Pirate Bay drar in en halv miljon kronor per månad

Medlem
Pirate Bay drar in en halv miljon kronor per månad

Trodde det var ett skämt när jag såg det, men om IDG skriver om det så...

Länk

Medlem

Inte för att vara sådan nu eller så men har inte IDG spelat ut sin roll som seriös sida?


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

för inga nyheters program eller nyhets sidor är ju vinklade eller något sånt!

Medlem

Idg har bara återrapporterat vad Resumé har sagt så det är inget idg har hittat på sen om resume har huvud på skaft det kan jag inte uttala mig om


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jo, det är ju lite vinklat ibland. Förresten, gör inte ni likadant?

IDG har bra design, relativt snabba och bra blandning av nyheter, Och tills det kommer något bättre så stannar jag där.

Medlem

Det är så klart intressant hur mycket omkostnader de har också. jag tror iofs att de går fetare vinst nu än förut, med all rätt. So they make money. So what?


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

hehe tycker det är så kul, syftet med att stänga ner piratbay fick ju totalt motsat effekt, undra vad de sitter och tänker på nu.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

GO PAJRETBÄJ!

Inaktiv

Undrar vad pengarna används till? Tror knappast det kostar en halv miljon att hålla PB igång.

Medlem

att det fick motsatk effekt var väl för att dom som hade sidor på andra servar drabbades ,var ju företag som drabbades som jag förstog det och som inte hade nått med pb att göra.

Att nån snorunge inte kan dra ner warezz är det knappast nån som bryr sig om.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Själv har jag alltid undrat...

Vad skulle PB säga om någon startade upp en liten firma som sålde t-shirts och dylikt med "deras" symbol?

Ingen av deras prylar är väl copyrightskyddat?

Medlem

tror dom bara skulle se det som gratis reklam.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Citat:

Undrar vad pengarna används till? Tror knappast det kostar en halv miljon att hålla PB igång.

pengarna går väl till tuppsvansar och fina bilar. traffiken kan ju inte vara speciellt stor på en torrentsite... (filerna är så små att det eg inte går åt någon större bandbredd.)
servrarna behöver visserligen kunna serva många användare, men ett gäng äldre klustrade maskiner med en eller två rimligt snabba diskar räcker långt skulle jag tro...

det hela är ju uppstartat som ett hobbyprojekt vad jag förstår, och konstnaderna är säkert noga övervägda.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

för mig, var det inte 2mille besökare om dagen?
det lär ju käka en del


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Snacka om att ha tur egentligen, ett hobbyprojekt som leder till att man pwnar hela fildelningsverksamheten. TPB kommer ju alltid vara störst, så deras plånbok är säkrad tills Sverige blir en diktatur.

Inaktiv

får dom in en massa pengar för all reklam, kan inte det tolkas som att dom tjänar pengar på just piratkopiering, o det är ju väl emot allt dom står för?

Flakmonkey

vad man står för har en tendens att inte spela någon roll när man kan tjäna pengar på något

Medlem

ett fenomen som är en mörk sida av mänskligheten.
extremt ogillande ifrån min sida.


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar