Rocklegender nyinspelar för nya Guitar Hero

Robot
Medlem
Rocklegender nyinspelar för nya Guitar Hero

inge megadeth, synd. Overkill får duga.

Inaktiv

Det var ett jävla tjöt om Guitar Hero/ Rockband kanske dags att prova nu å se vad alla snackar om.

Medlem

Ja nu är ju inte efter apningar någon nyhet! Den mest uppenbara "ripoff" på senare tid tycker jag i allafall är "Scene it" Totalt toksnodda kontroller av Buzz.

Fast det är ju klart... Dom började med att sno sin egna idé med Rock Band och sno konceptet av sig själva egentligen... Varför fortsatte dom inte helt enkelt med Guitar Hero själva och tillslut gjorde en egen World tour.... nä då ska man starta ett konkurerande spel på egen front mot sin egna idé med Rockband... Jag förstår ibland ingenting ibland!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Det är lite löjligt att prata om att saker är "snodda". För det första så är det precis som piratkopiering inte stöld utan snarare någon form av upphovsrättsintrång. Och för det andra så "snor" väl båda i så fall snarare från de riktiga rockbanden? Egentligen borde dom väl ha saxofoner istället för trummor för att det inte ska vara stulet, eller? "Å nej, ett FPS-spel med pistoler! Dom har snott det från <insert valfritt FPS-spel>!" Lägg ner...

Inaktiv

Guitar hero suger. Lär er spla riktig gitarr istället (jag kan inte men jag sitter inte hellet med GH timmar i sträck).


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av darknshy:

Guitar hero suger. Lär er spla riktig gitarr istället (jag kan inte men jag sitter inte hellet med GH timmar i sträck).

Jag kan spela gitarr, piano och munspel men det hindrar mig inte från att tycka att Guitar Hero är ett jävligt roligt spel att lira med vännerna :).

Medlem

Men orka nyinspelningar, kör på orginalen istället (om de nu har haft möjligheten till det)

Medlem
Skrivet av darknshy:

Guitar hero suger. Lär er spla riktig gitarr istället (jag kan inte men jag sitter inte hellet med GH timmar i sträck).

Häftig kommentar. Känner du dig överlägsen alla andra som tycker Guitar Hero är roligt nu?

Inaktiv

Det där känns inte som riktiga rocklegender för mig. Jimi Hendix, Jimmy Page, Keith Richards, vart är dessa herrar? Vet att de förmodligen aldrig skulle spela in ett tvspel men det skulle vara häftigt som fan. (Jag vet att jimi är död btw ^^)

Har aldrig hört talas om MC5 och Alice in Chains, men jag kommer förmodligen att köpa detta spel iaf så jag hoppas på det bästa

Medlem

Smashing Pumpkins ska släppa sin ny single på GH:WT såg jag på nån nyhet

Medlem

åh, MC5 är ju hur bra som helst

Skrivet av darknshy:

Guitar hero suger. Lär er spla riktig gitarr istället (jag kan inte men jag sitter inte hellet med GH timmar i sträck).

Fan CS suger, lär er skjuta med riktiga vapen och döda terrorister/poliser istället!
Fan GTA IV suger, lär er den kriminella vägen och bli en gangster på riktigt istället!
Fan Rainbow Six suger, lär er ta ut terrorister och agera polisstyrka på riktigt istället!
Fan Gran Turismo suger, lär er racea på riktigt istället!
Fan NHL08 suger, börja träna och lär er spela hockey på riktigt istället!
Fan FIFA08 suger, dra ut med en boll och börja spela på riktigt istället!
Fan The Sims suger, skaffa dig ett liv och gör allt på riktigt istället!
Fan vad Sim City 4 suger, bli borgmästare och bygg dig en egen stad istället!

Du anar inte hur efterblivet det låter när man "kan göra det på riktigt istället" om ett spel som har som syfte att ha kul och kunna lyssna på bra musik samtidigt


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Redaktör
Skrivet av Westberg:

Det där känns inte som riktiga rocklegender för mig. Jimi Hendix, Jimmy Page, Keith Richards, vart är dessa herrar? Vet att de förmodligen aldrig skulle spela in ett tvspel men det skulle vara häftigt som fan. (Jag vet att jimi är död btw ^^)

Har aldrig hört talas om MC5 och Alice in Chains, men jag kommer förmodligen att köpa detta spel iaf så jag hoppas på det bästa

Tro mig, Wayne Kramer/MC5 förtjänar legendstatusen. Kanske inte särskilt bra sett till helheten, men stilbildare av rang.

- Come together
- Kick out the jams


signatur
Medlem

Hade ingen aning om att Rage Against the Machines låt var en cover. Den är ju riktigt bra så det borde ju betyda att MC5 också är bra Dags att kolla in dom helt enkelt.

Inaktiv
Skrivet av Greger:

åh, MC5 är ju hur bra som helst

Skrivet av darknshy:

Guitar hero suger. Lär er spla riktig gitarr istället (jag kan inte men jag sitter inte hellet med GH timmar i sträck).

