Om att göra lumpen.

Inaktiv
Om att göra lumpen.

Hur skulle du svara om du fick frågan (se nedan) och du vill verkligen göra lumpen? Ett kort svar, en mening. :\

Frågan: Varför är det viktigt för dig att göra lumpen?

Själv har jag svårt att komma på något som låter bra och som inte blir så smetigt.

Samt hur vet man om man klarar tung, medel eller lätt? Är det vad man tror sig klara eller?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Ah, du fick det där papperet du också... Undrar det också. Men vad är skillnaden mellan tung, mellan eller lätt? Enormt nybörjare med militären överhuvudtaget...


signatur

Videomupp

Medlem

"Frågan: Varför är det viktigt för dig att göra lumpen?"
"Svar: Jag vill lära mig panga terrorister"

Svarar du så kommer du säkert få joina ;).
_____________________

Själv gjorde jag inte lumpen, sket i mönstringen också. Vill inte lära mig om att utföra krig, skulle aldrig vilja vara en soldat vilken armé det än rör sig om. Soldater=slavar.


signatur

<3

Medlem

Jag skulle svara att jag vill göra det för utmaningens skull, gemenskapen, känna känslan av att ha genomfört och klarat en prövande utmaning och självklart att ställa upp för kung och fosterland.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

För att hitta och lära känna mig själv bättre. Så skulle jag svarat.

Medlem

Hehe... har också fått pappret... Jag skall nog försöka att komma in på en medeltung-utbildning men vet inte riktigt om de vill ha en glasögonorm. Någon som har gjort lumpen med glasögon och kan berätta kort om det gick bra?


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

För att testa mina gränser och utvecklas som människa.
Extremt politiskt korrekt svar.

Själv fick jag A i behörighet men ville inte så jag svarade 'jag vill inte?'


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Jag hade flaxet med lumpen hehe, först ville jag och kom in men sen ändrade jag mig och vips som kom det en lapp i brevlådan "Vi måste tyvärr... vi har lagt ner din utbildning"


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv
Skrivet av c:

För att hitta och lära känna mig själv bättre. Så skulle jag svarat.

+

Skrivet av Mellanare:

Jag skulle svara att jag vill göra det för utmaningens skull, gemenskapen, känna känslan av att ha genomfört och klarat en prövande utmaning och självklart att ställa upp för kung och fosterland.

= För att hitta och lära känna mig bättre, gemenskapen, samt känslan av att ha genomfört och klarat en prövande utmaning.

Låter bra?

Ja, det gör det säger officern. Nu sätter du dig ner på huk och sväljer. (Haha, skämt ).

Det blir lite utanför men skit samma. Tack masterFk och Mellanare!

Edit: Budolicious, nu såg jag din post, jag ska knyckla in den meningen också.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av Sharpblade:

Hehe... har också fått pappret... Jag skall nog försöka att komma in på en medeltung-utbildning men vet inte riktigt om de vill ha en glasögonorm. Någon som har gjort lumpen med glasögon och kan berätta kort om det gick bra?

Vi hadde ganska många glasögon ormar i min pluton.. kanske 50% var det minst utav 40 pers :S jag själv har glasögon så jag kan ju berätta hur jobbigt det är..

Dom glasögonen du får från lumpen suger fullständigt.. ifall du inte har ett deformat ansikte så kommer det att göra ont vid näsan och tinningen... lätt att man få huvudverk.. så mitt tips är att du köper ett par nya och kanske använder dom gammla medans du utför övningar.. t.ex. skjutning, jag hadde skit stora problem med att kolla in i siktet sammtidigt som min hjälm pressade ner mina brillor så att man ser alldeles ovanför glasögon kanten.. Visst du kan säkert vänja dig vid brillorna du får efter ett tag kanske 1 månad.. men fram tills dess så kommer det att vara jobbigt.. min uppfattning iallafall.. och det var typ bara 10 pers som använde glasögon resten använde linser och utav dom 10 så var det ca 3 pers som använde glasögonen..


signatur

Rail or Die

Inaktiv

Linser?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

to kill babies!


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

För att få mysa med alla pojkar.

Inaktiv
Skrivet av astie:

För att få mysa med alla pojkar.

Många är homofober och tycker det är roligt.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Om glasögonen är det jobbigaste så känner jag mig lättad... rycker in i Januari, Arvidsjaur/boden.

Har köpt ett par running shoes för att träna upp konditionen lite endast för det. Vill inte vara en köttbulle när jag kommer det, känns som att det kommer bli rätt jobbigt isåfall.

måste bara börja komma ut och springa.. uj uj uj. Imorrn börjar jag fan!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

*skryt på*jag fick 9/9 på teoriprovet eller vad de kallar det.*skryt av*
sen kom syntestet så fick jag åka hem. de kunde inte mäta någon syn på mitt ena öga (nästan blind). de sa något om att man inte kunde sätta ett vapen i händerna på mig, jag har ju iaf ett bra öga tänkte jag


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

För att göra något annorlunda.
Lumpen är ta mig fan nog de roligaste jag någonsin gjort, jag tjänstgjorde som torpedtekniker, dom frågade mig om jag kunde tänka mig att bli kustjägare men där sa jag ett nej, vilket ledde till att jag hamnade i en ståltub.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

Ryckte in 15 månader som sjukvårds plutonbefäl och kom ut som NBC-Ammuntions röjare och certifierad minröjare, och sen utlandstjänst, tjohopp. Dock så är nog lumpen den nyttigaste erfarenhet jag haft än så länge i livet, även fast det var jävla tråkigt från stund till stund! men det lugnt vägsupp av hur kul man har med sina nya polare.

