Robot
Madden NFL 09

I amerikansk fotboll håller man bollen i famnen och bär skydd av kolossala proportioner. Amerikanerna kan konsten att göra lite som de vill - och det gäller även här. Det gillar jag.

#madden-nfl-09


Medlem
Madden NFL 09 granskat

Har aldrig förstått den här sporten... Är det i den här sporten man inte får passa framåt, eller är det i rugby?

Inaktiv

Måste säga att Amerikansk fotboll är den mest underhållande sporten jag sett och spelat, skulle vara skitglad om den fick ett genombrott i Sverige

Medlem
Skrivet av MrLongbow:

Man får passa framåt.

Måste säga att Amerikansk fotboll är den mest underhållande sporten jag sett och spelat, skulle vara skitglad om den fick ett genombrott i Sverige

Håller med, var i USA förra vintern och såg SuperBowl vinnarna NY Giants spela mot Buffalo Bills och jävlar vad underhållande det var! Så ruggigt cool sport och go atmosfär, hoppas verkligen på ett genombrott här i sverige också. Spelet är även det ett självklart köp!


signatur

En styck signatur.

Medlem

@ Jozo, det är rugby man inte får passa framåt i

Anyway, finns det ett demo till detta?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av _jozo_:

Har aldrig förstått den här sporten... Är det i den här sporten man inte får passa framåt, eller är det i rugby?

Inte konstigt att du aldrig förstått dig på den med tanke på att du nog inte lagt ner många sekunder på att försöka med en fråga som den.

Medlem
Skrivet av Eric:

Bland annat går det numera att använda så kallade ”audibles”, vilket innebär att du i sista sekund kan skrika till laget att ändra taktik för nästa försök för att på så sätt lura motståndet.

Det fanns väl tidigare...? Kom ihåg jag själv råkade byta taktik ofta på det sättet i ett av dom föregående spelen och sen fattade jag nada när mina spelare gjorde ett spring spel istället för pass-spel.

Inaktiv

haha gillar killen i x-play-intervjun som hävdar att madden är det största spelet i världen

Medlem

är inte nyheterna i detta årets utgåva att det finns stöd för onlineliga o att man kan "spola tillbaka" plays som man inte är nöjd med o försöka igen (inte online men i singleplayer).. audibles vet jag varit med minst ett år (troligen fler).. men som sagt, amerikansk fotboll är helt klart underskattad sport, efter att man pluggat in de viktigaste reglerna dvs

Inaktiv

Det hade varit mer intressant om du recenserat spelet utifrån vad som ingår i årets version och sedan jämfört lite kort med äldre versioner. Exempelvis är franchise-läget flera år gammal vid det här laget, likaså superstar-läget. Det är också en hel del förändringar vad gäller passningar, tacklingar och solohandlingar under spelande. Dessutom har man kunnat genomföra audibles i flera år nu. Med mera.

Det verkar som om du inte spelat tidigare NFL-spel överhuvudtaget faktiskt. Det vore också bra om du kunde ha nämnt skillnaden mellan versionerna till ps3 (mellan NFL08 och NFL09 då), där det i år är spelbart. Detta trots du testat versionen till xbox360.

Medlem
Citat:

"Bland annat går det numera att använda så kallade ”audibles”"

Jag, previs som SkyFly och TeveT blev lite förvånad över detta
Jag tror det första jag spelade var Madden NFL 06, och där fanns det. Dock har man fått lite mer val varje år och det blir bättre.
Ska nog skaffa det här spelet när det landar på reahyllorna

Medlem

audibles fanns på redan på 05, på pc iaf

Medlem

"USA-Soccer"

how i lol'ed.

Inaktiv

Inge nytt i dessa spel..

NHL

FIFFA

NFL

NBL

ush

Medlem
Skrivet av showerguy:

Inge nytt i dessa spel..

NHL

FIFFA

NFL

NBL

ush

"FIFFA" och NBL visar bara hur insatt du är i sportspel och att du testar spelen varje år.

Madden 09 har en hel del nyheter jämfört med 08, bland annat replay-funktionen, onlineligor, en grymt förbättrad tacklingsmotor, listan är lång, om ja inte minns fel så tror ja de va närmare hundra nya features i 09. Sen har även grafiken fått sig ett rejält upplyft när de gäller små detaljer, skarpare texturer, bättre modeller, mycke bättre vädereffekter samt bättre detaljer på omgivningen.

Jag tvekade först lite på att skaffa 09 då ja redan har 08, men jag ångrar mig inte, nästan allt känns förbättrat.

Medlem

ej intresserad.

Medlem

Müsko... har för mig FZ har lyckats skaka fram recensenter med någotsånär koll på amerikansk fotboll förr om åren? "USA-Soccer" indeed. Eller har recensenten sänkt sig till vad han tror är svensson nivå för att fler ska få chansen att få upp ögonen för sporten?

I rugby är alla egna spelare som är framför bollen offside, i amerikansk fotboll får man så länge bollen inte passerat "line of scrimmage" passa framåt.
Rugby är fö betydligt roligare och det är synd att de få spel som hittar ut på marknaden oftast är riktigt dåliga.


signatur

[size="8"]Meh[/size]

Medlem
Skrivet av SkyFly:
Skrivet av Eric:

Bland annat går det numera att använda så kallade ?audibles?, vilket innebär att du i sista sekund kan skrika till laget att ändra taktik för nästa försök för att på så sätt lura motståndet.

Det fanns väl tidigare...? Kom ihåg jag själv råkade byta taktik ofta på det sättet i ett av dom föregående spelen och sen fattade jag nada när mina spelare gjorde ett spring spel istället för pass-spel.

Ett slarvfel från min sida. Det ska stå "...använda så kallade "audibles" utan att ändra formation".

Jag ber om ursäkt för detta.

/Eric Danielsson, skribent FZ.

Medlem

Skoj, skoj! Nån som vet om det finns nån demo på Live?


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem
Skrivet av Toro:

Skoj, skoj! Nån som vet om det finns nån demo på Live?

Jag har ingen Xbox 360, men däremot finns det ett litet demo på amerikanska PSN.
Innehåller bara IQ-testet som jag själv tyckte var rätt retarderat, och en Madden Situation, dvs du har ett visst utgånsläge och ska göra touchdown från det. Får bara lite insikt i spelet då. Hoppas de med 360 får ett bättre demo när/om det väl finns ett.

Medlem

Varför är detta spel intressant när vi lever i Europa?


signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem
Skrivet av ddenns:

Varför är detta spel intressant när vi lever i Europa?

Därför att amerikansk fotboll är skoj?
Antingen förstår du det inte eller vill du bara trolla...


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Har lirat ett gäng matcher nu. Jag är så fruktansvärt imponerad över hur smidig och skön kontrollen är i spelet.
EA har lyckats riktigt bra med Madden 09. Även om standarden alltid varit hög så är det nått extra med årets upplaga.
Finns så mycket possitivt att säga att dom små felen som finns knappt märks (spelare som ibland springer av planen när dom tagit emot en pass utan anledning t.e.x).
Även om man aldrig lirat amerikansk fotboll men är det minsta intresserad av sport så rekommenderar jag detta spel.

Ett klockrent 5/5 betyg får det av mig.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Kunde inte hålla med dig mer :). Fastnat totalt för Amerikansk fotboll efter ha spelat detta. Riktigt jäkla kul är det.

Medlem

Rekommenderas för alla som vill prova på en ny sport ;D Kan vara lite knepigt att förstå i början, men man lär sig generellt sätt ganska fort om man läser på om sporten.
Play on!

1
Skriv svar