The Hunter - jakt-MMO från Avalanche

Robot
The Hunter - jakt-MMO från Avalanche

Vad i...?

Detta kom verkligen från ingenstans. Kan de använda landskapsteknologi för Just Cause 2 till detta, månntro?

Medlem

Jo miljöer har ju Avalanche visat att de är bra på, men hur stor är egentligen krestesen där Gamer möter Jägare?

Medlem

Ja vad bra. Nu kan dom jävlar som känner ett behov av att döda djur få ut sina sjuka behov i ett spel istället.

Inaktiv

Kan dom inte göra ett Hunting unlimited med bra grafik och grym fysik istället?! >.<

Medlem

Om man kan spela som älg är jag lätt på!

Medlem

Ja kan jag spela som älg är jag oxå med kan vara roligt men inget för mig,

Medlem
Skrivet av c-row:

Om man kan spela som älg är jag lätt på!

lätt Älgarna Pvp Raidar Humens huvudstad


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Kenchu:

Ja vad bra. Nu kan dom jävlar som känner ett behov av att döda djur få ut sina sjuka behov i ett spel istället.

Men skjuta människor går bra. Lär dig tänka innan du babblar.

Inaktiv

PVP hade varit roligare


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av Light:
Skrivet av Kenchu:

Ja vad bra. Nu kan dom jävlar som känner ett behov av att döda djur få ut sina sjuka behov i ett spel istället.

Men skjuta människor går bra. Lär dig tänka innan du babblar.

Fel. För det första gör du massa antaganden. För det andra är det en väldigt stor skillnad. Beväpnad konflikt är inte alls samma sak som att döda för nöjets skull.

Inaktiv

Happ, here we goes.. kommer det bli tjaffs om det här istället för spelet

Inaktiv
Skrivet av Heat:

Happ, here we goes.. kommer det bli tjaffs om det här istället för spelet

OffT: hhaha eller hur!

OnT: Ska bli kul å se vad dom har knåpat på.

Medlem
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av Light:
Skrivet av Kenchu:

Ja vad bra. Nu kan dom jävlar som känner ett behov av att döda djur få ut sina sjuka behov i ett spel istället.

Men skjuta människor går bra. Lär dig tänka innan du babblar.

Fel. För det första gör du massa antaganden. För det andra är det en väldigt stor skillnad. Beväpnad konflikt är inte alls samma sak som att döda för nöjets skull.

Vem sa nånting om väpnad konflikt? Det finns gott om spel där man dödar obeväpnade oskyldiga människor. GTA någon?

Inaktiv
Skrivet av Kenchu:

Ja vad bra. Nu kan dom jävlar som känner ett behov av att döda djur få ut sina sjuka behov i ett spel istället.

Luktar vegan. xD

Antar att du exkluderar dem som tycker jakt är ett nöje samtidigt som de bara skjuter vad de själva behöver till mat? 8)

Inaktiv
Skrivet av Kenchu:

Ja vad bra. Nu kan dom jävlar som känner ett behov av att döda djur få ut sina sjuka behov i ett spel istället.

Så det är bättre att det blir för mycket rävar som börjar sprida rävskabb? Eller att vi slutar jaga älg? Älgar orsakar en jäkla mkt trafikolyckor här i norr iaf,,

Mestadelen av all jakt är för att hålla bestånden på en rimlig nivå som förhindrar sjukdomar, bilolyckor osv,,

Tror du ska ta dig ut i verkliga livet.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Kenchu:

Ja vad bra. Nu kan dom jävlar som känner ett behov av att döda djur få ut sina sjuka behov i ett spel istället.

Så det är bättre att det blir för mycket rävar som börjar sprida rävskabb? Eller att vi slutar jaga älg? Älgar orsakar en jäkla mkt trafikolyckor här i norr iaf,,

Mestadelen av all jakt är för att hålla bestånden på en rimlig nivå som förhindrar sjukdomar, bilolyckor osv,,

Tror du ska ta dig ut i verkliga livet.

