Zombie-anfall. Vad gör ni?

Inaktiv
Zombie-anfall. Vad gör ni?

Läste en intressant tråd på ett annat forum och tänkte dra upp det här.

Scenario, ni bor i en lagom stor stad (Göteborg t.ex)
Dricksvattnet är förgiftat och dödar över 400 000 tusen, fast dom vaknar upp och törstar efter blod.

Enkelt, vad tar ni för närstridsvapen? Vapen? Klädsel\Armor? Redskap?
Var ska ni vara? Hus? köpcentra? Mcdonalds?
Hur ska ni göra? Planen, hur skall ni göra för att överleva?

Go WILD! och visa mig era kunskaper inom detta

Jag återkommer med min version senare på kvällen!

Medlem

sätter mig i mysfåtöljen med kall lapin och drar en runk och tänker för mig själv "det löser sig alltid"

Medlem

Går till närmaste vattenkran och "joinar the winning team" omedelbart!


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Går till närmaste vattenkran och "joinar the winning team" omedelbart!

men om det inte går då?
om dom har TEAM BALANCE PÅ!?! OMG


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Då skaffar man aim bot och wallhack!

Medlem
Skrivet av Qrush:

Då skaffar man aim bot och wallhack!

men om boten visar sig vara basshunters BÅÅT DÅ!?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Leta fram närmaste Daisy Cutter


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Bäväpnad med kökskniven smyger jag ner till Vivo och tar så mycket jag kan upp till lägenheten. Antar att zombies är rätt så långsamma så man kan ju försöka undvika närkamp om möjligt. Tar mest burkar och grejs. Vet inte hur det blir med vatten så det får väl bli öl/loka/osv. Just det, antar att man bildar små milis grupper så först bunkra så mycket man kan i lägenheten och sen hjälpa dom, men bara för syns skull för jag kommer stanna hemma. Typ ge dom kattmat eller nått. Vet inte hur det blir med elförsörningen för utan den ingen kyla i kylskopet liksom men endå. Hur som helst, blir ju problem med min hund eftersom hon måste pinka och bajsa, men får väl göra det hemma så slänger man ut det ur fönstret. Så jag stannar helt enkelt i lägenheten. Nån armor har man ju knappast, inte jag. Fast man kan ju beställa så nått från http://www.tacgear.se/appsdp/defaultFrame.aspx?id=25&vy=G och hoppas att det kommer fram.

Om zombies knackar på så öppnar jag inte (doh!) utan de får står där och banka, de är ju rätt så dumma så de tröttnar väl efter ett tag. Om dörren ger vika så bunkrar jag upp med stereon och andra tunga saker. Lol.

Nä men man får samla ihop de som inte är zombies och sammarbeta (suck). Ta över polisstationer för vapen. Zombies vet väl inte hur man skjuter så nån zombiepolis är inte så farliga.

Hur dödar man en zombie?

1. Fäll den. Slå hårt på smalbenet och hoppas att de ramlar i hopp. Spänn upp en lina så de ramlar funkar kanske bättre.

2. Om man har nån slägga/hammare/annat börja banka på huvudet och se upp så zombien inte fäller en och biter en. Motorsåd borde funka om man orkar och är snabb att skära av lite grejs, men stor brist på sånna saker här då.

Men det blir endå san andreas och hoi2dd ibland, om det finns el.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Meh ni muppar!!! Ni tar det ju inte allvarligt. This is zerious buzzines bitches.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Skulle leta fram mitt gamla He-Man svärd ställa mig på hus taket och vråla gimme teh power!! och sen ge mig ut och kutta ner allt och alla.


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Inaktiv

(Varning för långt inlägg, men detta är jäkligt genomtänkt och kan rädda ditt liv en vacker dag!)

Jag säger som reset2 detta är serious shit!

