[OT] Katt jäkel

Inaktiv
[OT] Katt jäkel

Jaha då sitter man här klockan halv fyra fullpumpad med adrenalin, varför då? Jo det ska jag berätta.

Är kattvakt åt syrrans katt i min lägenhet och efter en tid sittandes vid dator så skulle jag kolla vad katten höll på.
Letade igenom alla skrymslen och vrår men kunde inte hitta den nånstans. Gick bort till balkong dörren och fick se att den va lite mer öppen än jag hade lämnat den så tänkte att fan nu har katten rymt.
Gick ut lite snabbt o kollade på marken (bor på andra våningen) men ingen katt där, ropade på den men inget svar (doh!).
Hmm räcket på balkongen ser rätt platt ut kanske har katten gått över till grannes balkong (ingen bor där) tänkte jag. Så jag lutade mig över o kollade, javisst satt katt jäkeln där o log djävulsk mot mig.
Fan jävla katt helvete va det ända som åkte runt i tankarna.
Den där katten har varit med om nån olycka så den har inte så bra balans längre men den klarade sig dit så kanske kan den gå tillbaka så jag hivade över en stol till grannes balkong och gick in igen o började leta efter ett papper jag fått från fastighets förvaltaren om nummer man kunde ringa om det hänt nått men inte fan hitta jag det.
Hade inte nån lust att ringa snuten eller brandkåren heller. Så jag tog mig mod till att försöka klättra över till andra sidan.
Nån som sett matrix när neo försöker fly från byggnaden men tappar sin telefon och bangar?
Precis så kände jag mig, men jag lyckades komma över och hivade tillbaka katten.
Men nu började det bli riktigt svårt för jag började få handsvett och värsta adrenalinkicken så hjärnan kunde inte tänka ut hur jag skulle göra samma sak fast tvärtom, så jag satte mig ner på stolen och tänkte fan nu sitter JAG fast här...
Det såg ganska långt ner till marken så fan inte tänker jag hoppa ner och vilken nytta skulle det göra när jag varken har nyklarna eller nån telefon.
Försökte hänga mig från räcket ner o gå armgång men lyckades inte med det så jag satte mig en en gång på stolen och försökte samla lite mod...
Försökte en en gång på samma sätt jag tog mig över och denna gång gick det MEN precis när jag kommit över till min balkong fick jag se till min förvånad att grannes balkong dörr va öppen nån dm och sakta stängdes
Hoppsan det bodde visst nån där ändå, gevalia?
Nu har det gått ca en timma sen allt hände och ingen polis har knackat på så det är nog rätt så lugnt, kanske grannen såg när jag hivade över katten och förstod att jag inte va nån imbrotts tjuv lr nått sånt.
Ska försöka lugna ner mig lite nu så jag kan sova nån gång o katten ja den har gömt sig under soffan och fräser så fort man kollar, ska det va tacken!
Over and out

Medlem

haha, bästa gonattsagan jag någonsin läst
Modigt som f*n av dig att hämta tillbaka kattskrället den vägen.
Tur i.a.f. att polisen inte kom. Liksom... vad säger man i ett sådant läge lol!

Medlem

Det var inte jag, det var katten?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Så där brukade min familjs katter också göra, gå över till grannen balkong vägen, då fick vi locka på dem med kattmat så kom de efter ett tag.


signatur

<3

JB
Medlem

Satte du livet på spel, för en kattj*vel? O.o

Medlem

hehehehe de är sköna, kattskrällen Vår katt gjorde samma sak i gamla lägenheten, när vi flyttade så mötte vi grannen i trapphuset och han frågade om vi skulle ta med "hans" katt haha Hade tydligen varit över ett antal gånger, men var inga problem. Hoppas du har en lika trevlig granne.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

hehe skit bra
kruxet med kattdjävlar de _skiter_ i vad man säger å gör :/
hundar är bättre på dne punkten men de luktar illa i stället.

hoppas du kommer ihåg dörren nu bara =D


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Haha, perfekt med en rolig grej till morgonkaffet!


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Inaktiv

Haha, nästan en lite MacBolanhistoria där

Kul med lite härlig läsning till morgonkaffet på jobbet! Så skulle min kisse aldrig göra


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem

Kul historia.

Fast du behöver inte skriva OT längre


signatur
Inaktiv

Värsta Prince of Persia fasoner det där, hoppa mellan balkonger n shit


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Inaktiv

Du kanske borde ha en liten stege liggandes på balkongen, fast då kanske den ramlar ner precis efter att du klättrar över den i sann Mafia stil


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Finns ett par katter där jag bor. Då och då hör man dom bråka, jäklar vad dom skriker.

JB
Medlem

[MJEEEAAAAWWWWW!!!!]
[PSCHHHHHHH!!! CHHHH!!!!] låter det typ när katter bråkar

Kanske nån kan göra en en wave/mp3 fil till detta för ren undrhållning.

Medlem

Problemet är att dom bråkar så sällan, och det går snabbt över.

DL

Inaktiv

Ja, katter dom är förjävliga! Själv har man ju en honkatt som är helt dängd, flängd och utslängd, så att säga. Iaf, alltid när hon är ute sitter hon på vaddetnuheter som är precis utanför fönstret. Hursomhelst så sitter hon där och jamar som besatt för att få komma in, men om man går och öppnar fönstret åt henne går/springer hon bara iväg, och skiter fullständigt i det faktum att man öppnar fönstret åt henne bara så att hon kan sticka iväg sen. Och ibland sitter hon bara där och gör absolut inget!

