X-Com-serien till salu

Robot
Medlem
X-Com-serien till salu

Enemy Unknown, Terror from the Deep och Apocalypse är kungliga spel!

Medlem

Fasen vad man hatade Ethereals, och Chrysalid eller vad de hette. Men X-com var riktigt kul Så det är väl trevligt att de släpper detta!

Inaktiv

köpte detta som impuls när jag startade steam idag.
har spelat ihjäl mig på enforcer...riktigt kul
gammal hederlig hjärndöd shooter.
försökte mig på apocalypse men jag fattar noll...ska läsa manualen när jag orkar...
tack för en icke existerande tutorial


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Ja X-com är ett gudasänt spel, fast jag aldrig har klarat det......
Iaf så tycker jag att det är besynnerligt att alla som ska göra remakes måste ändra på spelidén. Jag säger: Lite fler och varierade banor, schysstare grafik och ljud så har man en bestseller igen Inget annat behöver ändras.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

De två första spelen är helt underbara.

En sak som jag önskar väldigt mycket är att de skulle släppa de två första spelen till mobiltelefoner. De är tillräckligt snabba idag och skulle klara av dem utan problem. Skulle kunna spela dem hela dagen! Ett drag här och ett drag där. Riktigt tufft 8)

Tyvärr så är det kanske inte så himla troligt att det kommer ske, så jag antar man får vänta ett antal år innan mobiler är tillräckligt kraftfulla för att spela dem bra i DOSBox eller något liknande. Borde ske innan 2015 iaf.

Medlem

Nån som vet om apocalypse fungerar bra på vista (XP?). På min förra dator kunde jag köra X-Com 1-2 utan problem men 3:an fungerade väldigt dåligt ( ospelbart). Nu har jag vista så känns som det är mindre odds nu men kanske ska det fungera.

Medlem

Finns varianten där man flyger skepp liksom i Xwing med? Minns inte vad det heter men jag körde det till döds när det kom.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Finns varianten där man flyger skepp liksom i Xwing med? Minns inte vad det heter men jag körde det till döds när det kom.

Du menar X-COM Interceptor. Jodå, det finns med.

Fasen, har nog kvar lådan till X-COM: Enemy Unknown till Amiga någonstans i källarförrådet... Fett med spelglädje. Fast Etherals och Chrysalis var en pain in the ass, det håller jag med om. Fega rackare som körde med PSI-attacker.

Helvete. Dom är inte kompatibla med Vista.. jag som precis tänkte trycka på köp-knappen.

Medlem

Enemy unknown är ett fruktansvärt bra spel än idag.. spelade det för första gången för något år sedan, och det är så bra. Lite enformigt mot slutet, men värt det ändå.

Skribent

Underbara spel, köpte hela boxen på direkten.
Har bara hunnit spela enemy unknown än så länge, tänkte jag skulle spela igenom det då jag aldrig lyckades med det när spelet var nytt. Det var dock svårare än vad jag kom ihåg så det kan ta ett tag.

Medlem

Jo, det gällde verkligen att vara försiktig om man ville ha kvar sin squad någorlunda intakt. Man var verkligen tvungen att avancera försiktigt om man fick minsta nys om ovan nämnda PSI-användare. Jag klarade det nästan - mitt spel buggade sönder totalt på sista nivån och alla saves blev korrupta. Det blev aldrig så att jag spelade ända dit igen efter.

Argh nu blev jag sugen att spela det.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Helvete. Dom är inte kompatibla med Vista.. jag som precis tänkte trycka på köp-knappen.

Vart såg du det?
Här är en av utvecklarna som säger att det funkar finfint på Vista....
http://www.shacknews.com/laryn.x?id=17846108

Inaktiv
Skrivet av Kazutoyo:

De två första spelen är helt underbara.

En sak som jag önskar väldigt mycket är att de skulle släppa de två första spelen till mobiltelefoner. De är tillräckligt snabba idag och skulle klara av dem utan problem. Skulle kunna spela dem hela dagen! Ett drag här och ett drag där. Riktigt tufft 8)

Tyvärr så är det kanske inte så himla troligt att det kommer ske, så jag antar man får vänta ett antal år innan mobiler är tillräckligt kraftfulla för att spela dem bra i DOSBox eller något liknande. Borde ske innan 2015 iaf.

http://www.smksoftware.ru/pufo.shtml
pocket ufo till pocketpc...
nåra galningar har gjort en remake...fixat buggar osv osv
men det är exakt samma som 1an....
det sitter jag och lirar när det är paus.
Funkar alldeles utmärkt med pekpennan


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Själv är man en stolt ägare av den feta boxen med UFO + TFTD och två telefonkatalogstjocka strategiguider.

