Robot
Spore

The Sims-skaparna ger sig i kast med att göra spel av... allt. Det luktar hybris av episka proportioner. Hur i all världen ska det gå till? Är det ens möjligt? FZ har efter ett par miljarder års evolution kommit på svaret.

#spore, #maxis, #ea


Medlem
FZ recenserar Spore

Jag kan inte hålla med i recensionen. Älskade spelet fram till rymd-delen då blev det riktigt tråkigt i mina ögon.

URK
Medlem

tog några timmar så var man i rymden sedan var det en bug som gör att man inte kan komma längre.

man ska göra det första riktig uppdraget på en annan planet sedan lämna planten och ut i rymden. sedan när man är klar med det så återvänder man till hem planten och då ska man få nästa uppdrag när man trycker på knappen men det funkar inte att trycka på knappen.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Måste hålla med pungski, spelet var intressant fram till rymddelen (vilket klarades av på en kväll vilket är på tok för fort) och sen så kändes det helt plötsligt lite segt. Blir helt klart att spela om på högsta svårighetsgrad och som fredlig växtätare istället för köttätande rovdjur så får vi se.

Urk: Spara och starta om spelet så fungerar det.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av pungski:

Jag kan inte hålla med i recensionen. Älskade spelet fram till rymd-delen då blev det riktigt tråkigt i mina ögon.

Japp japp, håller med. Creature-fasen tyckte jag nog var den roligaste.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Tyckte spelet kändes väldigt platt i alla faser utom rymdfasen, och den är sjuhelsikes tråkig =/

Medlem

Bara spelat fram till "landstigningsfasen" men fyfan vad tradigt det är. Tamagotchi-varning förfan Får se om man orkar ta sig vidare någon gång men de två första faserna är fan inget att hänga i granen.

Medlem

Verkar oerhört tråkigt och repetivt.

Medlem

Har det kvar samma kopieringsskydd som Mass Effect?
För då kommer jag skippa det.
Första spelet med det kopieringsskyddet som kommer in i mitt hus blir väl sims 3 åt frugan nästa år, om inte EA har vaknat och insett att krångliga och hårda kopieringsskydd bara gynnar piratkopierarna och bestraffar oss ärliga kunder.

URK
Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Måste hålla med pungski, spelet var intressant fram till rymddelen (vilket klarades av på en kväll vilket är på tok för fort) och sen så kändes det helt plötsligt lite segt. Blir helt klart att spela om på högsta svårighetsgrad och som fredlig växtätare istället för köttätande rovdjur så får vi se.

Urk: Spara och starta om spelet så fungerar det.

/ LordDaimos

tackar funkade efter 3 gången.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Ett bra spel tror jag, men det blev MTW2 istället

Medlem

Spore, ännu ett spel som inte klarade sin hype.

Medlem

När ni har 'klarat' av spelet så kan ni ju skippa tidigare delar, fast jag vet inte hur det är med val som man kan göra då med hur ens skapelse ser ut osv.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Rampager:

Spore, ännu ett spel som inte klarade sin hype.

Inga spel gör.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Varför ingen FZ.tv recension?

Kan man inte spela människa är det ju bara tråkigt.


signatur
Medlem

SecuROM och max 3 aktiveringar, hmm, tror inte att det blir ett köp.

Medlem

Jag tyckte rymdfasen var den tråkigaste :/ Men spelet var grymt roligt annars.

Redaktör
Skrivet av dalle:

SecuROM och max 3 aktiveringar, hmm, tror inte att det blir ett köp.

Ska väl tilläggas att det ska gå att nollställa antalet aktiveringar genom att kontakta EA. Långt från smärtfritt, men det låter nästan som att man blir av med spelet efter tre installationer, vilket inte är fallet.

Jag har för övrigt installerat spelet på tre maskiner utan problem (jobbdator, hemma-pc, hemma-Mac), blir intressant att se vad som händer nästa gång jag försöker.


signatur
Medlem

Tycker spelet var okej. Som amöba var det lite rörigt, vid landstigning var det rätt kul. Tribe var för enkel, likaså civilisationen. Tog över de andra byarna/städerna på några minuter. I civilisationsfasen som benämns som svår så.. .ehm... skicka ut lite krigsbilar, ta över en ekonomisk stad, pumpa ut flygplan från den och köp de andra, alternativt krigsflyg och ta ut dem utan problem.

Rymdfasen är den enda med substans, dock är även den lite jobbig. Mitt största problem där är att jag har 2 allierade som inte kan sköta sig själva, så medans jag har 1 fiende som attackerar min bas så behöver jag försvara 2-3 andra planeter till, när jag är klar med det måste jag fixa deras ekosystem, sen försvara en planet till. Tog en jävla lång tid innan jag fick lite stabilitet så jag hann radera fienden. Pang bom, så var det lugnt i galaxen...

Inaktiv

Ahapp, gör som med nästan alla nya spel numera. Väntar på att dom lättar på kopieringsskyddet, spelet kostar under 200 och att det hunnit mogna.

Inaktiv

Får mitt exemplar på Måndag(Spore Galacty Edition), men som otur är har jag prov på Tisdan i Biologi så jag får spela det på Tisdan!!!:p

Medlem
Skrivet av Homer_Simpson:

Får mitt exemplar på Måndag(Spore Galacty Edition), men som otur är har jag prov på Tisdan i Biologi så jag får spela det på Tisdan!!!:p

Intresseklubben antecknar...


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Verkar seriöst sa kul =D ska ta mig en närmare titt på detta ^^


signatur

Rawr

MFC
Medlem

Funkar detta i x64 Vista? (64-bitars versionen av Vista)

Tycker det är dags att speltillverkare börjar skriva det för "Vista" betyder inte "alla versioner av Vista" ..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

TYcker att spelet är värt 2,5 av 5 istället. Var inte alls bra...

Medlem

Jag håller inte alls med recencenten heller.

Men det kanske beror på att jag har lite krav på vad ett RTS är.

Exempelvis bör ju inte kanonbåtarna du bygger vara mindre än dina varelser och skjuta missiler....

Eller dina missilfordon skjuta kanonskott.

Att det inte heller går att gruppera fordon eller Ctrl-döpa dem gör ju t.o.m. 10år gamla starcraft mer advancerat.

Hur kan du dessutom ge cell fasen 3/5 och bara skriva bra saker om den? (Jag tolkar iaf enkelt som en ypperligt bra sak om inledningsmomentet i ett spel).

Cell fasen och Creature är de två bästa enligt mig. Rymdfasen har jag inte spelat tillräckligt i ännu, men jag har svårt att se hur den skulle kunna vara sämmre än den RTS katastrof som Tribal & Civ var.

Medlem
Skrivet av MFC:

Funkar detta i x64 Vista? (64-bitars versionen av Vista)

Svar ja.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Hur kommer det sig att efter jag installerat spelet, så kan jag inte starta, får inte ens en start ikon, någon som vet?
Och ja, det är köpt.

Medlem

Håller heller inte riktigt med recensenten. Även om jag inte fullfört sista fasen så tycker jag creaturefasen absolut var det roligaste. Fyra i betyg är för mycket, två är för litet. Jag ger det betyget tre.

Skriv svar