Bästa TV kanalen.

Medlem
Bästa TV kanalen.

Nu när Ztv har lekt lite och SVT har blivit dyrare än nånsin så är den stora frågan, vilken kanal är den mest sevärda?

2st kanaler får man välja på.

själv tog jag _INTE_ SVT.


signatur

R.I.P The_maxx

Jee
Medlem

TV3, TV6 och Kanal5 Fast tog bara två då.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

har typ bara 3an o 6an, 6an är väll bättre då den har mer tecknat i form utav family guy och allt det där.
men åh så jag önskar att jag hade discovery eller history channel!!

Medlem

6an och Kanal fem är nog bäst, men svt är också rätt ok med Veronica mars, Doctor Who och Dead like me, som är riktigt bra serier. Tyvärr så kör dom mycket program för dom äldre/vuxna.

Inaktiv

6an visar Star Trek! och sen discovery 4FtW, med alla sina bra program och trevliga reklamer.

Medlem

Jahopp, Toon Disney då? Discovery och den, utan tvekan.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Medlem
Skrivet av addelit0:

DISCOVERY!!

nuff said

Inaktiv

Discovery och Cartoon Network(Älskar tecknat ) är nästan dom enda kanalerna jag ser på.

Medlem

hehe Jag är 23 bast och sitter endå och glor på tecknat... Fast inte när flickan är hemma då Då blir det Anime tillsammans istället. One Piece är så jäkla skön ! Och bleach också. Synd att de inte sänder det på femman.

Medlem

Discovery och kanal 5


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Lätt 6:an...

Medlem

La mina röster på 5an och 6an. Oftast har de program som passar min smak. Jag hatar i normala fall dokusåpor men jag får nog göra ett undantag med mitt hat när det gäller The Contender som går på 6an. Riktigt roligt program (jag dock missat de 2 senaste avsnitten).

SVT(1 och 2) kommer på en tredje plats. De visar en hel del bra filmer och dokumänterer då och då, men det visar också en hel del bullshit som jag skiter i totalt.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Röstade på Discovery

Inaktiv

Discovery och Kanal5 .... gillar dom kanalerna starkt. Jag kommer ihåg kanal5 för tio år sen, herregud vilken skräpkanal, nu har den gått om alla andra nästan, I really like. Dock är givetvis Discovery den okrönte kungen i sammanhanget, älskar den kanalen! Mythbusters (kari) för vinsten!

- Mo

Flakmonkey

Måste säga TV4 och Kanal 5... Discovery är ju bra, men det känns som om det är på tok för mycket upprepningar... efter ett tag har man sett alla Mythbusters och Scrapheap Challenge... och deras jävla program som tar upp trista kriminalfall suger... hade de haft mer historia (icke WW2) så hade det varit betydligt bättre

Inaktiv
Skrivet av Zhane:

hehe Jag är 23 bast och sitter endå och glor på tecknat... Fast inte när flickan är hemma då Då blir det Anime tillsammans istället. One Piece är så jäkla skön ! Och bleach också. Synd att de inte sänder det på femman.

Urk.. kan tänka mig att dom tar några ungar mitt i målbrottet som får dubba alla karaktärer D:

Tog Kanal 6, har inte Discovery och hela kitet tyvärr :/


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

Om man skall gå efter vilken kanal jag ser på mest så... BBC food.
Hade frågan ställts för en tid sedan hade jag nog stämt in i kören och skrikit "Discovery" jag med men har man kollat på den kanalen ett tag så börjar man fatta vad det går ut på... bygg en bil utan pengar, bygg en motorcyckel utan pengar, sopptipps-bygg-tävling, american chopper, american hotrod, brainiac... sistnämda är för övrigt pinsamt dåligt. De andra programmen är jag sjukt trött på...

Betyget sjunker snabbt för discovery. Kom med något nytt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

SVT:s kanaler är de minst sämsta. I helgen var det ju t.ex. Fahrenheit 9/11 (eller var det förra helgen?) och Guds stad. Sevärt.

Discovery är 90 procent total dynga. Motorcyklar, mord, vapenporr och freakshow-dokumentärer. Extremt sällan det är något man kan se på utan att lokalbedöva pannloben. Jag gillar dom där programmen om hur folk överlever dom mest extrema händelserna dock. I bland blir det nästan komiskt eftersom allt bara går fel och mer fel.

Medlem

E-News


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Namron:

SVT:s kanaler är de minst sämsta. I helgen var det ju t.ex. Fahrenheit 9/11 (eller var det förra helgen?) och Guds stad. Sevärt.

Discovery är 90 procent total dynga. Motorcyklar, mord, vapenporr och freakshow-dokumentärer. Extremt sällan det är något man kan se på utan att lokalbedöva pannloben. Jag gillar dom där programmen om hur folk överlever dom mest extrema händelserna dock. I bland blir det nästan komiskt eftersom allt bara går fel och mer fel.

Word.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

tv1000 visar bara pr0n den bästa tiden även canal+, + att alla långfilmer dom visar är riktigt B. = skitkanal,(er)

Alltid när man tar sig nåt o äter och sätter sig vid tv och nu jäklar ska jag sitta tjocknajs bekvämt och bara hare skönt, så är det antingen reklam, hem till gården eller nån ljushårig gay i nåt orspelsprogram som tar upp tiden. likaså med alla andra kanaler.
så Svt vinner för min del.

Inaktiv

TV4 Fakta är ju schysst... Du glömde det hörru. Finns ett program där man får följa med kriminalare som löser ett mord.. skillnaden mot Discovery är väl att man får se själva liket där det ligger på mordplatesen och ja ni förstår, mycket närmare, de har två dygn på sig innan chansen ökar asevärt för brottslingen/brottslingarna att komma undan.

Finns ju Discovery Civilisation, Discovery Science, Discovery Travel And Living och Animal planet som är mycket bättre en vanliga Discovery... speciellt Civilisation (om man är intresserad av krig) samt Science. Science har visat några schyssta program, bla om hur man kan göra så att en människa lever i 200 år genom att äta något som motverkar fria radikaler i cellerna, nått åt det hållet...

SVT är kvalité, ibland, TV6 är väl bra om man vill titta på Cops, Family Guy, Simspons och Scrubs.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

blir svårt att välja två stycken bland dessa alternativ, och det fattas hundratals alternativ ;). Men ja, jag tittar på allt jag kan komma över, varenda Viasat kanal har man ju, så där finns massor av dokumentärer och bra filmer. Sen de vanliga kanalerna tittar man såklart också på, särskilt tecknade humor-serier som The Family Guy och The simpsons, men även på bra långfilmer som det bjuds på ibland.

Medlem

saknade alternativ, t ex bitmetv.

Inaktiv

svt ftw
visst kan det gå nån bra film då å då på femman etc.. men det är ju mest reklam..
svt visar riktigt intressanta samhällsdebattsaker, och det tycker jag är viktigt idag


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Får känslan att tv3 och kanal 5 är reklamkanaler som då och då avbryts av film.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv
Skrivet av IronHide:

Får känslan att tv3 och kanal 5 är reklamkanaler som då och då avbryts av film.

The other way around!!!

Filmerna avbryts av reklamen. :>


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Discovery o SVT såklart

Medlem

6:an visar väl Seinfeld, Married.. with children, Family Guy, American Dad, Scrubs, Simpsons, Penn & Teller: Bullshit. När de sedan bestämde sig för att visa filmen "Falling down", då var det bortom allt tvivel vilken tv-kanal som regerade.

12
Skriv svar