Medlem

Slapp det hela pga dålig syn, dock hade jag perfekt hörsel

Medlem

Hamnar man på ett bra ställe och en tjänst som du kan ha nytta av i arbetslivet senare då kan det bli skoj..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Jag skulle nog svara någonting i stil med;

Varför är det viktigt för dig att göra lumpen?
- Jag kan inte se någonting viktigt i att göra lumpen. Det enda det för med sig är; Förlorad inkomst, totalt bortkastad tid och energi. Och terrorn att umgås med testosteron höga snubbar som tycker det är manligt att leka krig i skogen.

Tror ni att jag gjorde lumpen?

Inaktiv

Varför?
Man ställer upp för sitt land och sitt folk! Plus att när det blir krig, vilket i den här delen av världen inom en överskådlig framtid förutsätter kärnvapenkrig, så åtnjuter man privilegiet att få grovt uniformstyg sammansmält med huden. Det är väl det.

Nej, jag gjorde inte lumpen... Dummare verksamhet får man leta efter. Ett tips är att sniffa tändargas och paja rutor i ett år i stället. Du lär dig troligen mer och det är definitivt billigare för skattebetalarna.

Medlem

Märks vilka som inte har gjort lumpen. Lumpen är en bra erfarenhet, så enkelt är det. Verkar som om de som inte gjorde den bara försöker misskreditera den. Lumpen handlar om så mycket mer än att bara ligga och panga i skogen. Ansvar och social kompetens tycker jag är bra ledord, dock är det bara en del av allt man får uppleva. Hoppas du får göra den, du kommer att vara glad för det( även om varje dag inte är en dans på rosor).


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Flakmonkey

Fick inte göra lumpen hade gärna gjort den, helst militärpolis, men såg för dåligt för att få göra något förutom att vara förrådsarbetare eller något sånt meningslöst... så då tackade jag nej :/ Känns som att om man ska göra lumpen så ska det iaf vara något ordentligt

Medlem

Du Purresnurre..De fem dagar jag låg inne på P4 var de värsta i mitt liv..En sån samling sinnessvaga individer som yrkesofficerare är trodde jag inte fanns.. Så jag tog mitt förnuft till fånga och stack..Så mitt råd till er som inte gjort lumpen: Låt bli!!
Lumpen är ingen bra erfarenhet..Vad är det som är bra med den?? Du får inte lära dig nåt mer än att ta order..Och jag väljer att tänka själv.

Medlem
Skrivet av Olivaw:

Du Purresnurre..De fem dagar jag låg inne på P4 var de värsta i mitt liv..En sån samling sinnessvaga individer som yrkesofficerare är trodde jag inte fanns.. Så jag tog mitt förnuft till fånga och stack..Så mitt råd till er som inte gjort lumpen: Låt bli!!
Lumpen är ingen bra erfarenhet..Vad är det som är bra med den?? Du får inte lära dig nåt mer än att ta order..Och jag väljer att tänka själv.

Vem var sinnessvag sa du?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Själv försökte jag komma på så många anledningar som möjligt för att inte göra lumpen. "Vilken typ av uppgifter tror du dig klara av?" Svar: Ingen tjänst.

Undrar bara, med tanke på alla nedskärningar, kommer de ens bry sig om att kalla in mig till mönstring om de ser att jag är så himla omotiverad?

Medlem

Jag undkom tack vare medicinska filer.

Annars hade det förmodligen visat sig i det psykiska testet att jag var för instabil.

Min egna inställning till lumpen är annars ganska sval. Att vi i detta landet fortfarande har värnplikt tycker jag är minst sagt skrattretande. Vi borde ha en yrkesarmè.

Det är de motiverade soldaterna som strider bäst. Enough said.

Medlem

tyvärr allergiker så jag kunnde inte göra den.
ville inte heller
men nu i efterhand skulle jag mera än gärna gjort lumpen, verkar så in i helvetes kul
krig är kul! iallafall när det är lek.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

tyvärr allergiker så jag kunnde inte göra den.
ville inte heller
men nu i efterhand skulle jag mera än gärna gjort lumpen, verkar så in i helvetes kul
krig är kul! iallafall när det är lek.

Indeed. Det verkar väldigt kul. Alla nya rekryter binder de fast med koppel vid utemöbler. Homosexuella diskrimineras.

Ironi?

Lumparhistorier kan man vara utan. Det räcker att tälta med polarna ute i nogon skog, so finner ni säkert en härlig känsla.

Skriv svar