Haha, ja för jagning framhålls ju definitivt som en nödvändig syssla snarare än ett nöje, speciellt i det här spelet. Varför inte göra ett spel av kommunalstädare vet jag?

Visst stämmer det du säger, men att det finns människor som finner ren njutning att döda djur är ingen nyhet, och att dessutom göra ett spel av det (där man definitivt bara gör det för nöjets skull) finner jag om något fullständigt vidrigt.

Medlem

Väldigt intressant, det här. Man kan ju dock fråga sig var de tänkte få spelare ifrån?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Kenchu:

Ja vad bra. Nu kan dom jävlar som känner ett behov av att döda djur få ut sina sjuka behov i ett spel istället.

Så det är bättre att det blir för mycket rävar som börjar sprida rävskabb? Eller att vi slutar jaga älg? Älgar orsakar en jäkla mkt trafikolyckor här i norr iaf,,

Mestadelen av all jakt är för att hålla bestånden på en rimlig nivå som förhindrar sjukdomar, bilolyckor osv,,

Tror du ska ta dig ut i verkliga livet.

Haha, ja för jagning framhålls ju definitivt som en nödvändig syssla snarare än ett nöje, speciellt i det här spelet. Varför inte göra ett spel av kommunalstädare vet jag?

Visst stämmer det du säger, men att det finns människor som finner ren njutning att döda djur är ingen nyhet, och att dessutom göra ett spel av det (där man definitivt bara gör det för nöjets skull) finner jag om något fullständigt vidrigt.

Du ska nog se att det finns människor som finner njutning att skada och döda andra människor. De har kunnat leva ut sin sjuka fantasier i spel hur länge som helst, är inte det x10 värre? Jag spelar shooters och andra MÖRDARSPEL för nöjes skull. Är mina (plus alla andra miljoner människor) moraliska värderingar vidriga?

Du kan ju åtminstone tänka dig att det är bättre att de gör det i ett spel än i verkligheten.

Medlem
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av Light:
Skrivet av Kenchu:

Ja vad bra. Nu kan dom jävlar som känner ett behov av att döda djur få ut sina sjuka behov i ett spel istället.

Men skjuta människor går bra. Lär dig tänka innan du babblar.

Fel. För det första gör du massa antaganden. För det andra är det en väldigt stor skillnad. Beväpnad konflikt är inte alls samma sak som att döda för nöjets skull.

Aha, så spel som FEAR och Unreal som finns på din spel lista, där man spränger männsikor i bitar är inte underhållande i dina ögon, utan "väpnande konflikter". Men att jaga för att förhindra bilolyckor är för sinnessjuka människor.

Medlem

Är ingen jägare irl och kommer aldrig bli det heller, däremot verkar denna idé intressant om dom lyckas få till känslan av att smyga i skogen.
Skönt i kontrast till alla sci-fi spel o dyl. som släpps nuförtiden.
Inget ont om såna spel dock.

Medlem
Skrivet av Drapan:

Du ska nog se att det finns människor som finner njutning att skada och döda andra människor. De har kunnat leva ut sin sjuka fantasier i spel hur länge som helst, är inte det x10 värre? Jag spelar shooters och andra MÖRDARSPEL för nöjes skull. Är mina (plus alla andra miljoner människor) moraliska värderingar vidriga?

Du kan ju åtminstone tänka dig att det är bättre att de gör det i ett spel än i verkligheten.

Visst finns det det, och inte heller har jag sagt att det är okej.

Ang. det andra - se ovan/nedan.

Skrivet av Light:

Aha, så spel som FEAR och Unreal som finns på din spel lista, där man spränger männsikor i bitar är inte underhållande i dina ögon, utan "väpnande konflikter". Men att jaga för att förhindra bilolyckor är för sinnessjuka människor.

