Zombie filmer & spel

Medlem
Zombie filmer & spel

blev helt lyrisk av denna underbara tråd vi har här nere ang Zombie försvar!
men...

vilka Zombi filmer finns det?
känner till/kommer på

shan of the dead.
resident evil filmerna.
eee ja nu stannade visst hjärnan på mig
hjälp! fyll på

vidare, Zombi spel? finns det nått sånt?

lönen kommer nästa månad, är extremt kåt på zombie filmer nu, så se till att fylla upp min löne kvot nu ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Alla "Of the dead" filmer.

Dawn of the dead 1976(?) är nog bäst

Som spel så finns Road tofiddlers green. Hjärndött men ganska kul. Hoppy underhållning. Men resident evil spelen är ju helt underbara. Speciall fyran även om dte tekniskt sätt inte är zombies. Kommer snart till PC


signatur

Videomupp

Inaktiv

Här har du lite Zombie movies reviews. Borde kunna hitta lite bra filmer där.

Klassiskt bra Zombie filmer finns ju också, här är några du isf borde kolla upp:
Night of the Living Dead
Dawn of Dead
Day of the Dead
Land of the Dead
Return of the Living Dead

Bah, finns ju hur många som helst alltså, men dom där är iaf ganska klassiskt bra zombie filmer helt klart. Kolla in den här tråden för mer tips på bra zombiefilmer.
- Mo

Medlem

Shaun of the dead är ju en måste se film iaf ^^, så jekla skön.


signatur

<3

Medlem

Shaun of the Dead är lätt en av mina favoritfilmer. Helt klockren :D.

Medlem

Braindead (Living dead) av Peter Jacksson
En klassisk zombie splatter

Medlem

road to fiddlers green som det redan tipsats om fastnade jag för som fan... dock jävligt lätt... har ett schysst mp-läge där det kommer vågor med zombies, först 3, sen 4, sen 5 etc... lätt att fastna i...

Medlem

glömde bort stubbs the zombie, det lilla jag kört var riktigt underhållande... och sen var det nåt som skulle komma till xbox 360, tror det hette dead rising, men är inte säker... verkade riktigt schysst dock...

Medlem

kul o se andra zombie freakz här

rekommenderar att du testar alla resident evil spelen om du har ps2, Resident evil 4 är kul, men jag och många andra RES fans blev väldigt besvikna på att dem tog bort det som gör resident evil till resident evil. = Zombierna.

outbrek file 2 är kul om du gillar att ha medhjälp när du slaktar dem odöda. om man har tilgång till internet med sin ps2 så kan man till och med logga in och coopa igenom spelet med sina kompisar. (nåt som jag tyvär inte har testat men låter jävligt kul)

det skulle komma nåt zombie spel väldigt likt HL2 men har inte hört nåt mer från det, kommer tyvär inte ihåg namnet eller sidan på spelet heller, synd

och så när det gäller filmer så har alla redan rekommenderat dem som jag tänkt. och letar själv efter ''nya'' zombie filmer som man inte sett än

Medlem

hmm, lucio fulci har gjort ett par zombie-filmer, tror dock bara att jag sett zombi 2, den var helt ok...

Inaktiv

Dead Rising ser jag fram emot som fan. Verkar bli riktigt massiv zombiesplatterspel *mums*

Medlem

låter helt klart intresant, tackar alla


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

28 dagar senare // 28 days later - är den bästa zombierullen jag sett hittills iaf. Första halvan är rätt orginell och full av inlevelse. Senare spårar den ur men är ändå ruskigt bra.

Medlem
Skrivet av RoGGe:

28 dagar senare // 28 days later - är den bästa zombierullen jag sett hittills iaf. Första halvan är rätt orginell och full av inlevelse. Senare spårar den ur men är ändå ruskigt bra.

Måste bara hålla med, 28 dagar senare är en av de bättre zombie-rullarna. Ganska intressant upplägg också, tänk dig själv: hela staden är tömd på folk och du är ensam kvar.. :£

Medlem

åhå, den låter grymt grymt intresan )


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Dellamorte Dellamore aka Cemetery Man är otroligt bra! Lite annorlunda från andra zombiefilmer eftersom zombierna och överlevnaden inte är den centrala, utan det är en mycket mer symbolisk film.

evh
Medlem

hehe Road to fiddlers green äger ju.. Speciellt mp


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Inaktiv
Skrivet av mullins:

Måste bara hålla med, 28 dagar senare är en av de bättre zombie-rullarna. Ganska intressant upplägg också, tänk dig själv: hela staden är tömd på folk och du är ensam kvar.. :£

Ja, början är så sjukt kuslig och välgjord.
Nu blev jag sugen på att se den igen bara för det

Inaktiv

Ja, har du inte sett 28 days later så rekommenderar jag den. Skön film och väldigt mycket inlevelse i den, man känner nästan igen sig typ, och att zombiezarna springer som faen är bara kusligare!

Medlem
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av mullins:

Måste bara hålla med, 28 dagar senare är en av de bättre zombie-rullarna. Ganska intressant upplägg också, tänk dig själv: hela staden är tömd på folk och du är ensam kvar.. :£

Ja, början är så sjukt kuslig och välgjord.
Nu blev jag sugen på att se den igen bara för det

Precis, bara början är utmärkt. Filmen skulle klara sig bra utan alla zombies

Medlem

Seriöst, finns det någon bra zombiefilm (förutom shaun~~ då)?
ok, resident evil är lite sevärd åtmistonde, _ettan_ då, aboslut inte tvåan. Jag kan ju inte påstå att jag sett sådär jättemånga men de jag sett har varit sämst.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Budolicious, har du sett de gamla klassikerna (Night Dawn samt Day of the dead) ? De är ju de bästa Zombiefilmerna som finns. Shaun of the dead är så jävla bra, det är en komedi(en sjuk sådan också), men fortfarande en Zombiefilm, och är på top 5 av mina favorit zombiefilmer.

Medlem

Budolicious - jag älskar gammal slatter filmer
så i korta ord, det finns inga dåliga zombie filmer


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

28 dagar senare?


signatur

Nämen!

Medlem

Evil Dead-trilogin bör väl också nämnas


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Vad sägs om "Night of the Day of the Dawn of the Son of the Bride of the Return of the Terror"? Faktiskt ganska kul parodi

http://www.imdb.com/title/tt0230575/


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Vad sägs om "Night of the Day of the Dawn of the Son of the Bride of the Return of the Terror"? Faktiskt ganska kul parodi

http://www.imdb.com/title/tt0230575/

fan den har jag missat... den måste jag se... vet du vart man kan få tag på den???

Medlem

EXTREMT svår att få tag på. Men den ska finnas till VHS


signatur

Videomupp

Medlem
Medlem

och för er som missat det, så går 28 dagar senare på 6:an på fredag kväll...

12
Skriv svar