Clear Sky premiäruppdaterat
Bra att de fortsätter att jobba på spelet efter att det har gått guld. Dåligt att de inte gör klart spel innan de går guld.
Det skulle betyda att vi ALDRIG kunde skaffa några spel. xD
Fast det är klart... vissa spel kunde de ju verkligen fixat till lite bättre innan release... det är sant.
Lite humoristiskt, men ändå. Jag och många med mig ser fram emot detta, och jag tycker att det är positivt att problem adresseras. Sån här är världen för PC-gaming, like it or love it.
Sluta få det att låta som att Stalker är dom enda spelen i världshistorien som tvingats bli släppta lite för tidigt.
Dom patchar iallafall skiten innan det har gått 3 månader och får det annt funka vilket är bättre än en del studios
Mirrors are more fun than television
Vilka jävla whinerbreads det var här då, säga lol vad dåligt osv. Skjut er i foten men gå till akuten i morgon. Vissa spel patchas innan dom släppts, vissa när dom släppts och vissa ett tag efter dom släppts. Helt jävla normalt med andra ord. Eller OMFG HAR NÄSTAN ALLA SPEL I VÄRLDSHISTORIEN GÅTT ÅT HELVETET!? Varför släppte dom WoW innan dom patchade det några miljoner gånger, patcha innan spelet går guld!
Tyvär finns ju stalker hatare än som ladda ner första spelet whinade innan dom gjort första uppdraget.
*lite ironi i inlägget :)*
[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz
Har tjyvtestat det
*Ryska versionen med halvdåligt översatt engelsk text*
inte spelat så långt.. Går inte att spara av någon bra anledning.
Men det är vackert, det är det!
Du borde inte prata om att du har "warez" på FZ. Vissa tar det lika hårt som att säga på TV att man anser att män ska tjäna mer än kvinnor. Logga ut medans du kan människa!
Vilka jävla whinerbreads det var här då, säga lol vad dåligt osv. Skjut er i foten men gå till akuten i morgon. Vissa spel patchas innan dom släppts, vissa när dom släppts och vissa ett tag efter dom släppts. Helt jävla normalt med andra ord. Eller OMFG HAR NÄSTAN ALLA SPEL I VÄRLDSHISTORIEN GÅTT ÅT HELVETET!? Varför släppte dom WoW innan dom patchade det några miljoner gånger, patcha innan spelet går guld!
Tyvär finns ju stalker hatare än som ladda ner första spelet whinade innan dom gjort första uppdraget.
*lite ironi i inlägget :)*
hade det bara varit finslipning ala flyta på bättre osv så är det ju bra såklart, inget spel är HELT PERFEKT när det släpps, men när de måste släppa en patch för att man (förmodligen) inte ska ha problem med spara och ladda så är det fan illa, tycker jag!
Bra att de fortsätter att jobba på spelet efter att det har gått guld. Dåligt att de inte gör klart spel innan de går guld.
word..
Magnifikt, det är inte ofta vi får vara med om den servicen.
Vilka jävla whinerbreads det var här då, säga lol vad dåligt osv. Skjut er i foten men gå till akuten i morgon. Vissa spel patchas innan dom släppts, vissa när dom släppts och vissa ett tag efter dom släppts. Helt jävla normalt med andra ord. Eller OMFG HAR NÄSTAN ALLA SPEL I VÄRLDSHISTORIEN GÅTT ÅT HELVETET!? Varför släppte dom WoW innan dom patchade det några miljoner gånger, patcha innan spelet går guld!
Tyvär finns ju stalker hatare än som ladda ner första spelet whinade innan dom gjort första uppdraget.
*lite ironi i inlägget :)*
hade det bara varit finslipning ala flyta på bättre osv så är det ju bra såklart, inget spel är HELT PERFEKT när det släpps, men när de måste släppa en patch för att man (förmodligen) inte ska ha problem med spara och ladda så är det fan illa, tycker jag!
Nu är det ju dock så att du inte vet om det var det patchen fixade eller inte. Och vad spelar det i så fall för roll? Spelet är ju inte släppt ännu så du kan ju omöjligen ha drabbats av buggarna iaf.
