Jag hinner inte spela längre!

Medlem
Jag hinner inte spela längre!

Ja, så hemskt som det låter är det faktiskt för mig. Jag är 25 år, arbetar heltid med en fast tjänst på dagarna och på kvällar och helger är det det egna företaget som gäller. Jag har inte fullt med jobb jämt men oftast är det saker som måste blir klara när jag kommer hem från mitt fasta jobb.
Men jag hinner inte spela så mycket spel som jag vill. Det finns så många bra som jag missar.
Tex så har jag inte klarat Doom 3 ännu, har knappt kommit någon vart i HL2 och COD2 är jag på de första banorna bara. Jag skulle gärna spela spel som WOW och Oblivion men så stora spel tar ännu längre tid än de "vanliga" FPS-spelen. Vill även ha mer tid för BF2 och FEAR.
Det brukar bli att jag klämmer in någon halvtimme här och där när sysslorna är klara men inte så mycket mer. Klarade Prey-demot igår så det är alltid något.

Jag började fundera på detta när jag läser alla kommentarer så fort det kommer en ny patch där folk kan se skillnaderna från patch till patch i spelet. Hur kan man ha sån koll att man märker såna saker? Det är kanske jag som är seg?

Hur gör ni andra? Har ni tid för spelandet nu när ni blir äldre? När jag var yngre spelade jag mycket mer självklart.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Flakmonkey

Har man "bara" ett heltidsjobb så har man nog gott om tid, allt beror ju på hur man prioriterar den fritid man har... men om man som du har eget företag på sidan om så blir det nog svårt kan jag tänka mig :/ Sen finns det ju en annan del av ekvationen: familj, alltså barn, flickvän, etc etc... flickvän kan ju båda vara positivt och negativt för spelandet, har man en tjej som gillar att vara med när man lirar så blir det bara så mycket roligare. Men vanligare är väl att hon inte förstår det alls och då blir det genast knepigare...

Medlem

jag hinner heller inte med att spela så mycket jag önskar... mestadels beror det på kassa persienner och skärm, så när det är lite ljust ute så ser man inte ett skit...
men då är det väl bra att man har en flicka som tjatar på en med jämna mellanrum att spela :P...

Flakmonkey

När jag stadgar mig så är det nog ett krav att tjejen iaf inte ska ha något emot att jag spelar och har en egen hobby som tar tid... helst så ska hon ju gilla att gejma också, det vore idealet... men men mitt motto är som lotto, jag håller drömmen vid liv ^^

Medlem

flickan min lirar väl lite... inte nu på senaste tiden dock... men tur är väl det... hur glad hade man varit över att få spö av bruden i en 1on1... eller att man själv vinner, och hon är dålig förlorare och sexstrejkar ...

Flakmonkey

De behöver ju inte vara pros direkt, bara de gillar att lira super mario så räcker det

Medlem

haha... synd att min gillar zelda då

Flakmonkey

Zelda är ju ännu bättre, du tycks minst sagt ha det väldigt bra ställt på kvinnofroten ^^

Medlem

Prioriteringar, det är vad det handlar om. Då är ju kanske frågan i ditt fall; är det bättre att lägga ner tid på ditt företag eller att sitta och spela hela kvällarna?

Vad gällande koll på patchernas ändringar så är det väl bara att läsa changeloggen och testa förändringarna lite snabbt.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Zelda är ju ännu bättre, du tycks minst sagt ha det väldigt bra ställt på kvinnofroten ^^

ja man har hittat helt rätt ...

Medlem

håller med dig, sen man började jobba är det grymt svårt att få/hitta tid som är i syftet att sitta för sig själv och spela :/
förut satt man ifrån morgon till kväll.
nu kommer man hem vid 5. måste äta, dusha, sen vill flickan prata och umgås, man måste fixa käk å div saker till nästa dag, sedan är det några få timmar över som måste räcka till allt annat, jag lägger typ allt på datorn
men skulle vara fint med några timmar till

lirade ju UT2k4 varje dag i syftet att spela "seriöst"
men nu tex har jag kört en gång på 2veckor
finns ju ingen tid, förr kunnde man öva flera timmar om dagen utan problem, nu är man glad om man kan hinna spela nått vettigt 1h på 5vardagar.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

har inte lirat något spel på säkerligen två månader nu.
abstinens? inte det minsta
saknar det? nope

har lite ensam fritid som verkligen suger och nästan är deppigt? mjoo...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Jag lyckades med bragden att bara hinna med att spela en match i ett ragdoll-beat'em'up på en vecka, sen var abstinensen jävligt svår!

Sen blev det BF2 i en vecka!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Wow abstinensen blir svår ibland... Men det går

Får se om man kunde fastna för något annat spel. Blir nog DoW då


signatur

Videomupp

Medlem

Nja, är ju bara 16 än så länge, så jag har ju all tid i världen, tänker ta vara på den tiden jag har kvar.. när jag börjar jobba så blir det svårt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Beror lite hur man planerar efter jobbet.

Vet folk som kan bolla barn,jobb,fruga och sen kunna spela iaf par timmar i veckan..

Är ju med i ett gille där det finns mammor o pappor med barn o allt det inkluderar. och allt från ålder 18 till 55


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ok. Känns skönt ändå att det finns andra som känner lite som jag med tiden, att jobb och flickvän tar tid. Och jag kan prioritera att vara singel, skaffa ett annat jobb med mindre pengar och sluta med det egna företaget för att spela mer. Men då kommer jag og inte må så bra ändå.

