S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Medlem

På en mer kompetent utvecklare så skulle detta spel kunna ha blivit riktigt grymt men tyvärr utvecklaren har inte brytt sig om att fixa alla krascher, buggar etc från första spelet så varför ska man ge dom en chans igen när dom struntade i det första ?

Detta är bara ett nytt boiling point, verkar lovande på ytan men när du väl kommit in i spelet så börjar man svära och bli förbannad hur sjutton ett sånt här spel kan kommit förbi QA-test om de nu ens körde sånt.

Medlem

Varför hoppar FZ över multiplayerdelen?
Vill gärna veta om de har fixat något i den, eller är det samma maps och spelsätt? Eller är det så att det inte finns multiplayer i spelet längre? O_o

Pls give me more info

Medlem

Fick hem spelet från webhallen förra veckan och har spelat en hel del sen dess. Tycker det är helt jävla underbart! Det enda dåliga är som sagt buggarna, och att det är lite dåligt optimerat. Mycket synd att dom fortsätter att göra patchar som inte stödjer gamla save-filer. Trodde det bara var en engångs-grej som i orginalet. Ska försöka kämpa mig igenom det med första patchen ändå, då det har blivit en hel del slit att komma så här långt

Ni som får hem det nu i veckan eller nästa, vänta på nästa patch innan ni börjar lira det seriöst!

Medlem

Får mitt imorrn, kan knappat vänta


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Seriöst illa med patcher som pajar ens sparfiler. Trodde de hade slutat med sådant trams efter SoC... Bah.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Jakkal:

@toxaris
Drogelement kommer finnas kvar i Fallout 3, det är referenserna till droger som faktiskt existerar man har slopat. D.v.s. du kommer inte att höra karaktärer snacka om kokain i spelet.

Så fortsätt du tugga Mentats..

Tack för upp lysningen det var skönt att höra, även om droger inte är allt men du fattar vad jag menar skulle jag tro. Men de har kompromissat endå och dragit alla över en kam vilket jag tycker är synd.


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem

Hum jag borde nog ta och klara av 1an

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Harval:

Tror fortfarande inte att det kommer släppas utanför forna Sovjetunionen. Ser fram emot det så in i döden, dock.

Nja,,jag får mitt imorgon från CDON då dem skickade det idag.

Är beredd att tro dig när du verkligen fått det.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Hum jag borde nog ta och klara av 1an

He he, dito Men jag måste säga att jag numera inte är så mkt för sp-upplevelser som tidigare. Nästan bara mp som gäller för mig, och då söööög förra Stalker som f-n!!!

Måste nog prova den där Oblivion lost modden som många nämnt här. Kanske blir inspirerad och köper detta då också...


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Medlem

Skulle köpa mig ett ex idag. Men ICKE! "Game" fick inte sälja sina kopior än, även att det stog i fysisk form bakom kassan. Tvungen o vänta två dagar. Ber de om att jag ska ladda ner det?

Medlem
Skrivet av MenacE:

Måste nog prova den där Oblivion lost modden som många nämnt här. Kanske blir inspirerad och köper detta då också...

Gör det! Jag tyckte S.T.A.L.K.E.R. originalet var bra men med Oblivion Lost moden så blev det enastående. Fortfarande buggit men stämningen höjdes rejält och tog udden av all bugg frustration.

Medlem
Skrivet av Harval:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Harval:

Tror fortfarande inte att det kommer släppas utanför forna Sovjetunionen. Ser fram emot det så in i döden, dock.

Nja,,jag får mitt imorgon från CDON då dem skickade det idag.

Är beredd att tro dig när du verkligen fått det.

/me petar på EU-versionen han haft sen förra veckan.

Tror det är den i alla fall, det störde en polare i Nederländerna när jag skickade en bild på det åtminstone ^^

Inaktiv

Nu finns Carrymod2 ute vilket gör att man kan flytta fler fysiska objekt och lägga explosiva objekt i ryggsäcken (NPC:s kan det likaså). Ni hittar det här:
http://korturl.se/pqcg


signatur

Tack FZ för en kanonrecension, så ska det göras! Så kul att se någon som inte fokuserar på vad som är dåligt med ett spel som har lite brister. Uppskattas av oss inbitna Stalkerfans!

Medlem
Skrivet av Strasser:

Heter även 'faktioner' på svenska och inte "fraktioner".

Bägge orden helt korrekta, enligt Nationalencyklopedin. Lustigt nog.

Medlem

Jag kan absolut tänka mig detta spelet som ett sorts MMO i stil med Planet side. Bygg ut områdena och ha tre fraktioner som slåss om områdena. Det vore en dröm att se.

Tycker det var en bra recesion. Oerhört bra spel med ibland sjukt frustrerande.

*kär i the zone*


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Spelet har blivit framskjutit för release till den 15e vad jag hört. Pga att de har missat att skicka med CD-Nycklar till de nordamerikanska versionerna så de bestämde sig för att stoppa releasen tills det va ordnat. Så lyder ryktet iaf.

