vad sägs om att dra ner eu-avgiften lite?

Inaktiv
vad sägs om att dra ner eu-avgiften lite?

skriv på listan.

Citat:

Europaparlamentet skall ligga i Bryssel

Det kostar Europas skattebetalare ca 200 miljoner euro/år att flytta parlamentet mellan Bryssel/Belgien och Strasbourg/Frankrike. Som medborgare i den Europiska Unionen vill jag att Europarlamentet endast skall ligga i Bryssel.

Artikel 47 om deltagardemokrati i den föreslagna konstitutionen för Europa, som EU-kommissionen ställt sig bakom, bygger på att man vill få medborgarna i den Europeiska Unionen mer aktiva och delta i debatten om de europeiska frågorna. Därför startar vi nu ett medborgarinitiativ för att samla ihop en miljon underskrifter för att få ett slut på slöseriet av skattebetalarnas pengar.

http://www.oneseat.eu/


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

letat, men ja har inte hittat nått svar på _varför_ de ska flytta.

btw kan inte EU ge mig 200mille så jag med kan flytta?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

frankrike tycker det är trevligt. annan anledning finns ej.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

signed. Skulle man skriva pa en lista over alla dumheter i eu skulle man ha skrivkramp dock. Observera att jag rostade "ja" och skulle gora det igen. Man far inte grannen att sluta spela hog musik genom att dra tacket over huvudet, man maste ga dit och sla sonder hans stereo... lixom...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

ja det där har jag undrat länge över... skrev iaf på - återstår att se vilket genomslag det här kan få


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

tyvärr inget, EU verkar inte bry sig ett skit om vad folket säger, bara vad de själva röstar å tycker


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

suck... och detta går skattepengar till -.-

Medlem

621k underskrifter? Ballt. ^^


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv
Citat:

tyvärr inget, EU verkar inte bry sig ett skit om vad folket säger, bara vad de själva röstar å tycker

ehm... någon har glömt hur eu styrs. fö startades uppropet av ett gäng euparlamentariker.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Skrivit på för nåra veckor sedan ;p

Inaktiv

wünderbaum.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Frågan är väl om just denna form av "uppror" räknas. Jag vet inte vilka tempus man vanligtvis använder när man skriver lagar, men tolkar jag nedanstående rätt har ingen godkänd metod (t ex internetpetitioner) bestämts ännu. När och hur hade man tänkt göra det?

Citat:

4. Not less than one million citizens who are nationals of a significant number of Member States may take the initiative of inviting the Commission, within the framework of its powers, to submit any appropriate proposal on matters where citizens consider that a legal act of the Union is required for the purpose of implementing the Constitution. European laws shall determine the provisions for the procedures and conditions required for such a citizens' initiative, including the minimum number of Member States from which such citizens must come.


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

upprop, inte uppror. som det står kan en miljon medborgare ge kommissionen i uppdrag att föreslå en lag, eller lagändring. metoden som valts (namnunderskrifter) är gissningsvis redan antagen, eller så blir det ett trevligt pilotfall.

vad var problemet?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Signat och klart. EU är inte alls så långt borta som folk tror. Läser man någon som helst juridik (eller följer nyheter) så märker man det ganska snabbt.

Medlem

Va, har vi gått med EU nu också? Fan, får sluta spela så mycket. Ok, skrev på


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Vad sags om att sanka jordbruksbidraget fran 60 % till 10% och sa kan pengarna ga till utbildning och miljon


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

Medlem

Vad sägs om att inte gräva upp tre år gamla trådar.

Medlem

Min Ex-tjej jobbade i Bryssel, de fick betalt även när de inte jobbade, en tolk hade ungefär 80.000:- i lön; de ville flytta på den tiden för att spara lite tid, det var allt...

Medlem

Men för helvete karate_lenin, jag trodde nästan att nolimitsoya. var tillbaka. Sluta ge oss förhoppningar sådär. >:(


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Men för helvete karate_lenin, jag trodde nästan att nolimitsoya. var tillbaka. Sluta ge oss förhoppningar sådär. >: (

Detta >: (

Fyfan, livstidsban på detta va!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

frankrike tycker det är trevligt. annan anledning finns ej.

Lol Frankrike trevligt ? Det värsta folket i hela europa,
inte en jäkel vill lära sig engelska, dryga och högfärdiga nollor är vad dom är.

Medlem
Skrivet av Babaganoush:
Skrivet av nolimitsoya.:

frankrike tycker det är trevligt. annan anledning finns ej.

Lol Frankrike trevligt ? Det värsta folket i hela europa,
inte en jäkel vill lära sig engelska, dryga och högfärdiga nollor är vad dom är.

Fast de är bra på att göra mat.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Babaganoush:
Skrivet av nolimitsoya.:

frankrike tycker det är trevligt. annan anledning finns ej.

Lol Frankrike trevligt ? Det värsta folket i hela europa,
inte en jäkel vill lära sig engelska, dryga och högfärdiga nollor är vad dom är.

Fast de är bra på att hitta mat.

fixat:up:

grodor och sniglar?:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Babaganoush:
Skrivet av nolimitsoya.:

frankrike tycker det är trevligt. annan anledning finns ej.

Lol Frankrike trevligt ? Det värsta folket i hela europa,
inte en jäkel vill lära sig engelska, dryga och högfärdiga nollor är vad dom är.

Fast de är bra på att hitta mat.

fixat:up:

grodor och sniglar?:P

Jag är säker på att du (och flera andra) gillar pommes frites.

Edit ; Bl.a, sen så finns också omelett där, chokladbrownies kan du slänga in i mixen när du ändå håller på.

Sen om du gillar att dricka kan du ta dig ett glas cognac eller champagne
Finns mycket mat som fransoserna har 'uppfunnit'.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Näää, det heter ju Freedom Fries....


signatur

Min avatar är en protest mot de alldeles sinnesförvirrade reglerna för avatarstorlek.

Medlem

Tror fransoserna och fransyskorna blev utnämnda till världens "sämsta" turister.

"Snåla och oförskämda...
Så lyder bedömningen om de franska turisterna i en studie som rankar världens bästa och värsta turister. "

sök på google: världens sämsta turister

http://www.travelnews.se/Turist/Fransman-varldens-samsta-turi...

...vad håller jag på med?

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Men för helvete karate_lenin, jag trodde nästan att nolimitsoya. var tillbaka. Sluta ge oss förhoppningar sådär. >:(

Tänkte exakt samma sak som du

Medlem

Bumpa inte gamla trådar

1
Skriv svar