Hultsfred, intryck, åsikter osv.

Medlem
Hultsfred, intryck, åsikter osv.

Tjopp, då var festivaloskulden förlorad..
Måste säga att jag valde ett ovanligt udda år att kila till hultan för första gången. Själv hade alla banden som jag avgudar vart där under tidigare år det fanns inte ett enda band som jag verkligen kunde. Men tänkte WTF, hittar väl en massa shysst.

Nu i efterhand märkte jag att jag gjorde två misstag direkt.
1. Inte tillräckligt me öl, tråkigt.. men om man inte är lite däng blev det ibland lite småtrisst
2. Lyssnade inte upp mig på de band som jag faktiskt lyssnat på för länge sen.
Typ, alice in chains och deftones.

De minnen som jag kommer ha med mig ett bra tag nu är hur jävla bra det känndes när Deftones körde "my own summer", fyy fan va bra det känns när ett bra band kör en låt man stordiggar och "down in a hole" samt "rooster" av alice in chains.
Resten av banden jag var på var roligt och sådär, men det känns lite halvt menlöst att jag stack till him, the strokes, in flames osv. Var ju bara där för röjjet.
På det stora hela anser jag att deftones var lite smålama samt spelade alldeles för tidigt.. SMK har sjukt liten scen, alice in chains borde minst haft pampas samt 5k pers och jag borde ha vart mer förberedd. Var ju nissen som bara kunde hitlåtarna, lite skämmigt.

Kul shit
Vore najs att veta hur andra upplevde sin första festival eller riktiga spelning.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

bastard! Jag vill också se alice in chains.
tänkte åka till nån fesival i år men hade inte råd.
Sen tänkte jag då se AIC när de spelar på Vega i köpenhamn imorrn men det blev slutsålt innan jag han skaffa en biljett

Alice in chains är ett av mina favorit band

Medlem

Jag blev mest ledsen på migsjälv när jag var på AIC.. Jag hade ju bara lyssnat på en platta en eller två gånger för typ tre år sen...
Märkte inte ens att de va rooster dom spelade förän han sa heeere och jag BA OMG YES!
För övrigt är inte replacement snubben i samma klass som orginal sångaren, tyvärr.

EDIT: Fan, jag visste inte ens att det var passenger deftones spelade föränn han sa de med.. ARRRRGHH


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Alice in Chains var fruktansvärt bra. Usch vad jag är trött efter 5 dagar i dammet.

Medlem

Hehe, såg AIC nere i Lund precis när de släppt "Dirt"..Sicken konsert...Är nu 12 år sen jag var på Hultsfred senast..Tiden går..

Medlem

Någon som såg Stone sour på hultsfred...?


signatur

<3

Medlem

Palla hultsfred. Swedenrock ftw!


signatur

Jäh..

Medlem
Skrivet av UnderTakeR:

Palla hultsfred. Swedenrock ftw!

Tyckte inte SRF hade speciellt många bra band i år, var bara 3 (Arch Enemy, Evergrey och Vanden plas) som jag hade velat se men skippade SRF pga. studenten. Även 3 band som jag skulle velat se på Hultsfred (In Flames, Opeth och Timbuktu) men skippade även Hultan av någon anledning. Får komma igen på Metaltown och Gates of metal istället

Medlem
Skrivet av UnderTakeR:

Palla hultsfred. Swedenrock ftw!

helt rätt w.a.s.p var så jävla bra, lr snarare blackie lawless hehe

Medlem

Ni som pratar om swedenrock: Håll käften.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Opeth har jag sätt 2gånger när de har spelat på KB i malmö. Första gången hade jag inte lyssnat jättemycket på dem men efter konserten blev det väldigt mycket mer.

Andra konserten som de körde var apgrym.

Medlem

SoniC, du är fan hårdast i södra somalia.

Hade inte råd med varken sweden rock eller Hultan i år, funderar på att dra till GoM men inte sett några band som lockar mig riktigt, så jag får se.


signatur

En styck signatur.

Medlem

till alla som var på hults, typ stadsborna, försök att inte skräpa ner våran by som ligger på vägen, macken ser ut som en sopptip!
och mera, när det finns parkeringar, STÅ DÄR, inte mitt i vägen så man inte kan köra förbi. jag blir gaaaalen på alla dessa turister som bara köper slut all mat i affären så vi som bor här får svälta :<


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Eller så bryr man sig inte om musiken för att all sån där musik är kass! Ravefest någon?

Man är väl bara på Hultsan för att uppleva folket som är där och ha en anledning till att dricka 5 dagar i streck?

Medlem

Opeth är lätt Sveriges bästa band. Skall inte missas på Roskilde.

Medlem

förmycket tjortisar, utöver det ganska trevligt endå, trevligt område man hitta att sitta på att sitta på och prata lite skit och the strokes och raised fist bjöd på bra show


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Som sno0zer sa så hade man lite lite att dricka, och till råga på det blev det lilla stulet

Annars tyckte jag KENT gjorde den bästa spelningen, nog för att jag lyssnat mest på dom av de band som spelade. Blir alltid 210 gånger bättre om det är artister och låtar man känner igen och kan.

Slagsmålsklubbens spelning var i en klass för sig, Fy fan vad bra dom var


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Jodå det var helt klart en upplevelse. Har dock inte kunnat kolla fz förens nu då jag blev dödssjuk på söndagen när jag kom hem. Så gott som alla vi umgicks med där nere blev toksjuka.
En skaplig bränna man fick av att "bara vara där" också.
Problem med dricka hade jag faktiskt inte. Fick med med mig en platta öl och en flaska jäger hem igen. Jag gick mest runt och drack andras öl då jag inte orkade gå till tältet och hämta mitt egna

Även fast det kändes riktigt segt till och från och man ibland mest bara ville hem så vände det snabbt och blev skitkul igen. En massa roliga minnen har man fått med sig i bagaget också. Tex onsdagen när vi satt och sjöng låtar till en gitarr som någon snott från frälsarna. Eller när en polare sprang igenom gyttjan vid en vattenstation för att bli bjuden på en kebabtallrik och när han senare tog en simtur runt fontänen vid festivalområdet.

De banden som bjöd på bäst tyckte jag var In Flames, Raised Fist och Soulfly. Dia Psalma kunde mycket väl ha vart ett av dom men eftersom gäggvecken till arrangörer placerat dom vid atlantis, trots att de drog mer publik än exempelvis deftones, blev allt bara skit.

Jag åker nog dit nästa år igen så länge det inte verkar bli ett gyttjebad.

1
Skriv svar