Medlem

Kan man spela det här i nån form av Coop-läge?

Medlem

Lite tankar om "Clear Sky":

- Grafikbuggar (Texturer / objekt "flimmrar" igenom varandra / löv blåser konstant rakt igenom hus, det är tydligen helt normalt i "Zonen"!)
- Dåligt optimerat, precis som orginalet
- Kass dialog, ingen lip-sync överhuvudtaget
- Ingen sammanhängande story (den kommer och går lite hursomhelst, mest "gå dit, gör det" utan någon förklaring)
- Smått odödliga fiender, 2-3 pistolmagasin på nära håll dödar inte om du inte skjuter precis i huvudet
- Dynamiska uppdrag, bra idé men det är omöjligt att hänga med (konstant spam av new task, cancelled task, failed task etc. när du bara försöker följa huvuduppdraget)
- NPC's har en stor osynlig låda runt sig, du kan inte gå för nära dom, och dom puttar gärna iväg dig mitt i strider om dom går förbi dig (irriterande när du sitter bakom ett skydd)

+ Vissa grafikeffekter (speciellt ljuset) ser extramt bra ut
+ Sköna vapen / bra känsla i dom
+ Striderna är oftast riktigt underhållande

Jag ville verkligen gilla det, men det blev en avinstallation till slut. Trist då jag köpte det, hade förväntat mig mer då jag faktiskt tyckte om orginalet.

Kommer absolut testa det igen i framtiden, om dom fortsätter patcha det så kan det nog bli en jämnare och smidigare upplevelse!

Skrivet av Garenth:

Lite tankar om "Clear Sky":

- Grafikbuggar (Texturer / objekt "flimmrar" igenom varandra / löv blåser konstant rakt igenom hus, det är tydligen helt normalt i "Zonen"!)
- Dåligt optimerat, precis som orginalet
- Kass dialog, ingen lip-sync överhuvudtaget
- Ingen sammanhängande story (den kommer och går lite hursomhelst, mest "gå dit, gör det" utan någon förklaring)
- Smått odödliga fiender, 2-3 pistolmagasin på nära håll dödar inte om du inte skjuter precis i huvudet
- Dynamiska uppdrag, bra idé men det är omöjligt att hänga med (konstant spam av new task, cancelled task, failed task etc. när du bara försöker följa huvuduppdraget)
- NPC's har en stor osynlig låda runt sig, du kan inte gå för nära dom, och dom puttar gärna iväg dig mitt i strider om dom går förbi dig (irriterande när du sitter bakom ett skydd)

+ Vissa grafikeffekter (speciellt ljuset) ser extramt bra ut
+ Sköna vapen / bra känsla i dom
+ Striderna är oftast riktigt underhållande

Jag ville verkligen gilla det, men det blev en avinstallation till slut. Trist då jag köpte det, hade förväntat mig mer då jag faktiskt tyckte om orginalet.

Kommer absolut testa det igen i framtiden, om dom fortsätter patcha det så kan det nog bli en jämnare och smidigare upplevelse!

Jag har redan lärt mig från soc att man ska vänta någon månad innan man dömer spelet till graven. Första gången jag spelade genom soc var jag lika förvirrad och missnöjd som du är nu, men några patchar senare blev jag fast! Jag kan nästan garantera dig att du kommer gilla zonen när de patchar de mest störande buggarna. Känslan att vara herre på täppan i en brutal ödemark är grym!

Medlem

Ett av de bästa spelen jag någonsin spelat. Men det är stora problem med buggar och vissa balans saker i både single och multiplayer. Men som med det första så är det bara att vänta in lite patchar och allt blir mer än 100% bra.


signatur

You should be glad. You are just like me a part of gods great work.

Medlem
Skrivet av Grön:

Jag kan nästan garantera dig att du kommer gilla zonen när de patchar de mest störande buggarna. Känslan att vara herre på täppan i en brutal ödemark är grym!

Du har nog rätt. Fast jag gillade faktiskt orginalet direkt från början, jag tyckte att det hade bättre flyt och en klarare story. Visst var det linjärt som bara den men man visste iallafall var man skulle och varför.

Men det kanske blir bättre senare i spelet? Jag kom till stället där man börjar i orginalet och efter att ha snackat med snubben där (och inte förstått speciellt mycket vad jag gjorde där överhuvudtaget!) så kände jag mig inte motiverad till att fortsätta.

Medlem
Skrivet av Mitso!:

Skulle köpa mig ett ex idag. Men ICKE! "Game" fick inte sälja sina kopior än, även att det stog i fysisk form bakom kassan. Tvungen o vänta två dagar. Ber de om att jag ska ladda ner det?

Nej, dom ber dig vänta i 2 dagar.
Varför detta hot om illegal ner laddning?

12
Skriv svar