Det är verkligen en intressant tanke. Jag har funderat lite på saker som är bra att ha och har kommit fram till att en av dom är en sån där "crowbar" så man kan bryta in sig i vilket hus som helst och sno nycklarna till den där perfekta bilen som står på gården. Det första jag skulle göra dock är att åka till en kompis 10 min utanför stan och bryta in mig i deras hus och sno deras jaktvapen. Detta är under förutsättning att dom har blivit zombies vilket isf skulle bli väldigt traumatiskt, med tanke på att dom ju måste klubbas ner om jag vill komma åt vapnen. Men det är iaf en början till vapenfrågan. Ett vettigt alternativ är att ta sig till polisstation och bryta sig in där, zombier kan inte använda vapen så polis-zombies är inte mer farliga än vanlig. Sen skulle jag dra till en byggarbetsplats jag känner till och sno på mig en hel del sprängmedell med tillbehör (vet vart dom har grejerna och med ett jaktvapen kan man skjuta bort hänglåset )

Efter det skulle jag ta min nystulna sköna Suburban eller nåt liknande och köra ut till en militäranläggning som finns i närheten.På vägen ut till militäranläggningen svänger jag förbi biltema och plockar på mig kedjor, hänglås, sovsäck, bultband i stål, termos, sprayburkar, stormkök, tält, ir-sensor-larmutrustning, ficklampor, filtar och en mängd annat nyttigt. Väl framme på annläggningen skulle jag metodiskt söka igenom byggnaderna tills jag hittade vapenförråden och i en kombination av jaktgevär/sprängmedel (i försiktiga mängder) så skulle jag ta mig in där och packa på mig oanständiga mängder med vapen, ammunition, kommunikationsutrutsning och annat nyttigt man kan hitta där.

Här nånstans börjar det bli dags att åka till en statoil och sno deras största släp för all utrustning man börjar få så detta fixas omgående. Sen bär det av till överskottsbolaget där jag hamstrar på mig kamouflagenät. Efter detta åker jag ut till en stor öppen yta där ingen kan överraska mig. Här sätter jag igång igång med att göra i ordning kammonäten så att jag snabbt kan dra dom över bilen och släpet ifall jag stannar till i en skog, dessa klipper jag till och fäster ihop med bultbanden, sen sprejar jag hela släpet svart/grått så inte STATOIL lyser upp flera mil när jag kommer.
Efter detta skulle jag (i mån av tid) åka till en plåtslagare och svetsa på galler över strålkastare och framför fönstrena så man mer effektivt kan köra på zombies utan att frontrutan spricker. Här kommer förresten Suburbanvalet in i bilden. Amerikanska bilar har bättre stöd för dörrkontroll från förarsätet, man kan tex öppna/stänga dörrar därifrån, samt att alla dörrar automatisk låser sig när man börjar köra vilket är smidigt vid flyktsituationer.

Om jag inte hittils har fått tag på en portabel tv och batterier så åker jag förbi elgiganten eller nåt liknande och skaffar det. Efter det bär det av till en stormarknad där jag skaffar mat. IKEA ligger bredvid så jag droppar väl in där och plockar på mig kuddar, filtar, och sånt som gör livet lite skönare.
Nånstans på vägen börjar det bli dags att droppa förbi den där friluftsliv's affären som finns här i stan. Här plockar jag på mig bra kläder och det jag saknar av utrustning osv.
Här jag sitter börjar jag nu fundera på om det inte helt enkelt vore bättre att åka ner till stan och sno en sån där turnébuss!? .. dom har ju lastningsutrymme nere vid vägnivån och fönstren sitter högt upp...hmm.. jofan, det får nog bli en sån istället tror jag! Kammonäten kan man alltid fästa på taket så dom kan dras ner på sidorna vid behov och galler på frontrutan kan man ju sätta dit ändå. Med en sån här transportlösning kan det vara skönt med lite alternativa transportmedel så jag kör förbi en motorcykelaffär och snor på mig en 250 kubiks motorcross som jag hänger bak på bussen. På bussens sidor och tak skulle jag dessutom spraja med tydliga bokstäver "SURVIVORS" ifall några andra överlevande skulle se mig.

Sådär, då var dom första förberedelserna klara, frågan är ju vart man ska ta sig nu. Jag tror jag skulle bege mig ut på en turné där jag letade efter överlevande, ju längre tiden går ju sämre borde ju zombierna bli pga matbrist osv plus att man själv med tiden borde bli rätt bra på att få rutin på hur jag ställer bussen så jag enkelt kommer åt den, hur jag rör mig runt i stan osv. Jag kanske tom försökte skaffa mig ett sorts PA system så jag kunde sitta i bussen och ropa ut efter överlevande. Det blir ju lite som att bjuda in zombierna, men å andra sidan så är ju andra människor en ganska hög prio i ett sånt här läge.

Nåväl, där har du mina första stadier i ett sånt läge.
- Modemis

Inaktiv

Skulle Försöka hitta det lila barnet inners inne i zobizerna!!