Ska bli jävligt kul att testa det här. Första spelet var grymt men blev lite långtråkigt av nån anledning. Hoppas bara datorn pallar spelet.
Bara jag som snubblat över listan med förändringar eller?
Patch 1.1
Changelog-
• MultiSample Anti Aliasing
• Added use of special cover during fights.
• Improved dynamic lighting.
• Changes to combat balance: some enemies are now stronger.
• Changes to economic balance.
• Added secondary objectives.
• Changed some animations in the multiplayer.
• Improved sorting of secondary objectives in the PDA.
• Added the ability to communicate with storyline characters, squad leaders and guides without holstering weapons.
• Added description of stash contents when purchasing information about the stash.
• Added additional information to pop-up tips in the PDA.
• Changed traders’ item stocks in certain areas.
• Changed life simulation balance (event intensity, mutant strength).
• Added the opportunity to get your items back after being mugged at the Garbage. Only part of your money is now taken when you enter/leave the Garbage.
• Added rewards for joining factions.
• Changed the PDA log message filtering system.
• Added flares in Limansk and the Red Forest.
• Increased reward for capturing enemy bases in the Faction War.
• Save/load file names can no longer contain brackets.
• Added use of localized strings in game console, chat etc.
Fixes:
• Game optimization (approximately 5% improvement).
• Overall game stability improved considerably.
• Fixed errors in saving the game, which caused consistent crashes during long games.
• Game loading speed increased by 10-15%.
• Fixed error with the emission.
• Fixed error which caused characters to run around with activated grenades in their hands.
• Fixed random enabling of music which had been disabled in settings.
• Fixed stash errors, including incorrect saving and accumulation (disappearance) of items in stashes.
• Fixed error with automatic failure of a number of objectives, which prevented them from failing.
• Fixed errors in some secondary quests.
• Fixed the guide algorithm. Guides can now take you to more locations.
• Fixed an error which caused the player to become an enemy of Clear Sky.
• Fixed the player’s starting position when entering areas.
• Fixed errors in the response of detectors to anomalies and artifacts. The detector no longer responds to artifacts it can’t detect.
• Fixed reward at the Duty base.
• Fixed minor issues in the PDA interface and in the multiplayer main menu.
• Fixed errors which caused the game to crash when the player joined Duty.
• Fixed minor bugs in mutant behavior after death (vanishing corpses, continuing animations).
• Fixed appearance of items in crates owned by camps.
• Fixed tree penetrability, including the ability to be penetrated by machine gun fire.
• Improved visual presentation of some anomalous areas.
• Fixed appearance of some Freedom stalkers.
• Fixed some text errors.
• Fixed errors which made it impossible to upgrade some items.
• Fixed the error which made it impossible to use grenades in the player’s inventory.
• Characters no longer give out secondary objectives during camp attacks and defense.
• Some traders now sell upgraded weapons.
• Added places to hide from emissions in the Dark Valley.
• Fixed an error with detector activation from the inventory.
• Fixed FPS drop in the main menu.
• Fixed double super-sampling buffering.
• Fixed bug with night vision effect which remained after the suit which provided it was removed.
• Fixed font display in DX10.
• Fixed errors in key assignment in game options.
• Fixed team history in the console following log clearance.
Multiplayer
• Added the Repair Base map
• Changed multiplayer balance.
• Fixed health indicator bug caused by using medkits while invulnerable.
• Fixed inventory opening bug, which occurred when the player died in DM, TDM and AH modes.
• Fixed the bug which caused a pause after client connection.
• Buy menu improved.
• Fixed BattlEye support.
• Fixed patching system.
• Fixed incorrect error message.
• Fixed error with movement of items in the backpack.
• Fixed first bullet dispersion.
Perfekt tajming. Fick mitt ex från webhallen idag Hej då!
Kul. Då måste du dela med dig av din första intryck i Clear sky tråden.
Lär skaffa det själv om ett par dar.
<3
surt bara att spelet inte släpps förrän den 6e på steam får pysa ner på stan imorrn efter jobbet vettja