Medlem
Testa NHL 09

Nån som kan säga om det är någon skillnad från 08 på 360?

Medlem

Är mycket svårare att tackla på 09, man haka upp klubban, styrningen känns skönare, men har bara lirat nån match. Är svårare att sätta frilägen också.

Sen finns det ju be a pro mode, där man spelar som en spelare på planen. Man startar i AHL och ska bygga sig uppåt för att tillslut bli stjärna i NHL.

Medlem

Jag har testkört PS3-versionen och tycker de har lyckats fixa till en del "mindre bra" bitar från -08. T.ex. fungerar tacklingar, klubbhanteringen och styrningarna mycket bättre nu tycker jag.

Medlem

Känslan fanns där i alla fall. Testade demot på PS3:an. Lyckads få in ett mål och sen med ca 3 sekunder kvar av matchen så kvitterar datorn. Straffar, förlust. Grrr:evil:


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Var faktiskt kul, Är ovant som fan i början men det blir väl bättre när man har lirat mkt sen, blir nog ett inköp till PS3an.

Medlem

Ska testa det här också. Just nu lutar det åt 2k9 för min del.

Medlem

Efter att ha testat NHL 2k9 och NHL09 måste jag säga att det är ingen tvivel om att EA har lyckats ännu bättre än med 08 som va ett extremt kul spel och 2k9 har inte en chans enligt mig. Grafiken är inte direkt uppdaterad, men en mängd nya animationer och hårdare tacklingar. Kontrollen är lite svårare än förra året, men det är i stort sett lika. Tummen upp för 09 och ett givet köp för min del!

Medlem

NHL 09 är bästa sport spelet jag lirat, helt underbart. Förbokat.

Medlem

Tycker det är lika stelt som vanligt. Styrningen känns orörd sen 08 och det är inte sällan man råkar skjuta när man egentligen vill vinta (som för övrigt ser skitfult ut med tanke på hur stelt det är). Med andra ord så avskyr jag skill stick. Ännu en gång blir det inget köp =/

Medlem

Pro mode är det ända som gör att jag köper NHL 09, tycker det är skit bra ide att kunna fokusera på en spelare istället för ett helt lag.

Online delen är också ett stort plus, givet köp

ptr
Medlem
Skrivet av Ferren:

Pro mode är det ända som gör att jag köper NHL 09, tycker det är skit bra ide att kunna fokusera på en spelare istället för ett helt lag.

Online delen är också ett stort plus, givet köp

hur fungerar det med byten och så förresten? är väl itne så skoj att få spela i 45 sekunder och sen sitta och vänta i två min och sen spela 45 sekunder osv osv osv

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av Ferren:

Pro mode är det ända som gör att jag köper NHL 09, tycker det är skit bra ide att kunna fokusera på en spelare istället för ett helt lag.

Online delen är också ett stort plus, givet köp

hur fungerar det med byten och så förresten? är väl itne så skoj att få spela i 45 sekunder och sen sitta och vänta i två min och sen spela 45 sekunder osv osv osv

Vågar faktiskt inte svara på det, en fråga jag själv inte har tänkt på. Dock tänker jag skapa en målvakt så
Skulle inte förvåna mig om du kan va på isen hela tiden, tanke på att online läget med 6st spelare så kommer du aldrib bli utbyt.

Kanske inte så realistiskt men men

Något dock som jag vill ha är att man kan bli tradad till andra lag. Gillar inte tanken att va i samma lag hela speltiden på den karaktären

DOck, så arbetar du dig uppåt från AHL till NHL.

Medlem

Ska bli intressant o pröva.
Funderar på att köpa, första gången jag köper ett hockeyspel(eller ens spelar något typ) på 10år. Var 94-95 till Sega eller vilket år det var. Måste ju köpa när Rögle är med i dom.