Sedan Knäcka nacken som i Resident evil =D verkar vara en bra metod! =P


signatur

Asus A8N-E (sockel 939) || AMD Athlon 64 3700+ 2.2 GHZ || Twinmos 2 GB DDR || XFX 8800 GTS 640MB

Medlem

Göra inget. Så långt ut på Vishan som jag bor så skulle inte en zombie komma på flera år. Lite ensamt bara.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Göra inget. Så långt ut på Vishan som jag bor så skulle inte en zombie komma på flera år. Lite ensamt bara.

Jag hade för mig att alla ute på vishan redan hade ett zombieliknande intellekt och att det är endast där man träffar på zombier?

Själv skulle jag le skadeglatt och tycka att alla som inte förberedde sig får skylla sig själva när jag tar ut AK-4'an, stulen ammunition, konsverburkar, vatten och dylikt ur min buker-garderob. Dom sa att jag var paranoid, skrattar bäst som skrattar sist.

Medlem

hmm.
dra på mig övreskyddet i en hocky utrustning.+göra nått grymt bra halsskydd.
fixa en fin bil, sen svetsa på lite mera plåtskydd.
få tag i vapen. pistoler, gärna nått aotumapvapen, typ ak4.
granades, låter som man får åka till nått militärlager
akta mig för närstrider.
hamstra konserver!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Förberedelser:
Dragit till närmaste ICA affär och snott en kund vagn och fyllt med mat och sånt där dricksvatten på flaska som dom har där,
letat fram en slägga och en yxa från verktygsboden.
Gärna ett rep också, man kan aldrig få nog av rep

Barrikering:
Jag letar upp en tvåvåningsvilla (helst av det äldre slaget) och går in och börja barrikera fönster och dörrar med plankor.

Sen så tar jag bord och sånt och blockerar trappan så gott det går och förösker förstöra trappan med släggan, och om jag lyckas ha sönder nog många trappsteg så man inte kan komma upp har nog zomiberna inte så stor chans att komma upp nå mer.

Efter det så hänger jag repet från ett fönster så jag kan klättra ut och in.

Sen sitter jag bara där och väntar "for all this to blow over".


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

Jag skulle ta en lagom stor båt och dra ut till sjös, tar ju såklart med mig fiskespö och fiskenät, skita och pissa gör jag såklart i vattnet och sen när jag behöver grejer så dockar jag någonstans och sticker till närmsta affär. Innan jag gör detta har jag såklart tänkt ut vart jag ska och hur jag tar mig ditt på bästa säkraste sätt, sen när jag har alla nödvändiga grejer så drar jag tilbaka till min båt igen och ut på sjön. Jag skulle aldrig fara för lång ifrån fastlandet utan bara en bit så att jag såg det tydligt och visste vart jag var.

Sen när min proviant tagit slut igen har jag redan planerat ut vart jag tar mig sen för att ha bästa chans till att hitta/få tag på nya grejer.

Så gör jag så länge det behövs, sen när de flesta zombierna har dött tar jag över någon övergiven stuga nära vattnet som jag (förhoppningsvis) hittar, då har jag ett tak över huvudet och en båt inärheten som nödutgång.

(Detta kan man ju bara göra om man bor nära kusten som jag eller i närheten av en större sjö.)


signatur

<3

Inaktiv

Det första jag skulle göra är att grabba tag i mobilen (jag har naturligtvis låst dörren innan dess ) och ringa runt till släkt och vänner för att ta reda på vilka som överlevt. Förhoppningsvis får jag tag på någon som bor i staden jag bor för jag tror att en sån här upplevelse kan förstöra en mentalt rätt hårt om man är helt själv. Men eftersom scenariot skulle utspela sig helt annurlunda om man får tag på andra överlevande får jag förutsätta att jag inte gör det till en början.

Efter det skulle jag börja riva bland mina kläder letandes efter så tjocka skyddande kläder som möjligt, exempelvis mc-jackan. Sen trycker jag på mig diverse knivar från köket samtidigt som jag öser i mig så mycket käk jag orkar. Efter det fyller jag en ryggsäck med det viktigaste samt försöker få med mig andra tomma väskor. Jag skulle redan nu börja planera att ge mig av från staden så prio nr1 är att få tag på en bil. En SUV eller något liknande helst.
Här finns det väl tusentals olika sätt man kan gå till väga på så jag förutsätter att jag ganska lätt får tag på en hyffsat stor bil.
Efter att jag fått tag på en bil beger jag mig till närmaste köpcentrum, helst något litet som Coop Nära eller nåt. Här fyller jag bilen med så mycket vettig proviant det går (typ konserver och vatten). Jag skulle inte ägna mig tid åt att försöka få tag på ett släp då jag vill ut från staden så fort som möjligt.

