Mitt egna lilla land

Inaktiv
Mitt egna lilla land

Tjenare alla ni på FZ!

Jag fick ganska nyligen en galen, men ändå genial idé: Jag ska grunda mitt egna land! Inte precis någon seriös satsning eller så, mest som en kul grej!

Men nu är jag inte så säker på om detta var en så bra idé. Så, det är därför som jag startar denna (kungliga) tråd för att kolla med er om ni tycker att jag borde slutföra mina planer, eller om jag borde lägga hela "projektet" på is.

EDIT: Eftersom än så länge många av er tyckte att det var en bra idé, så har jag beslutat att genomföra hela den här planen! Om ni är intresserade, så kan ni följa mitt lands framgångar här!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Land som i typ Sverige eller land som i typ odla saker i det?


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Land som i en egen nation, så klart! Där det f.ö. är jag som är den Kungliga Kejsar-Presidenten!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Jee
Medlem

Så du ska köpa ett stort område och bilda ett land... Eller?


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Attans, det råkade bli en dubbel-postning... Nåja, tack goda FZ crew för editing!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Klart att du ska starta ett eget land, har själv funderat på det. Ingen skatt på elektronik, förbud mot popmusik, gratis snickers och eget Dataspels-OS.

Inaktiv

Jo jag med. Kanske ett liltet land bestående av lägenheten. Räkningarna gör vi brasa av och deklarera gör vi inte helt enkelt.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Jag ska faktiskt göra som reset2: Göra om lägenheten, eller i mitt fall, hela tomten till mitt egna land!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Inaktiv

Gör så! Underbart! Men som pollen säger, Visa resultat! Jag vill ha en dokumentation av allt du gör på ditt nya land!

Inaktiv

Haha, räkna med det! Iofs kommer det nog att gå oerhört trögt i början av "grundandet", men skam den som ger sej!

EDIT: Och för er som inte kan vänta sisådär tre-fyra veckor tills mitt land har etablerat sej, så kan jag åtminstone ge er namnet! Så, här är det: Senilien! Det Glömska Landet! Min bror hjälpte till en stor del att komma på namnet, f.ö., eftersom han är så fördömt glömsk!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Inaktiv

Jag kan ge dig lite flaggförslag om du vill ha, bara säg va för färger så kan jag sitta och knepa något enkelt som nån som du känner kan sy ^^

Inaktiv

Man tackar, man tackar! En färg är helt klar att den ska ha: grönt! Det finns alldeles för lite flaggor nuförtiden som är gröna!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Jee
Medlem

Varför inte en grön och rosa flagga?


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Njae... Kanske en grön/blå/vit flagga, men knappast rosa. Det reflekterar inte min personlighet så bra!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Inaktiv

Haha. Älskar kreativa ideér
Så länge du skapar en blogg och berättar allt mer detaljerat och hur det går os.v

<3


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv

Kan ju inte säga att det är en genomtänkt flagga Du får hitta på något eget som säger vad den betyder om du nu ska ha denna eller du kanske får inspiration till en egen ^^

http://hem.bredband.net/adrbla/Flagga.jpg

Inaktiv

SkruMp: Jo, jag tänkte starta en blogg någonstans, men än så länge har jag inte kommit på någon bra sida att lägga ut den på. Något/några förslag? Helst så ska det vara en svensk sida, eftersom bloggen kommer vara på svenska.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

http://www.citizensrequired.com/unit/site/index.shtml

Ställ dig i kö. Gör nått vettigt istället, det kan vara i form av ett runk-maraton.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av SoniC:

http://www.citizensrequired.com/unit/site/index.shtml

Ställ dig i kö. Gör nått vettigt istället, det kan vara i form av ett runk-maraton.

Underbar sajt.

Och runk-maraton? Vettigt?

Inaktiv

Det där har jag också funderat på, men inte orkat göra någonting.
För att få "starta" ett nytt land behövs invånare (hur många vet jag inte), ett fungerande rättssystem. Och så måste man äga en viss yta mark. Det är inte helt lätt att starta ett nytt land.
Det finns dock personer som har lyckats. Isle of white utanför england är ett sådant exempel.
Jag tror det var runt 1944-45 som en man åkte ut till denna ö och satte spaden i marken och tyckte att det var hans eget land.
Eftersom England var ganska sönderbombat och härjat hade dem varken resurser eller organisation för att se till att allt gick rätt till.
Så vid rätt tidpunkt så går det nog ganska lätt att "starta" ett nytt land. Men att vänta till ett nytt världskrig ska bryta ut är kanske att ta i....

Medlem

Lite inspiration om folk som har gjort liknande saker förut (ja, det är många som startat egna länder...) http://en.wikipedia.org/wiki/Micronation och http://www.shireroth.org/wiki/index.php?title=Category:Nation...


signatur

I never hate in plural.

Inaktiv

Det första du borde göra är att fundera över din nations värderingar. Skriv ner några grundlagar.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Jag väntar med spänning på det här, kanske borde bli medborgare i din framtida mikronation

Medlem

Sweet Senilien, får man komma och bo där? ^^


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Go for it, tänk vad awesome att ha lite kungligt folk här på fourmet ^^


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Sweet Senilien, får man komma och bo där? ^^

Du borde ju bli hederskung där ^^.

Inaktiv

Enligt lite släktforskning som min morfar höll på med har jag faktskt kungligt blod i mina vener! Sisådär en miljondels milliliter vid det här laget, skulle jag gissa på!

F.ö.: Lagar och regler behövs inte, eftersom än så länge är jag den enda invånaren. Och om min vill bo i Senilien så får du nog bli medborgare först. Hur man blir det, ja... Det är ett mysterium!

EDIT: Och för er som hoppade hit till sida två och inte läste första posten: Det här är inte någon seriös satsning, än så länge. Just nu är det bara att man har satt upp en skylt vid tomten där det står "Senilien" och att man börjat kalla sin tomt för ett land.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem
Skrivet av DeamoniC:

Det där har jag också funderat på, men inte orkat göra någonting.
För att få "starta" ett nytt land behövs invånare (hur många vet jag inte), ett fungerande rättssystem. Och så måste man äga en viss yta mark. Det är inte helt lätt att starta ett nytt land.
Det finns dock personer som har lyckats. Isle of white utanför england är ett sådant exempel.
Jag tror det var runt 1944-45 som en man åkte ut till denna ö och satte spaden i marken och tyckte att det var hans eget land.
Eftersom England var ganska sönderbombat och härjat hade dem varken resurser eller organisation för att se till att allt gick rätt till.
Så vid rätt tidpunkt så går det nog ganska lätt att "starta" ett nytt land. Men att vänta till ett nytt världskrig ska bryta ut är kanske att ta i....

Man behöver faktist inte ha "något" av detta förutom en liten landyta. Och den behöver man inte äga! Så länge som du kan försvara ditt land så klarar du dig. Vem kan säga något annat?

Medlem

svt visade ju nån dokumentär om en britisk snubbe som skulle skapa ett eget land i sin lägenhet typ, gick inte så bra för han, men han fick visst många supportrar..

Och Dreadnaughty om du behöver en Försvarsminister i din nya nation så ställer jag upp

Medlem

hur blir det om man nu skapar ett eget land då innuti Sverige?

Skatter? Kunglig Immunitet? dubbelt medborgarskap?

*Edit* btw! http://www.iwight.com/


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

123
Skriv svar