga Mentats..

Medlem

Tror fortfarande inte att det kommer släppas utanför forna Sovjetunionen. Ser fram emot det så in i döden, dock.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Inaktiv
Skrivet av Blomkruka:

Fick höra att vapnen var ännu mer värdelösa än i SoC. Moddade min ammunition så jag har ungefär 3 gånger så stor skada. Hur underbart som hellst att spela. Mycket roligare närstrider samt mycket läskigare. Att man kan ta ut en hel grupp bara man har övertaget är också en trevlig effekt.

Det ändrar spelet rejält och kan tipsa om det!

Du kan ju testa att ta ut en hel grupp utan att ha en massa extra skada på dina vapen då... Skulle tro att det finns en anledning bakom att vissa vapen har lite skada.

Jag vill ha det här spelet... BADLY! Ska bara vänta på de nya i7 core-processorerna från intel och köpa en ny monsterdator.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Inga mer videorecensioner?

Medlem
Skrivet av Harval:

Tror fortfarande inte att det kommer släppas utanför forna Sovjetunionen. Ser fram emot det så in i döden, dock.

Nja,,jag får mitt imorgon från CDON då dem skickade det idag.

Medlem

Heter även 'faktioner' på svenska och inte "fraktioner".


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

12
Skriv svar