Kontext betyder allt. I fallet med att döda djur för att förhindra olyckor är det givetvis en helt annan sak, liksom att det är annorlunda att spela igenom en handling i ett FPS. Om det nu förhåller sig så i spelet gör det definitivt ... mindre dåligt. Nog skulle väl ni tycka det vore vidrigt med ett spel där man spelar som något "högre väsen" och dödar människor därför att dom är sjuka eller stör det "högre väsendets" trafik? (D.v.s. om det hela går ut på att det ska vara en REALISTISKT SIMULATION, vilket var två nyckelord i nyheten. Att göra en skämt av det vore givetvis en helt annan sak.) Något sådant spel vet jag inte om, och skulle inte vilja ha något att göra med heller.

Det är skillnad på utkämpa en strid och veta vad man går in för, och på att döda något "lägre stående", som inte vet vad det är frågan om, för att man finner gläjde i det. Byt ut "djur" mot "människor" i dina argument så kommer du närmre hur jag känner (visst inser jag också att människor har ett högre värde, men jag tycks värdera djur betydligt mer än många andra här). Jag säger inte att du måste tycka som jag, jag uttalar bara min åsikt om saken.

F.ö. spelar jag i princip bara spel med lysande gröna gubbar. Man skulle kunna byta ut dom mot cylindrar lika gärna for all I care. Det är gameplayet jag vill åt - inte känslan av att döda något/någon annan. (För att inte poängera att varken FEAR eller Unreal är simulationer, för det känns ju märkligt att behöva göra det?)

Nu kan jag givetvis ha fel - men som jag uppfattade det är hela grejen med det här spelet att man ska gå online och njuta av att döda djur tillsammans, inte att hålla dom borta från gator. Det tycker jag är vidrigt.

Medlem
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av Light:
Skrivet av Kenchu:

Ja vad bra. Nu kan dom jävlar som känner ett behov av att döda djur få ut sina sjuka behov i ett spel istället.

Men skjuta människor går bra. Lär dig tänka innan du babblar.

Fel. För det första gör du massa antaganden. För det andra är det en väldigt stor skillnad. Beväpnad konflikt är inte alls samma sak som att döda för nöjets skull.

Sant - men DATORSPEL är inte det samma som beväpnad konflikt eller döda för nöjesskull.
Man styr bara ett artificiellt sikte mot lite pixlar och ser om man kan trycka på knappen snabbt nog för det ska registreras och man ska få poäng.

Jakt är fel - krig är fel..men du måste väl för fan inse att det är skillnad på verklighet och spel????

Annars kan vi dra upp diskussioner om GTA och liknande igen...och det vill vi inte.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Verkar intressant.

Medlem

Jag tycker vi ber dem göra ett veganspel. Ett MMO med vegantema, vore det inte mumma?

Allvarligt talat.... spel är spel. Om nu folk får jaga i spelet... so what? Jag ger mig aldrig på veganerna, men blir less på alla åsikter de skjuter ur sig. Besserwissar!!!!!!!!!

Tror att spelet blir intressant. Skall genast anmäla mig för betatest. Kanske vore det intressant med ett vegangäng som sprang och släppte ut rävar och minkar som man kunde skjuta på? Eller som frusit ihjäl respektive frusit ihjäl
:D:D:D

Hoppas ni förstod att det var ett skämt ovanstående:heart:

Medlem

Kenchu, jag håller med dig.


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

tss...hellre jagar man IRL

Gen
Medlem

Spelet kommer att bli poppis i Norrland om man kommer att kunna skjuta isbjörnar och fjällrävar i ett snöigt landskap :>

Medlem
Skrivet av Kenchu:

Nog skulle väl ni tycka det vore vidrigt med ett spel där man spelar som något "högre väsen" och dödar människor därför att dom är sjuka eller stör det "högre väsendets" trafik?

Låter som en beskrivning av Black & White

Medlem

Kenchu, gå och lägg dig.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Skriv svar