Jag kommer fundera ett tag på om jag ska titta förbi vid polisstation för att få tag på vapen. Men jag beslutar mig snabbt för att bara åka förbi och kolla på avstånd ifall det verkar som att överlevande bunkrat upp där. För förståndet säger mig att det förmodligen har kryllat med folk på polisstationen tidigare som nu eventuellt alla är zombies.
Jag åker förbi polisstationen men ser inga tecken på liv så jag beger mig därefter ut ur staden. Jag sätter kurs mot en sjö där jag vet att det finns båtar.

Väl där bunkrar jag upp mig i någon byggnad och letar efter en lämplig fungerande båt som jag kan använda som flyktväg. Jag hittar förmodligen en tillslut som jag fyller med diverse proviant. Men det är inte förrens nu jag börjar tänka ut en plan ordentligt. Jag inser snabbt att jag saknar mycket proviant, typ stormkök, tält, bränsle etc... Jag förstår att jag måste ta mig in till staden igen för att fylla på men den här gången tar jag med mig ett släp jag antingen hittar vid sjön eller tar från nån mack. Innan detta går jag dock igenom precis exakt vad jag behöver, vart det finns och hur jag lättast och säkrast tar mig dit.

När jag fått tag på allt jag behöver inser jag att jag inte känner mig säker nog på stranden. Jag kan inte sova pga detta så jag sitter vaken hela natten och tänker på vad jag ska göra. När morgonen gryr tar jag båten ut på sjön och letar efter någon ö i förhoppning om att vattnet ska fungera som en naturlig barriär så jag tillslut kan känna mig säker.

De flesta sjöar har även mindre öar och så även denna. Hit flyttar jag all min proviant och gör upp ett mer permanent läger. Här känner jag mig säker. Men jag kommer inte kunna sitta overksam utan tillslut kommer jag vidta åtgärder för att få tag i överlevande. Jag sätter upp skyltar längs vägen för att leda eventuella överlevande till mig.

Ptja, det var väl det

Inaktiv

Jag skulle försöka hitta honom. Han vet nog hur man bekämpar zombies


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

Egentligen så borde alla FZ folk bestämma en plats där alla försöker ta sig utifall zombisarna attackerar. Kanske ett köpcentrum? Sen när allt blåst över formar vi världen hur vi vill!


signatur

Videomupp

Medlem

Åka till något trevligt "museum" eller pansarregemente och stula en Strv120 Där kan man sitta och ha kul. Eller en pbv302 så man kan skjuta lite skojigt ifrån vagnen. Alternativt ett strf9040 kanske nån hkp o lite sånt.. vafan kan inte köra helikopter men man får ju hitta nån överlevande pilot där

Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Jag skulle försöka hitta honom. Han vet nog hur man bekämpar zombies

Haha knasig typ, han har en hockyfrilla också då måste han ju bara vara knäpp :).


signatur

<3

Medlem

Jag hade ringt http://www.chucknorris.com/ så hade han fixat allt


signatur

Sugen på att spela BF2 med ett glatt gäng?
I sådant fall kolla gärna in http://www.phd-gamers.se/

Medlem

åå bra idè!!
jag skulle då sätta mig i en King Tiger :love:
sen bränna på utav bara hevlete ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av sWeRaT_:

Jag hade ringt http://www.chucknorris.com/ så hade han fixat allt

hehe ush, undra om han vet hur vi nördar trakkar han


signatur

R.I.P The_maxx

evh
Medlem

Mina förberedelser:
Första som poppa upp i huvudet när gäller att kirra säkert hushåll var vid en sjö, nära mormors stuga. Finns en stuga på en väldigt liten ö mitt i sjön. Båtar finns alltid där vid fastlandet..
(många stugor däromkring)

Jag förmodar att det här utspelas på sommaren, annars hade väl zombiesarna frysit ihjäl. Nåja tillbaka till morgonen då jag vaknade upp. Jag får förutsätta att majoriteten redan joinat de dödas legion så jag får klara mig själv. Hade först armerat mej tilfälligt med knivar och den rostiga yxan i förrådet. Mat måste man ju ha.. så skulle nog rikta in mej på konserver för att klara sig en längre tid. Mot ICA supermarket! därefter överskottsbolaget för kläder och andra vitala överlevdnadprodukter. På vägen dit blir det givetvis bucklor på mitsubishin inkl. några roadkills.

