The Hunter - jakt-MMO från Avalanche

Medlem

Även om jag har svårt att förstå själva nöjet i jakt och fiske så kan jag se de praktiska applikationerna: mat till oss och kontrollering av djurbeståndet (även om den balans mellan antal djur och människor vi håller idag är onaturlig). Jag kan också ha förståelse för att ett jaktspel kan ha ett underhållningsvärde på samma sätt som vilken shooter som helst. Själv kan jag tycka att det är roligt att springa runt i ett spel och skjuta människor men det betyder ju inte att jag skulle tycka det var roligt att göra i verkliga livet. Man måste skilja på spel och verklighet. Jag respekterar de som väljer att vara vegetarianer/veganer på samma sätt som jag respekterar de som väljer att bli jägare och de som äter kött (vilket jag själv gör) men som i alla konflikter är extremister på båda sidor bara jobbiga.

Inaktiv
Skrivet av Kenchu:

Ja vad bra. Nu kan dom jävlar som känner ett behov av att döda djur få ut sina sjuka behov i ett spel istället.

Antar att du inte är vegeterian(stavning?). Isåfall säger du emot dig själv ganska bra. Du vill ha köttet men du fördömer de som skaffar det åt dig. Duktigt.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Bara för att det är ett spel tycker jag inte att man ska överge moral och etik. Skulle t.ex. ett spel där man gör illa och våldtar unga flickor vara okej? Enligt mig är det inte det.

Tycker du själv det här var ett bra exempel?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag älskar pölsa. Det smakar så jädra gott.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

intressant diskussion... Ja eller inte... Kenchu är en skojig prick jag säger som Tompa. Jakts vara eller icke vara hör väl inte till tråden kanske, finns nog några vegan trådar på flashback där det diskuteras, eller något annat extrem forum där personer med extrema filosofier diskuteras...

Personligen tror jag ju inte det finns någon större marknad för just detta spel dock. Men det lär nog få sig en samling fans. Lite som de som gillar flightsim kan jag tänka mig...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Ser väldigt intressant ut, kommer att testa det i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av FortuN:

Endel här värkar vara totalt idioter.
Vargar tar tamboskap, hundar, alltså egna husdjur.
Blir det för många av dem så kommer det hända olyckor med människor också.

Och varg är det en viss avskjutningsdel på, alltså man får inte skjuta mer än ett visst antal, det är inte direkt jakt året runt på dem.

Sen tror vissa här att man jagar för nöjet, NEJ, man äter djuren, det ända man inte äter av det man jagar skulle då vara räven, annat som vi jagar är Älg, Rådjur, kanin, hare, Villket man äter.

Och fanns inte jägare skulle alla vara en bunt av veganer.

Du kan kolla över din stavning innan du kallar folk för idioter.


signatur

<3

Medlem

Jag ar vegitarian.

Men jag kan inte halla med i allt Kenchu och kow skriver. Dels for att ifall man ska ata kott, da ar det lika bra folk dodar djuret sjalv. Jag haller jakt (for matens skull) mycket hogre an kottindustrin. Sen kombineras ju nytta med noje for alla dessa jagare, men det kan man ju inte ta ifran dom.

Jag ar vegitarian for att jag vill varna om miljon och for att jag klarar mig helt utmarkt utan kott. Jag anser att djuren lever normalt men det gor inte manniskan. Det ar vi som ar en pafrestning pa djurlivet, Och inte vargarna/bjornarna/algarna som ar en pafrestning pa oss.

sry, engelskt tangentbord


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av Kenchu:

Bara för att det är ett spel tycker jag inte att man ska överge moral och etik. Skulle t.ex. ett spel där man gör illa och våldtar unga flickor vara okej? Enligt mig är det inte det.

Ni andra - det är betydligt bättre för både natur och hälsa att äta veganskt. Köttindustrin skadar världen på många sätt.

Vi skadar vår natur när vi plöjer upp all natur för att odla mat också. Men oavsett vilket så jag är emot jakt - dock tycker jag enbart det är patetiskt att dra upp en sån här diskussion över ett spel.

Det är ingen skillnad på att skjuta ettor och nollor som föreställer ett rådjur, en terrorist eller en alien.

Din jämförelse med våldtäkt var patetiskt. Du ser inga spel där det förekommer våldtäkt mot någon sorts varelse (utöver olagliga spel) överhuvudtaget.

Finns för övrigt tonvis med fiske spel - konstigt nog börjar alla fanatiker bara gnälla när det handlar om däggdjur.

Så lilla vän - försök ännu en gång att skilja på ett datorspel och verkligheten. Klarar du inte av det så föreslår jag att du slutar helt med datorspel.
Personligen tycker jag inte vi behöver moraliska predikningar över hurvida det är rätt och fel med ett jaktspel, annars kan vi lika gärna dra in alla religiösa moraliska åsikter osv osv. Hur tror du det skulle sluta?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

För övrigt är jakt människans äldsta sätt att ordna mat.
Vi hade nog inte varit de vi är idag om vi inte haft jakt.

Edit: Jag säger som en tidigare skribent - ha gärna era åsikter, men ge fan i att försöka pracka på oss andra det ni anser vara moraliskt rätt eller fel. Håll er istället till åsikter om själva spelet och dess innehåll istället för hurvida det är rätt eller fel att vilja spela det.
Finns säkerligen tonvis med threads på nätet som tar upp ämnet jakt & Fiske (RIKTIG jakt och RIKTIGT fiske) - ta er dit och diskutera det där istället. Länka se gärna till det ni hittar, men sen räcker det enligt mig.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

YAY!
Snacka om att det blev världskrig på forumet pga av ett spel.
Och denna gång är det inte konsol folk som i sina fanboyrustningar som krigar heller.
Se nu till att lyssna på Tompa och tona ner allt tjafs ett par hekto och ta detta för vad det är.
Ett spel.
Denna diskussion är säkert både nyttig och intressant, men den hör inte hemma här.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Att inte jägare jagar varandra istället. Det tar ju i alla fall mer än en hjärncell i anspråk.. :heart:

Skrivet av Nipster:

Att inte jägare jagar varandra istället. Det tar ju i alla fall mer än en hjärncell i anspråk.. :heart:

Du kan tydligen inget om jakt.


signatur
Medlem

Hört att man ska kunna rigga snartråds fällor!

( Förbjudna enligt lag sedan 1948 )

Spännande saker faktiskt!

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Nipster:

Att inte jägare jagar varandra istället. Det tar ju i alla fall mer än en hjärncell i anspråk.. :heart:

Du kan tydligen inget om jakt.

Jag kan tillräckligt mycket för att veta att modern jakt som sagt inte kräver någon nämnvärd aktivitet innanför pannbenet. Kanske är det också därför som jaktförespråkarnas argument är så tomma..

Inaktiv

men för i helvete, snälla admins kan ni börja dela ut varningar för OT??? 3 sidor med så gott som bara OT >.<

Medlem

Jag skrattar rått åt dem som är så negativt inställda mot jakt och hävdar att bara grottmänniskor pangar djur i skogen.

Hur som helst, typ "Deer Hunter" som MMO? Kanske kanske, om man kan välja att gå i drev och sånt

Skriv svar