Medlem

låter kul de här

Medlem

Är det värt att ta steget från 08? Jag gillade inte AI:n i det, då de blev helt galna om man ledde mot slutminuterna. Visst kan det vara realistiskt, men när de dessutom blir 10 ggr bättre istället för stressade och trötta så tappar man tron på mänskligheten.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Stelt med Fifa och NHL


signatur

a"C"RED -

Medlem

Vasjutton jag tipsade om att det fanns ute för typ 4 dagar sen eller något, men inget tipstack, och ni får inte upp nyheten förräns nu?
Jaja bra att alla vet om det nu också iaf.

Gissar att FZ kanske väntade på att xbox 360 demot skulle släppas också, (det släpptes ju inte förräns idag, medans ps3 släpptes för nån vecka sen), och på så vis var det väl bra o vänta

Inaktiv

NHL 09 är exakt likadant som NHL 1995. Tycker att jag skulle kunna köpa NHL 95 istället för detta.

Aldrig några direkta nya uppdateringar. Har en polare som har varenda NHL och Fifa

Hoppas att Wii för skridskor som man kan använda

Medlem

ska nog köpa det en gång i tiden, då man har mer pengar.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

NHL 09 demot har varit tillgängligt på PSN sen förra torsdagen, men bättre sent än aldrig antar jag..

Medlem

Alla i publiken ser ut att titta på storbildsteven... bättre i nästa version kanske. hmm.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

NHL08 var suveränt förutom att MP-buggade och det förstörde hela skiten, hoppas 09 har fungerande mp.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av showerguy:

NHL 09 är exakt likadant som NHL 1995. Tycker att jag skulle kunna köpa NHL 95 istället för detta.

Aldrig några direkta nya uppdateringar. Har en polare som har varenda NHL och Fifa

Hoppas att Wii för skridskor som man kan använda

har du ens spelat nhl sen dess? jag har iof inte testat demot än, håller på att ladda, men har kört nhl08 en hel del.
Kontrollerna är ju helt annorlunda, märker du inte ens det så lär dina matcher se lite annorlunda ut...
...vet du ens vad du skriver?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Någon som säger att NHL inte utvecklats dom senaste åren har INGEN aning om vad han/hon talar om! Förra året var enligt mångas tycke det bästa sportspelet i världen det året (mitt tycke också). Hela motorn, och spelet har utvecklats.

Och det här året verkar det som att det dom verkligen överträffat sig själva igen, och gjort det helt underbart.
Om man vill ha sina sportspel som arkad, kanske det inte är någon skillnad, men alla som kan det minsta om hockey märker att det är en grym skillnad mellan i år och för t.ex. 3-4 år sedan.
Detta spelet är det mest självklara köpet på hela året, kanske på flera år =).

Nu verkar det som att man är världens rövslickare till EA sports här, men alltså jag har aldrig varit med om ett sportspel som varit så likt den sport den försöker efterlikna. Det lär ju inte vara perfekt naturligtvis, men nära på

Medlem
Skrivet av Molotov:

NHL08 var suveränt förutom att MP-buggade och det förstörde hela skiten, hoppas 09 har fungerande mp.

Vad var det för buggar som du tycker förstörde allt? Jag har visserligen inte kört sådär jättemycket online, endast senaste halvåret, men jag tycker det har fungerat bra.

Inaktiv

Jag såg fram emot det här innan jag fick veta att NHL 09 bara var 2005 vr 4.

Medlem

damn, jag som ville ha ett pcdemo...:/

Medlem

Jag tycker det var bra. En förbättrad version av 08:an är det första intrycket. Blir nog köp när priset sänkts lite.


signatur

I fart in your general direction

Medlem
Skrivet av MrLongbow:

Jag såg fram emot det här innan jag fick veta att NHL 09 bara var 2005 vr 4.

då var det bevisat att du inte spelat 2007/2008.
Du är säkert en 2k sport person. Och isåfall är väl 2k9 en version 4 också :)?

12
Skriv svar