Efter att ha snott en större bil och packat in så mkt proviant som det rymms är det dax för ett sista stopp. Närmaste Husqvarna återförsäljare som ligger inne i centrum. Den visiten måste gå snabbt pga det stora zombie-partaj som äger rum, men måste byta ut den temporära vapen lösningen mot automatiken [http://utomhus.husqvarna.se/Files/products/large/H110-0014.gi...] några sånna + diverse tillbehör. Bensin snor jag från närmsta statoil på vägen till stugan.

Då jag inte har någon större erfarnhet av motorsågar provkör jag lite på närmaste zombie-gäng. Efter att ha tagit motorsågskörkortet beger jag mig till stugan. Cuttar ner alla som bor i stugorna (zombies lr människor skitsamma ;D) allt rymms säkert inte i båten, så de blir ett par vändor. Innan sista vändan tillbaka förstör jag alla roddbåtar vid fastlandet så ingen zombie kan hälsa på mej. iaf inte med båt.

Väl vid stugan packar jag in all proviant och börjar sätta upp taggtråd (som jag tog från husqvarna) runt ön och rep med ringklockor på så man hör om nån kmr. Efter de tankar jag motorsågarna och lägger dom på strategiska platser i stugan + en slägga på nattduksbordet. Ställer väckarklockan 3 timmar i taget så jag inte sover för länge.. håller vakt med kikarn på dagen och ficklampor på natten.

Sen är det bara att be till gud att ingen zombie äter upp en


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

Jag skulle i all hast ringa alla jag känner, specielt en polare som är med i hemvärnet, samt att han kan köra stridsfordon 90. Sen hade jag och han (om han lever, borde han göra, för han dricker mer öl än vatten.) Brytit oss in på I19(regemente i Boden) och letat reda på en jäkla massa vapen. Sen hade vi snott en stycke stridsfordon 90 och tagit en sväng förbi närmaste Hi-Fi butik. Där hade vi utustat den med feta högtalare och sen åkt runt i stan lyssnades på någon skön låt medans vi skjuter sönder allt som går att skjuta sönder

evh
Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Jag skulle i all hast ringa alla jag känner, specielt en polare som är med i hemvärnet, samt att han kan köra stridsfordon 90. Sen hade jag och han (om han lever, borde han göra, för han dricker mer öl än vatten.) Brytit oss in på I19(regemente i Boden) och letat reda på en jäkla massa vapen. Sen hade vi snott en stycke stridsfordon 90 och tagit en sväng förbi närmaste Hi-Fi butik. Där hade vi utustat den med feta högtalare och sen åkt runt i stan lyssnades på någon skön låt medans vi skjuter sönder allt som går att skjuta sönder

låt mig då rekommendera "Drowning Pool - Let The Bodies Hit The Floor"


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

oooh vilken roligt tråd :D! Jag måste börja med att berätta att jag och en polare till mig har haft detta i åtanke väldigt länge nu, vi har sammanställt hur vi skulle göra ifall detta skulle hända etc. Jag tror att jag har iaf 10 sidor anteckningar som är skrivna av moi om ett eventuellt "breakout". Så nu hade jag tänkt fortsätta på detta, gjöra det till en guide för oss på FZ.se. Det må låta löjligt, men någon dag kanske detta händer, och då är det lika bra att vara förberedda.

Iaf, denna "bok" kommer bli klar väldigt snart då mycket redan finns på papper och jag har allting i hjärnan. I boken kommer det finnas en guide till hur vi medlemmar ska göra för att kunna träffas och samarbeta, något som kan visa sig vara perfekt då många av oss känner varandra bra. Sen får vi inte glömma att de flesta här, kanske alla, spelar eller har spelat ett spel där man behöver sammarbeta(MMORPG FPS- WOW CS etc), detta är bra, då sammarbeta skulle behövas vid denna situation.
Boken kommer komma ut i .PDF format nu i veckan, undrar ni något, fråga mig ;).

Medlem

Ska bli interessant famest :).


signatur

<3

Skriv svar