LucasArts saknade Star Wars-ambition

Robot
Medlem
LucasArts saknade Star Wars-ambition

Demot är skit iaf, stelt och överlinjärt...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

håller tyvärr med... förväntade mig mer av spelet även om det nu bara va ett demo.

Inaktiv

Det sista och bästa Star Wars liret jag spelade var till Nintendo's 16 Bitare, det var grymt! Efter det har jag varken blivit imponerad eller det minsta positivt överraskad av något från Lucas Arts i spelväg.

Jag tyckte IAF att KOTOR var ganska bra. Men inga andra spel dom gjort.

Medlem

KOTOR var helt magiskt, men där stod väl ändå Bioware för utvecklingen och Lucasarts för utgivningen?

Sen har vi alltid Jedi Knight: Outcast som var riktigt bra, men inte nådde upp till de astronomiska höjder Kotor gjorde. Hela Jedi Knight serien är bra, egentligen.

Medlem

@Sethernis: Ja helt rätt, JK serien är riktigt bra, jag skulle nog till och med gå så långt att säga att de två första JKs är de bästa Star Wars baserade FPS-spelen som någonsin släppts. KOTOR är dock de bästa Star Wars baserade RPG-spelen.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Inaktiv

Med tanke på att TFU inte kommer till PC och att inget KOTOR3 har annonserats än ser jag inte ljust på deras framtid.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Skrivet av MillionStylez:

Det sista och bästa Star Wars liret jag spelade var till Nintendo's 16 Bitare, det var grymt! Efter det har jag varken blivit imponerad eller det minsta positivt överraskad av något från Lucas Arts i spelväg.

Då har du förmodligen inte spelat några av Lucas Arts-spel de senaste 15 åren.

Finns ingen annan studio som kan mäta sig med antalet oförglömliga titlar som LA. Okej, alla deras Star Wars spel har inte varit monsterkill, men alla som lirat PC en del vet vad jag pratar om..

Monkey Island, Grim Fandango, Sam & Max, Day of the Tentacle, Full Throttle, The Dig, Beneth a steel sky.... Need I say more?

ptr
Medlem

jag hade inga förväntningar alls på det här spelet, men jag fann demot rätt så roligt faktiskt! blir till att köpa på tradera en vecka efter release för en 100-200kr billigare, det är ju surt att vara student

Medlem
Skrivet av dArp:
Skrivet av MillionStylez:

Det sista och bästa Star Wars liret jag spelade var till Nintendo's 16 Bitare, det var grymt! Efter det har jag varken blivit imponerad eller det minsta positivt överraskad av något från Lucas Arts i spelväg.

Då har du förmodligen inte spelat några av Lucas Arts-spel de senaste 15 åren.

Finns ingen annan studio som kan mäta sig med antalet oförglömliga titlar som LA. Okej, alla deras Star Wars spel har inte varit monsterkill, men alla som lirat PC en del vet vad jag pratar om..

Monkey Island, Grim Fandango, Sam & Max, Day of the Tentacle, Full Throttle, The Dig, Beneth a steel sky.... Need I say more?

Även Star Wars-spel från Lucas Arts har varit bra sedan SNES-tiden.

X-Wing-spelen, Jedi Knight-spelen, Dark Forces minns jag också med glädje.

Sen har vi Battlefront-spelen som jag själv inte har någon erfarenhet av men hört att de skall vara bra. Finns säkert mer jag har missat, men visst har dom gjort bra Star Wars-spel sedan SNES-tiden

Beneth a steel sky utvecklades av Revolution Software och inte av Lucas Arts, om vi skall vara petiga Använde dock SCUMM.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Jag tror snarare att spelstudiorna sög för mkt.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

Vene vad folk förväntade sig utan demot.
Ett skepp i Star Wars innehåller inte förstörbara väggar etc omg!!

Inaktiv
Skrivet av Slashgibber:

@Sethernis: Ja helt rätt, JK serien är riktigt bra, jag skulle nog till och med gå så långt att säga att de två första JKs är de bästa Star Wars baserade FPS-spelen som någonsin släppts. KOTOR är dock de bästa Star Wars baserade RPG-spelen.

Har du spelat Star Wars Republic Commando?

Gör det, för tusan. Jag skulle ranka det högre.
Fan vilken inlevelse det var, all snack som ens squadmate's höll på med verkligen gav dem en identitet vilket gjorde slutet så oerhört känslofullt.

Hoppas hoppas på en tvåa.

Medlem
Skrivet av taah:
Skrivet av Slashgibber:

@Sethernis: Ja helt rätt, JK serien är riktigt bra, jag skulle nog till och med gå så långt att säga att de två första JKs är de bästa Star Wars baserade FPS-spelen som någonsin släppts. KOTOR är dock de bästa Star Wars baserade RPG-spelen.

Har du spelat Star Wars Republic Commando?

Gör det, för tusan. Jag skulle ranka det högre.
Fan vilken inlevelse det var, all snack som ens squadmate's höll på med verkligen gav dem en identitet vilket gjorde slutet så oerhört känslofullt.

Hoppas hoppas på en tvåa.