Men jag hoppas jag på något vis kan få loss lite timmar här och där så jag kan sätta mig in mer i vissa spel. Det finns faktiskt väldigt många bra ute just nu.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

are ya for real?

allvarligt? skulle du kunna dumpa flickvännen, dumpa jobbet/pengarna och det egna företaget för att få sitta framför en dumburk och panga zombies?

i mina ögon får det lite tragisk-individ stämpel hehe - fast detta är nog fel forum för att uttala sig så haha


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Youtube-proffs

Asså, gräset är alltid grönare på andra sidan, när man inte har flickvän och har en dator, så blir man kär i sin WoW charater.. har man flickvän och ingen datortid, så vill man lira mycket dator, tyvärr är detsåhär!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

har flickvän och vill verkligen inte tillbaka till att spendera timme efter timme framför en dumburk hehe.

något jag aldrig trodde jag skulle skriva vid 13-17 års ålder, då var datorn och spel något av det bästa jag visste - och med risk för att låta som många individers farsor så måste jag säga att jag nu verkligen diggar att vara ute i solen, åka longboard/inlines, gå och snacka med polare/flickvän, ta en fika, göra något aktivt/någon aktivitet än att bara sitta inomhus, som en blekfis och tävla i knapptryckning hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

har flickvän och vill verkligen inte tillbaka till att spendera timme efter timme framför en dumburk hehe.

något jag aldrig trodde jag skulle skriva vid 13-17 års ålder, då var datorn och spel något av det bästa jag visste - och med risk för att låta som många individers farsor så måste jag säga att jag nu verkligen diggar att vara ute i solen, åka longboard/inlines, gå och snacka med polare/flickvän, ta en fika, göra något aktivt/någon aktivitet än att bara sitta inomhus, som en blekfis och tävla i knapptryckning hehe

'

I wish i could be like you! But the computer got me in its grasp!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

har flickvän och vill verkligen inte tillbaka till att spendera timme efter timme framför en dumburk hehe.

något jag aldrig trodde jag skulle skriva vid 13-17 års ålder, då var datorn och spel något av det bästa jag visste - och med risk för att låta som många individers farsor så måste jag säga att jag nu verkligen diggar att vara ute i solen, åka longboard/inlines, gå och snacka med polare/flickvän, ta en fika, göra något aktivt/någon aktivitet än att bara sitta inomhus, som en blekfis och tävla i knapptryckning hehe

Men att jämföra extremer med icke-extremer visar inget. Om vi istället säger att du får välja mellan att bara sitta och fika eller spela datorspel. Bara åka inlines eller fika o s v. Att bara göra en sak är ju sällan särskilt roligt. Själv föredrar jag att vara ute i solen, gå och snacka med polare/flickvän, ta en fika, spela dator eller någon annan aktivitet istället för att bara åka inlines/longboard hela tiden.

Medlem

Bra sagt. werzion

Medlem

Bra sagt Karmalicious

Inaktiv

Har man ett eget företag så får man ju räkna med att lägga ner en massa tid, de är ju trots allt något du valt själv.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av omega|werzion:

har flickvän och vill verkligen inte tillbaka till att spendera timme efter timme framför en dumburk hehe.

något jag aldrig trodde jag skulle skriva vid 13-17 års ålder, då var datorn och spel något av det bästa jag visste - och med risk för att låta som många individers farsor så måste jag säga att jag nu verkligen diggar att vara ute i solen, åka longboard/inlines, gå och snacka med polare/flickvän, ta en fika, göra något aktivt/någon aktivitet än att bara sitta inomhus, som en blekfis och tävla i knapptryckning hehe

Men att jämföra extremer med icke-extremer visar inget. Om vi istället säger att du får välja mellan att bara sitta och fika eller spela datorspel. Bara åka inlines eller fika o s v. Att bara göra en sak är ju sällan särskilt roligt. Själv föredrar jag att vara ute i solen, gå och snacka med polare/flickvän, ta en fika, spela dator eller någon annan aktivitet istället för att bara åka inlines/longboard hela tiden.

kan ju förminska båda "extremer" till några få ord:
"sitta framför dumburken"
versus
"vara ute i solen"

sen var mitt inlägg mest personligt.
gillar fortfarande att kolla forum, roliga filmklipp, lite IRC, surfa osv.
men själva "LAN-livet"/"spellivet" känns verkligen nördigt för min del nu hehe.
ropa på varandras nick istället för namn, snacka, äta och sova olika spel - drömma om kommande spel, kolla mer på game-tournament än TV/nyheterna osv.
jag bara orkar inte med det och ser nästan ner på det nu - en totalomvändning från hur jag var för 3-5 år sen hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

...

Tänk så mkt stålasch du kommer att ha. Du kan förboka Playstation 15 och X-box 6800 så får du med Halo 7 som kommer exlusivt till kryssboxen och Windows Gamer Edition 2015.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Pretorian tycker att du ska vara glad! Jag har varit ganska aktivt beroende utav att spela alla mojliga spel men med bra tajming sa pajjade datorn iom installations fel for kanske 2 veckor sedan och sedan dess har jag mest varit ute och haft skoj som fan.. visst det at trakigt att vara hemma men skit i att dra hel! tank pa det som ett stalle du sover pa.. the world if your livingroom now!

jag har inte orkat fixa datorn och det kommer jag inte heller att gora utan jag ska ta och salja skiten och kopa en soft laptop istallet som man kanske kan ta med sig ut i solen och spela lite schysst musik pa!


signatur

Rail or Die

1
Skriv svar