Hot om sanktioner bakom fildelarrazzia

Medlem
Hot om sanktioner bakom fildelarrazzia

USA låg bakom razzian mot TPB - Missa inte rapport ikväll 19:30!

Nyheten från svt.se


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Jag hatar USA mer för varje j*vla dag som går :evil:

Medlem

först afanistan, sen iraq, sen svergie??

baaah se upp era jönsar, swe arme är världens mest hi-tec, kom an bara!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det var väl ganska väntat.

Det är precis detta jag med många fler försökt förklara för de törstande fildelarna - Man får sätta större saker i perspektiv.

Är det verkligen värt att drabbas av ett handelsembargo för att människor ska kunna ladda ner/upp musik gratis?

Medlem

Är det verkligen värt att drabbas av ett handelsembargo för att människor ska kunna ladda ner/upp musik gratis?

kan vända på den med


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Är det verkligen värt att drabbas av ett handelsembargo för att människor ska kunna ladda ner/upp musik gratis?

kan vända på den med

/clap

Det är en etisk fråga. Där avgör individen.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Det var väl ganska väntat.

Det är precis detta jag med många fler försökt förklara för de törstande fildelarna - Man får sätta större saker i perspektiv.

Är det verkligen värt att drabbas av ett handelsembargo för att människor ska kunna ladda ner/upp musik gratis?

Så du och "många andra" försöker alltså säga att man ska lägga sig på ryggen och ta skit för något som US inte kan beskylla ett helt land för? Vanligtvis så gör väl såna blockeringar av länder som köper inte saker för att göra vapen och annat elakt? Bra att det värderas lika högt som en länkportal

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Chief Red Cloud:

Det var väl ganska väntat.

Det är precis detta jag med många fler försökt förklara för de törstande fildelarna - Man får sätta större saker i perspektiv.

Är det verkligen värt att drabbas av ett handelsembargo för att människor ska kunna ladda ner/upp musik gratis?

Så du och "många andra" försöker alltså säga att man ska lägga sig på ryggen och ta skit för något som US inte kan beskylla ett helt land för? Vanligtvis så gör väl såna blockeringar av länder som köper inte saker för att göra vapen och annat elakt? Bra att det värderas lika högt som en länkportal

Det verkar som att du med flera underskattar företagens inflytande i USA. Allvarligt talat, om vi ska bortse från allt prat om amerikansk imperialism, vad skall Sverige göra åt problemet? Bojkotta USA? Det lär ju verkligen göra nytta...

Det kommer kännas betydligt mer för Sverige vid eventuella sanktioner.

Skall vi gå med "axis of evil", vika och slicka brev med mjältbrand i och skicka till vita huset?

Pax Americana råder, och det finns inget Sverige kan göra åt saken, oavsett hur sjuk denna situation är.

Inaktiv

Men något måste man ju göra? Bättre något än inget.

Aldrig bra att vika sig för andra vet du.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Har nog inte nämnt något om att underskatta företagens makt i US eller här. Tycker dom skulle sagt Screw you guys, vi har svenska medborgare att tänka på och sen ta konsekvensera av det.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Så du och "många andra" försöker alltså säga att man ska lägga sig på ryggen och ta skit för något som US inte kan beskylla ett helt land för? Vanligtvis så gör väl såna blockeringar av länder som köper inte saker för att göra vapen och annat elakt? Bra att det värderas lika högt som en länkportal

Det handlar inte bara om USA och om krig. Kina har rätt ordentliga problem med att gå med i WTO av den enkla anledningen att dom gör för lite i Kina mot piratkopiering. Visst, vi kan tillåta fildelning i Sverige, men vi måste vara på det klara med vad det kan komma att kosta.

Medlem
Skrivet av Natas:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Så du och "många andra" försöker alltså säga att man ska lägga sig på ryggen och ta skit för något som US inte kan beskylla ett helt land för? Vanligtvis så gör väl såna blockeringar av länder som köper inte saker för att göra vapen och annat elakt? Bra att det värderas lika högt som en länkportal

Det handlar inte bara om USA och om krig. Kina har rätt ordentliga problem med att gå med i WTO av den enkla anledningen att dom gör för lite i Kina mot piratkopiering. Visst, vi kan tillåta fildelning i Sverige, men vi måste vara på det klara med vad det kan komma att kosta.

Men problemet är nog LITE större i Kina, det är ju inte bara direkt Media industrin som sitter illa till där. Jag tycker såna fall vi ska ta vad det kostar, sverige kan jättegärna sluta med att ha svansen mellan benen som vi haft dom senaste typ 80 åren.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har nog inte nämnt något om att underskatta företagens makt i US eller här. Tycker dom skulle sagt Screw you guys, vi har svenska medborgare att tänka på och sen ta konsekvensera av det.

Jo, tycka kan man alltid göra. Jag själv tycker detta är genomruttet, men vad ska man göra åt saken liksom. Alla blir överkörda av USA. Om resten av världen skriver på ett protokoll för att minska växthuseffekten, vänder USA ryggen till. Världens stormakter följer olika upprustningsavtal, något som USA inte gör.

Vill USA göra något, är det bäst att lyda. Ungefär som ett litet bortskämt barn, som hela tiden ställer sig och pekar på saker han vill ha.

Hur går det med företagen som drabbades? Jag hörde att ett bolag förlorade 300 000kr pågrund av razzian.

Medlem

[quote=Chief Red Cloud]

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Hur går det med företagen som drabbades? Jag hörde att ett bolag förlorade 300 000kr pågrund av razzian.

Har för mig att dom har börjat utreda hur mycket skadestånd som skulle betalas ut, var ganska mycket pengar det handla om. Som vi får betala i slutändan nu genom skattepengar.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Men problemet är nog LITE större i Kina, det är ju inte bara direkt Media industrin som sitter illa till där. Jag tycker såna fall vi ska ta vad det kostar, sverige kan jättegärna sluta med att ha svansen mellan benen som vi haft dom senaste typ 80 åren.

Men det är bevisligen ett tillräckligt stort problem då dom redan idag trycker på att den svenska regeringen ska ta i hårdare mot fildelare.

Sedan säger jag inte att jag är för eller emot fildelning. Jag påpekar bara att det kostar mer än en "bredbandsskatt" om vi legaliserar fildelning i Sverige.

Medlem

men det absolut roligaste av allt är ju att piratbay har fått fördubblat besökar antal sen rassian
kan det bli mera roligt, allt som de gjorde, fick totalt motsatverkan

vidare var det komiskt, piratbay var uppe före polisen hemsida.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

först afanistan, sen iraq, sen svergie??

baaah se upp era jönsar, swe arme är världens mest hi-tec, kom an bara!

Hehe
Jag skulle chansa på att det skulle ta ca. 2.3 sekunder för jänkarna att kontrollera landet om de bestämde sig för det. Dock tycker jag att det är riktigt puckat av dem att hota med sanktioner för något som inte påverkar hela eller större delen av landet.


signatur
Medlem

äh överskatta inte deras arme, hehe tex de har än idag inte hittat våran ubåt ^^ som i övningar har sänkt mera hangarfartyg än vad de har


signatur

R.I.P The_maxx

JB
Medlem
Inaktiv

Äh, dom där idioterna behöver Bofors fordons/flyg granater.

Dessutom skulle det bli ett jävla liv om ett, vad ska man kalla det: i-land/respekterat land/vad-som-helst-land, skulle sanktionera ett annat sådant land.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Fyyy, nu är jag arg... =( Hatar USA mer för varje dag.

1
Skriv svar