Serien är underbar, det är ju ofattbart att det inte kommit en gedigen uppföljare än?
Fy fan vad jobbigt TFTD är, med alla terroristattacker mot städer och fartyg...

Hoppas att Take Two som äger IP:t för tillfället gör något _bra_ med det.

MFC
Medlem

"Not compatible with Windows Vista"... buhu


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Finns ett par remakes ute mera anpassade för nya maskiner - Ufo: Alien Invasion samt Ufo: ETs t.ex.

nj
Medlem
Skrivet av MFC:

"Not compatible with Windows Vista"... buhu

Enligt den här tråden som MaXMC nämnde bara några inlägg så ska det fungera fint på Vista (med möjligt undantag för Terror From the Deep) enligt en av utvecklarna.

Inaktiv
Skrivet av Burglar:

Ja X-com är ett gudasänt spel, fast jag aldrig har klarat det......
Iaf så tycker jag att det är besynnerligt att alla som ska göra remakes måste ändra på spelidén. Jag säger: Lite fler och varierade banor, schysstare grafik och ljud så har man en bestseller igen Inget annat behöver ändras.

[insert random Diablo III line here][/diabloIII]


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Helvete. Dom är inte kompatibla med Vista.. jag som precis tänkte trycka på köp-knappen.

Apocalypse köpte jag igår genom steam. funkar utmärkt på mitt vista.

Inaktiv

(drygt 30 kronor, exklusive moms och annat krångel)

hahaha

Har köpt många spel via Steam och ja det är många olika kostnader

Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Punchbag Polly:

Helvete. Dom är inte kompatibla med Vista.. jag som precis tänkte trycka på köp-knappen.

Vart såg du det?
Här är en av utvecklarna som säger att det funkar finfint på Vista....
http://www.shacknews.com/laryn.x?id=17846108

Det står om man klickar på länken som FZ gav istället för att kolla infon genom Steam självt.
Det står inte på UFO Defense men på TOTD.

* Not compatible with Windows Vista

Grejen är ju den att dom på Shacknews kör spelen genom DOSBox, det går väl inte om man kör genom Steam?

Inaktiv

Annars finns ett par nyare UFO spel. Körde det första, UFO: Aftermath, och det var riktigt schysst. Tänkte kika på de senare två nån dag också.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av MFC:

"Not compatible with Windows Vista"... buhu

Enligt den här tråden som MaXMC nämnde bara några inlägg så ska det fungera fint på Vista (med möjligt undantag för Terror From the Deep) enligt en av utvecklarna.

TFTD (Terror from the Deep) som de snackar om är ett spel som redan fanns på Steam, det blir patchat så att det också går att köra i Vista.
Det spel man får om man köper packen är Vista kompatibelt.

Pansarknekt

XCOM Enemy Unknown, antagligen det bästa strategi/taktik spelet som någonsin gjorts. Jag spelar det regelbundet fortfarande. XCOM Apocalypse är oxxå ett spel som ger en rysningar fortfarande när man spränger fundament så höghus rasar. Inte populärt när civila dör men fan så jävla fett.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Var bara tvungen att köpa UFO Enemy Unknown idag.
Det var det första CD-spel jag köpte tilll datorn precis när det kom ut. Nostalgi

Kan meddela att det funkar utmärkt till Vista 32 iaf

Medlem

ÄR DOM HELT JÄVLA DUMMA I HUVET!!!! Blir så jävla förbannad altså.

Här köper man hela paketet med alla x-com spel och så är dom inte ens uppdaterade med XP-stöd utan det körs via emulatorn "dosbox" vilket är den sämsta dosemulatorn jag vet. Allt är skit segt och går inte att spela.

Nej jag får helt enkelt hitta den windowsbaserade versionen på en torrent sida eller DC. Där har dom åtminstånde lagt in XP-stöd och allt.

GUD VAD FÖRBANNAD JAG BLIR!!!!

Det är första spelet jag snackar om.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av MacCoy:

http://www.smksoftware.ru/pufo.shtml
pocket ufo till pocketpc...
nåra galningar har gjort en remake...fixat buggar osv osv
men det är exakt samma som 1an....
det sitter jag och lirar när det är paus.
Funkar alldeles utmärkt med pekpennan

Jo, är medveten om den där, men tack ändån.

Glömde att nämna att jag har en mobil som använder sig av operativsystemet S60, och inte pocketpc.

1
Skriv svar