Id Software-spel till reapris

Medlem
Id Software-spel till reapris

Deras motsvarighet till C&C FD... Ganska fiffigt sätt att tjäna pengar på - släpp samma gamla spel igen fast i samma paket ist för enskilt. Fungerar tydligen eftersom folk köper det, men hade hellre sett ngt nytt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är väll bra att dom har ett paket med alla deras spel?

Medlem
Skrivet av ZereCool:

Är väll bra att dom har ett paket med alla deras spel?

Nja. Om man redan har ett par av spelen så köper man ju samma spel man redan har en gång till.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Varför måste alla bra erbjudanden komma när man har ont om pengar?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Fråga:

Skrivet av Zelaxe:

Varför måste alla bra erbjudanden komma när man har ont om pengar?

Svar:

klicka här


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Köpt!


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Köpte tidigare idag.

Inaktiv

massa gamla skitspel som ingen lirar endå.


signatur

a"C"RED -

Inaktiv
Skrivet av darknshy:

massa gamla skitspel som ingen lirar endå.

Skitspel? Så säger man inte om klassiska mästerverk och några av de absolut första spelen som ledde till vad vi har idag.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av darknshy:

massa gamla skitspel som ingen lirar endå.

Skitspel? Så säger man inte om klassiska mästerverk och några av de absolut första spelen som ledde till vad vi har idag.

Det är lite svårt det där, jag menar, de spel som var banbrytande, unika, verkligen jättebra då är inte underhållande spel idag. Sedan att det är tack vare dom som dagens spel finns i nuvarande tappning spelar ingen roll, för vissa.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

MFC
Medlem

skitspel o skitspel.. jag tar gärna en runda i gamla hederliga Doom I & II .. eller Quake. Kan rabbla up 10 skitspel som gjorts det senaste året.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

låter bra att ha allt i ett paket till ett bra pris


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Hade kanske vart något om Quake 4 hade varit med.

Medlem

Skall jag köpa någon "allt i ett" paket så skall det fan vara fysiskt kännbart. Det skall vara en vacker box med alla spelen i. Annars får det fan kvitta.

Men alla dom där spelen har man liggandes någonstans ändå...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Skall jag köpa någon "allt i ett" paket så skall det fan vara fysiskt kännbart. Det skall vara en vacker box med alla spelen i.


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Skall jag köpa någon "allt i ett" paket så skall det fan vara fysiskt kännbart.

:\ Jag älskar att slippa ha det som kartong, och det som är underbart med Steam är ju att det blir enkelt att bra tanka hem det var än jag är. Spela Doom III hemma hos polaren, inga problem. Och så vidare.

Intressant att de släpper Hexen som GPL nu också, där man måste ha Hexen data (texturer och modeller) för att kunna använda det.

Medlem

Jovisst, det kan vara skönt med att ha det så. Men då tänker jag mera på ett spel och inte en "collector's edition" bla bla sak.

Exempel på ett scenario:

Kompis 1: Du, jag har köpt det här ID Software paketet med ungefär alla spel dom gjort!

Kompis 2: Jaha! Fan, det måste jag se!

Kompis 1: Okej!

*Kompis 1 visar Kompis 2 Steam*

Kompis 2: Jaha...

Köper jag en massa spel då skall det vara i en snygg förpackning som man kan sitta och titta på lite då och då. Inte en ikon på Steam.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Vem bryr sig om det är gamla spel? dom kan väl vara roliga för det!.

Många av dom är ju gamla goda klassiker tex Quake 2! (Gammal kärlek rostar aldrig), tråkigt att det inte är så mycket svenskt folk som spelar det på nätet dock men det kanske ändras nu när dom släpper packet så billigt


signatur

Life is short , play more

Inaktiv

Det här skall jag överväga att köpa.

Alla ni som tänker gnälla på att det inte är ett fysiskt köp kan ju låta bli.. föreställ er vad alla kartonger kostar på ebay om ni skall ha dem i bra skick

Medlem

Sen bara ur miljösynpunkt är det bra mycket bättre med steam än fysiska kartonger och skit! Kommer säkerligen köpa detta och hade säkert köpt alla spel via steam om nu alla kom där direkt vid lansering


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Hmm .. Nice erbjudande .. Helt klart värt slantarna


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Oooh <3
Blir nog ett köp senare idag, har ju tappat bort alla gamla disketter med dessa spel på.

Medlem

Varför är inte Heretic 2 med? Blir köp ändå, men vilken miss!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv

Ni som skaffar det...

glöm ej att inte fuska för då blir ni Vac bannade och då är det nog inge roligt

Kanske blir ett köp detta också

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ni som skaffar det...

glöm ej att inte fuska för då blir ni Vac bannade och då är det nog inge roligt

Kanske blir ett köp detta också

Varför skulle man få för sig att fuska?

Medlem

Alla ni som har köpt Quake ("1") har gjort en god investering då det är ett spel som fortfarande spelas och framförallt underhålls av diverse utvecklare.

Tanka ned ett färdigt paket med allt du behöver på www.nquake.com och komplettera med filen pak1.pak från spelet du precis köpt så har du världens bästa shooter.

Grattis!


signatur
Medlem

köper direkt, tack för ni sa detta fz = )

Medlem

Köpt. Flertalet spel äger man ju redan, men att man får Heretic/Hexen med expansioner och annat man inte äger eller som kan vara svårt att få tag i är ju grymt.

Medlem
12
Skriv svar