Måste hålla med, Republic Commando var grymt bra

Medlem

Låter lite "jada jada bortförklaring"

Medlem

Demot var riktigt tråkigt :/ känns som det är gjort för kidds som är 10år som ska spela, ingen interactvitet i stridssystemet alls. bara att klicka så autoattack hela tiden sög...

ptr
Medlem
Skrivet av Mykee:
Skrivet av taah:
Skrivet av Slashgibber:

@Sethernis: Ja helt rätt, JK serien är riktigt bra, jag skulle nog till och med gå så långt att säga att de två första JKs är de bästa Star Wars baserade FPS-spelen som någonsin släppts. KOTOR är dock de bästa Star Wars baserade RPG-spelen.

Har du spelat Star Wars Republic Commando?

Gör det, för tusan. Jag skulle ranka det högre.
Fan vilken inlevelse det var, all snack som ens squadmate's höll på med verkligen gav dem en identitet vilket gjorde slutet så oerhört känslofullt.

Hoppas hoppas på en tvåa.

Måste hålla med, Republic Commando var grymt bra

ja just jävlar, det spelet var fan roligt! det skulle vara nice att spela co-op och en tvåa skulle inte slå slint.

Medlem

battlefront 2 var ju också bra


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av Mykee:
Skrivet av taah:
Skrivet av Slashgibber:

@Sethernis: Ja helt rätt, JK serien är riktigt bra, jag skulle nog till och med gå så långt att säga att de två första JKs är de bästa Star Wars baserade FPS-spelen som någonsin släppts. KOTOR är dock de bästa Star Wars baserade RPG-spelen.

Har du spelat Star Wars Republic Commando?

Gör det, för tusan. Jag skulle ranka det högre.
Fan vilken inlevelse det var, all snack som ens squadmate's höll på med verkligen gav dem en identitet vilket gjorde slutet så oerhört känslofullt.

Hoppas hoppas på en tvåa.

Måste hålla med, Republic Commando var grymt bra

Japp, det enda dåliga var att det var lite för kort och att de hade olika röster, vilket är fysiskt omöjligt då alla är kloner av Jango Fett


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Om LUCAS-arts inte kan motivera sig själv att göra bra SW spel..Vem fan kan det då?

Medlem

Äh, ni är helt galna. Force Unleashed-demot är ju riktigt roligt ju!


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av skribb:
Skrivet av Mykee:
Skrivet av taah:
Skrivet av Slashgibber:

@Sethernis: Ja helt rätt, JK serien är riktigt bra, jag skulle nog till och med gå så långt att säga att de två första JKs är de bästa Star Wars baserade FPS-spelen som någonsin släppts. KOTOR är dock de bästa Star Wars baserade RPG-spelen.

Har du spelat Star Wars Republic Commando?

Gör det, för tusan. Jag skulle ranka det högre.
Fan vilken inlevelse det var, all snack som ens squadmate's höll på med verkligen gav dem en identitet vilket gjorde slutet så oerhört känslofullt.

Hoppas hoppas på en tvåa.

Måste hålla med, Republic Commando var grymt bra

Japp, det enda dåliga var att det var lite för kort och att de hade olika röster, vilket är fysiskt omöjligt då alla är kloner av Jango Fett

haha dom kan väl alltid träna upp sina röster? Jag kan iaf göra en kass imitation på skurt ; _ ;

Medlem

Personligen tycker jag att dom borde ha hållit sig till det dom är riktigt bra på. Det vill säga äventyrsspel.

Ett äventyrsspel i star wars-universiumet vore kanske något.

Medlem

Well, demot var ju inget glädjeämne direkt...


signatur

I hear voices in my head. They come to me.
They understand. They talk to me.

Medlem

har alltid gillat jedi knight spelen och detta kändes som ett sådant fast för konsol, blir nog helt ok spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av SuperTank:

Äh, ni är helt galna. Force Unleashed-demot är ju riktigt roligt ju!

+1

Medlem

Demot var en besvikelse och mycket av det som var bra i Jedi Knight-spelen verkar ha försvunnit. Tex så är lightsabeln oduglig, ska man behöva slå 3-4 slag för att ta död på en rebellsoldat? Klingan ska ju bara svischa igenom. Sen så flyger det inte längre några kroppsdelar utan det är som att stå och slå med en pinne. I Jedi Knight 2 kunde iaf armar och huvuden flyga iväg om jag inte minns fel. Sen var miljöerna trista och spelet verkar bli extremt linjärt. Jedi Knight-serien var lika mycket äventyr som FPS vilket gjorde dem intressanta men Force Unleashed verkar bli hack and slash istället. Trist utveckling.

Medlem

^ Eftersom spelet är en sådan megaproduktion så vill väl Lucasarts ha en så bred målgrupp som möjligt. Därför har spelet en "Teen" rating och inte "Mature". Du kan inte lemlästa folk i ett spel med Teen rating, tyvär.

Jag gillade demot, var vad jag förväntade mig och lite roligare till och med. Dock så märkte jag knappt av den där nya tekniken som de har snackat så mycket om, Digital Molecular Matter. Förhoppningsvis så kommer det användas mer på bättre sätt i resten av spelet. Euphoria var dock riktigt ballt som vanligt.

Medlem

Sista riktigt bra starwars spelet är ju Jedi Knight: Dark Forces II <3


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

12
Skriv svar