Fan CS suger, lär er skjuta med riktiga vapen och döda terrorister/poliser istället!
Fan GTA IV suger, lär er den kriminella vägen och bli en gangster på riktigt istället!
Fan Rainbow Six suger, lär er ta ut terrorister och agera polisstyrka på riktigt istället!
Fan Gran Turismo suger, lär er racea på riktigt istället!
Fan NHL08 suger, börja träna och lär er spela hockey på riktigt istället!
Fan FIFA08 suger, dra ut med en boll och börja spela på riktigt istället!
Fan The Sims suger, skaffa dig ett liv och gör allt på riktigt istället!
Fan vad Sim City 4 suger, bli borgmästare och bygg dig en egen stad istället!

Du anar inte hur efterblivet det låter när man "kan göra det på riktigt istället" om ett spel som har som syfte att ha kul och kunna lyssna på bra musik samtidigt

Förstår att dem ligger dig nära till hjärtat men IMO suger Guitar Hero och har ingen mening. Kommersiellt jävla hypat skit som släpper 3 olika ver om året <3


signatur

a"C"RED -

Inaktiv
Skrivet av darknshy:
Skrivet av Greger:

åh, MC5 är ju hur bra som helst

Skrivet av darknshy:

Guitar hero suger. Lär er spla riktig gitarr istället (jag kan inte men jag sitter inte hellet med GH timmar i sträck).

Fan CS suger, lär er skjuta med riktiga vapen och döda terrorister/poliser istället!
Fan GTA IV suger, lär er den kriminella vägen och bli en gangster på riktigt istället!
Fan Rainbow Six suger, lär er ta ut terrorister och agera polisstyrka på riktigt istället!
Fan Gran Turismo suger, lär er racea på riktigt istället!
Fan NHL08 suger, börja träna och lär er spela hockey på riktigt istället!
Fan FIFA08 suger, dra ut med en boll och börja spela på riktigt istället!
Fan The Sims suger, skaffa dig ett liv och gör allt på riktigt istället!
Fan vad Sim City 4 suger, bli borgmästare och bygg dig en egen stad istället!

Du anar inte hur efterblivet det låter när man "kan göra det på riktigt istället" om ett spel som har som syfte att ha kul och kunna lyssna på bra musik samtidigt

Förstår att dem ligger dig nära till hjärtat men IMO suger Guitar Hero och har ingen mening. Kommersiellt jävla hypat skit som släpper 3 olika ver om året <3

Varför suger den? det är ett spel som är menat att ha roligt, specielt när man gillar musik.

Vad jag vet så är inte GH specielt hypat och med tanke på att det bara finns 3 versioner och första spelet släpptes inte i år precis...

Istället för att gnälla på folk som tycker om ett spel som du inte tycker om så lägg din tid istället på något konstruktivt, som du ber GH spelarna att göra, eller?

Medlem
Skrivet av darknshy:

Förstår att dem ligger dig nära till hjärtat men IMO suger Guitar Hero och har ingen mening. Kommersiellt jävla hypat skit som släpper 3 olika ver om året <3

Det har blivit skivbolagens nya sätt att tjäna in pengar, släppa ut master-recordings på bandets låtar och sälja som ett spel.
Förstår inte allt hat mot ett sånt här spel, självklart är det roligare att spela ett riktigt instrument (är inne på tredje året som bassist) men det betyder inte att man per definition tror att man kan spela gitarr för att man spelar guitar hero.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Varför kan inte harmonix få göra guitarhero igen?:( Dumma Neversoft förstörde allt i trean och framåt!

Medlem

Fan va nice


signatur

Rawr

Inaktiv

vill att Glenn Tipton llr K.K Downing från judas priest ska va med

Inaktiv

Nyinspelade? Betyder de att det är andra som sjunger låtarna?

Medlem

För att vara delvis offtopic så verkligen älskar "musiker" och andra som säger att det är bättre att spela riktiga instrument...

Wtf, kom igen - då är det väl bättre att mörda folk på riktigt och köpa horor istället för att spela GTA4, eller varför inte gå med i armén istället och se lite riktig strid istället för BF/COD... Eller varför inte spela riktiga figurspelet istället för dawn of war osv. osv. osv.

Allt har sin plats, även att rocka framför tvn med plastgitarrer !


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Problemet med Guitar Hero är att det närmast är en nackdel att kunna spela gitarr på riktigt, försöker man spela den riktiga rytmen med plektrumhanden blir det game over direkt. Istället skall man följa nån slags konstig slinga som än följer gitarrstämman, än basen och trumfills(!) Går man upp till högsta svårighetsgrad så börjar det kanske likna rätt rytm, men det är ändå jävligt off.

Kolla här när Dave Mustaine försöker spela sin egen jäkla låt på fransk TV, och finner inte nån som helst logik i upplägget:

http://www.youtube.com/watch?v=Uj9785W53lQ

1
Skriv svar