Id Software-spel till reapris

Medlem
nj
Medlem
Skrivet av dearme:

Intressant att de släpper Hexen som GPL nu också, där man måste ha Hexen data (texturer och modeller) för att kunna använda det.

Meningen med att släppa spelmotorn fri under GNU GPL är inte att folk ska kunna spela spelet fritt (eftersom texturer, modeller, etc fortfarande är under licens) utan att de som är intresserade av att koda ska kunna få lära sig ett och annat, modifiera spelet, använda motorn och göra egna spel, etc.

Nåväl, trevligt paket som reas ut är det iaf, synd bara att man har ont om pengar (samt att jag redan äger ~1/3 av spelen) och att Valve frestar med andra klassiska [n=27330 spelpaket] med...

Medlem

Rätt spännande att de tar 35 dollar för något där flertalet titlar egentligen borde vara gratis enligt min mening...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:

Varför är inte Heretic 2 med? Blir köp ändå, men vilken miss!

Det är nog inte med för id software inte har haft något att göra med det. Raven software har utvecklat båda spelen, id software var publisher till första spelet men inte till det andra.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Ghengis Khan:

Varför är inte Heretic 2 med? Blir köp ändå, men vilken miss!

Det är nog inte med för id software inte har haft något att göra med det. Raven software har utvecklat båda spelen, id software var publisher till första spelet men inte till det andra.

Aha, men om jag har för mig rätt så är väl ett av Q2s addonpack som är med också utvecklat av Raven, eller jag kanske är helt ute och cyklar Synd är det iaf

Edit: Ritual och Rouge var det visst, men Raven har iaf utvecklat Hexen 1, 2, Heretic 1 och dessa är med i packen


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Jag köpte det också, men strax efter märkte jag dock att Heretic II saknas i samlingen. Lite tråkigt. :/

Edit: Missade att folk redan klagat på det hela.


signatur

//Schmoo

Medlem
Skrivet av Ghengis Khan:
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Ghengis Khan:

Varför är inte Heretic 2 med? Blir köp ändå, men vilken miss!

Det är nog inte med för id software inte har haft något att göra med det. Raven software har utvecklat båda spelen, id software var publisher till första spelet men inte till det andra.

Aha, men om jag har för mig rätt så är väl ett av Q2s addonpack som är med också utvecklat av Raven, eller jag kanske är helt ute och cyklar Synd är det iaf

Edit: Ritual och Rouge var det visst, men Raven har iaf utvecklat Hexen 1, 2, Heretic 1 och dessa är med i packen

Japp, det är flera spel som inte id software vart utvecklare för som är med i paketet. Men dom har vart publisher för dom istället. Verkar vara där dom drar gränsen.

Medlem

Heretic II har man redan till Amiga, så det är rätt lugnt

Medlem

Köpt innan de sänkte priset!


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av darknshy:

massa gamla skitspel som ingen lirar endå.

tänk att du orkar sitta och slänga ur dig sådan här lam dynga _varenda_ nyhet -- gå och slå foten i en tröskel istället.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Remus:

Jovisst, det kan vara skönt med att ha det så. Men då tänker jag mera på ett spel och inte en "collector's edition" bla bla sak.

Exempel på ett scenario:

Kompis 1: Du, jag har köpt det här ID Software paketet med ungefär alla spel dom gjort!

Kompis 2: Jaha! Fan, det måste jag se!

Kompis 1: Okej!

*Kompis 1 visar Kompis 2 Steam*

Kompis 2: Jaha...

Köper jag en massa spel då skall det vara i en snygg förpackning som man kan sitta och titta på lite då och då. Inte en ikon på Steam.

Jo om det var som på den gamla goda tiden så hade det varit självklart.
Men dagens plastboxar och 1 A5 sida manual är fasen inte värt ett dyft..
De gamla goda kartongerna med tjocka manualer och extra gojs det var grejer det..


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Inaktiv
Skrivet av DreD:
Skrivet av Remus:

...då skall det vara i en snygg förpackning som man kan sitta och titta på lite då och då. Inte en ikon på Steam.

Men dagens plastboxar och 1 A5 sida manual är fasen inte värt ett dyft..
De gamla goda kartongerna med tjocka manualer och extra gojs det var grejer det..

Fast de samlar ju bara dam i källaren nu mer.. Iofs så har jag kvar min gamla B17 Flying Fortress från 92 i en fin kartong, undrar om jag kommer ha kvar mina Steam spel om 16 år, 2024....

PS suck jag missade att köpa spelet, fick inte tag i någon windows burk.. DS

12
Skriv svar