Speltidningar

Medlem
Speltidningar

FZ i all ära men ibland dras man mer åt det analoga mediet :), vad för speltidningar läser ni och varför tycker ni den/de är bra?

Hade läst PCGamer sen '97 tills jag nyligen skaffade mig en PS2a och därför ville ha en tidning med lite konsollrecensioner osv.

LEVEL är en riktigt nice tidning, tydlig information, läckert designad, animerecensioner och lite prylvisning.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

läser inget, sen jag kom på internet finns ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Gamereactor är bra. Gratis också. Skulle vilja läsa PCGamer men det blir så dyrt. Läste Íniciate PCgames och lite efter de bytte namn och redaktion. Kommer dock inte ihåg vad de bytte till.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Gamereactor är bra. Gratis också. Skulle vilja läsa PCGamer men det blir så dyrt. Läste Íniciate PCgames och lite efter de bytte namn och redaktion. Kommer dock inte ihåg vad de bytte till.

Incite var totalt värdelös, fattar inte att dom höll på så länge, Fattar hellre inte varför jag köpte så många nummer. :<
PCGamer är helt ok, men sluta prenumerera när jag flyttade hemifrån. Reset verkar vara något, skulle nog köpa om man hade råd.

Medlem

Tyckty de inte var så dåliga, men inget slår ju PCG, du råkar inte komma ihåg va de bytet namn till?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Tyckty de inte var så dåliga, men inget slår ju PCG, du råkar inte komma ihåg va de bytet namn till?

Nej, slutade köpa innan dom bytte.

Incite Reklam

Inaktiv

Fanns en speltidning för länge sedan som hette Interface. Den var bra. De hade en egen serie i tidningen ritad av Jonas Darnell. Det här var ungefär i samma veva som första Datormagazin kom ut tror jag.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Inaktiv

Prenumererar på Level.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av WildThing:

Tyckty de inte var så dåliga, men inget slår ju PCG, du råkar inte komma ihåg va de bytet namn till?

Nej, slutade köpa innan dom bytte.

Incite Reklam

Vet att de höll bättre kvalite efter ett redaktionsbyte.
Fan, undrar om inte var den reklamen man föll för


signatur

Videomupp

Inaktiv

Jag gillar gamereactor mest, riktigt bra läsning + gratis, eller billigt om man väljer att prenumerera.

Medlem

ah kom på, jag prenumenerar på Allt om Historia


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Jag också. :O:P


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Läser bara M3 och DMZ nu för tiden. Läste mycket PCG och Attack games (spel för alla) när jag va yngre.


signatur
Medlem

Kör med 3-nummers prenumerationer, har inte fastnat för någon tidning än, men gamereactor verkar riktigt lockande.

Inaktiv

Har prenumererat på PCgamer sen numret dom recenserade Dungeon Keeper 2 (!!!) men jag tycker att dom har blivit sämre och sämre. Deras betyg är TOTALT random ibland och dom översätter mer än hälften av sina artiklar. Deras antal anställda är också väldigt mystiskt, en månad var dom åtta stycken och nästa var dom 3-4. Sen har ju FZs-forum mycket fler medlemmar än PCG-forumet.

Fast med tanke på att Hjemmet Mortsen har köpt upp FZ nu så kommer väl det här inlägget att försvinna...


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Har prenumererat på PCgamer sen numret dom recenserade Dungeon Keeper 2 (!!!) men jag tycker att dom har blivit sämre och sämre. Deras betyg är TOTALT random ibland och dom översätter mer än hälften av sina artiklar. Deras antal anställda är också väldigt mystiskt, en månad var dom åtta stycken och nästa var dom 3-4. Sen har ju FZs-forum mycket fler medlemmar än PCG-forumet.

Fast med tanke på att Hjemmet Mortsen har köpt upp FZ nu så kommer väl det här inlägget att försvinna...

Haha ja, kommer det säkert

Tycker också PCGamer har sjukit i standard, men tidningen för mig har alltid verkat rörig på något sätt.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Flakmonkey

Superplay är den enda svenska som jag tycker håller måttet i dagsläget... Level är ju lovande, men man får se hur länge de håller... annars så är Retro Gamer en übertidning

Snackar man sedan internet så är Gamespot rätt överlägset imo. Speciellt om man är villig att betala några tior i månaden för "Complete"-versionen.

Medlem

Har vartenda nummer av SuperPlay sen 2000 eller något sådant.
Tycker verkligen det är en helt superduperbra tidning.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Edge är inte en svensk tidning men, är det någon som har koll på den?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Jag har inte läst någon speltidning på mycket länge. Jag prenumererade länge på Attack Games som sedan blev Spel För Alla och som efter det blev någon skittidning och där sa jag upp min prenumeration. Jag prenumererade ett tag på PCG också och har tänkt börja göra det igen flera gånger men det känns helt enkelt onödigt när man har internet.

1
Skriv svar