Som sagt, katter är fanimej ena riktiga små skitar! Nej, tack gode Gudrun för hundar! Dom har iaf lite vett i skallen!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Inaktiv

När jag är hos morsan uppe i Luleå så brukar alltid ena katten börja jama runt 3-4 tiden på natten för att den vill in i min lilla stuga jag har på tomten.. Och den håller på i säkert 1 timma.. Ifall jag släpper in den så purrar den i all evighete och lägger sig på jobbiga ställen brevid mig så att man inte vågar ändra "stance" i sänge 8).. Men nu har jag lärt mig att ifall man skrämmer bort kattfan så slipper man allt tjafs


signatur

Rail or Die

Medlem

Hade en katt som alltid ville komma in när den skulle skita..
Sen så ÄLSKADE den pop-corn..Det är sant, den satt och drägglade när popcornen poppade i kastrullen..Sen fick man vackert lägga upp en rågad skål, annars anföll den..Jävlar vad det krasade när den käkade..;)

Medlem

Aldrig gillat katter, som tur är aldrig haft nån men min farmor hade en. Men den gömde sig konstant och dom få gånger man kom nära kunde man inte klappa den för då kom klorna fram. Hatar katter och deras klor. Tacka vet jag fina hundar som man fakitiskt kan leka med och som är som en kompis.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Det var en bekant till familjen som hade en katt. Vi var på besök en gång och lekte med katten medans föräldrarna satt och drack kaffe och snackade. Rätt var det är så ställer sig katten (som är en hona) på alla fyra med rumpan i vädret. Är ganska säker på att hon ville "göra ungar".

Medlem

Ja jävla kattskrällen. För några år sedan, så var jag och mamman min och städade min morbrors nyinköpta hus ute på landet(Min morbror & hans fru hade åkt till Frankrike). iaf, huset låg i en halvliten by, kommer inte ihåg namnet, och huset var i stort sett ett slott(med två feta torn och allt det där). Iaf, min morbrors ena katt hade precis fött en drös kattungar(vi tänkte oss tre stycken kanske), och till vår förfäran så var det inte tre kattungar utan åtta stycken(plus de två vuxna katterna). Aja, vi börjar städa och sånt, satt upp nya gardiner och sånt, vi ville att huset skulle vara fint till deras officiella inflyttning.

Anyway, under hela den jävla dagen, så blev jag påhoppad av attackkatter som slet sönder min t-shirt, dom gick berserk och förstörde allt i sin väg. Det sjukaste var att vi inget kunde göra, jävlarna gömde sig bakom bokhyllor och shit(såg rätt roligt ut för när dem gick bakom bokhyllan så ramlade böckerna ut).

Aja, katterna var jobbiga som satan, glömmer aldrig den dagen iaf. Men efter en månad när jag var där igen så var det faktist rätt roligt att leka med dem, och på kvällen så stod kattmamman och vaktade mig hela natten(skulle sova där), snacka om att jag blev rädd.

Inaktiv

Det här måste va skönaste tråden på länge! Referensen till Neo i Matrix satt som en smäck, jag tänkte faktiskt exakt samma sak innan du skrev det! och Lappis kommentar om att ändra "stance" i sängen?! hahaha!

Katter är lustiga och roliga ibland, det ska sägas. När jag var liten så fick vår katt för sig att föda sina små kattungar på min kudde när jag låg och sov. Allvarligt, jag vaknade av ett mitt huvud pep och när jag kände efter så hade jag slem i håret?!?! ..WTF?? så jag sätter mig upp och tänder lampan och där ligger fem små kattunger på min kudde! Helt otroligt precision på födandet får man säga och på ett sätt en fin gest av förtroende för mig

Katten fick kudden en stund och jag fick ny, nästan som i Egypten, katten går först.. hehe

Inaktiv
Skrivet av Modemis:

Det här måste va skönaste tråden på länge! Referensen till Neo i Matrix satt som en smäck, jag tänkte faktiskt exakt samma sak innan du skrev det! och Lappis kommentar om att ändra "stance" i sängen?! hahaha!

Katter är lustiga och roliga ibland, det ska sägas. När jag var liten så fick vår katt för sig att föda sina små kattungar på min kudde när jag låg och sov. Allvarligt, jag vaknade av ett mitt huvud pep och när jag kände efter så hade jag slem i håret?!?! ..WTF?? så jag sätter mig upp och tänder lampan och där ligger fem små kattunger på min kudde! Helt otroligt precision på födandet får man säga och på ett sätt en fin gest av förtroende för mig

Katten fick kudden en stund och jag fick ny, nästan som i Egypten, katten går först.. hehe

Känner igen det där, fast det hände med en hund..
Jag va hos några bekanta till mig som bor en bra bit bort, ja hade svårt att somna i deras gästsäng och för att det skulle bli ännu jobbigare så kom deras söta lilla tax upp och la sig vid mitt ansikte typ.. fast det visade sig vara ganska mysigt, så jag somna..

jag vaknar halv 2 på natten av att det är piss och skit på min kudde och jag precis har lyckats dodga det, jag vägrade och röra de o när jag börja röra mig bort från kudden så ville hundjäveln leka.. jag va tvungen att gå upp o säga till "ägarna" , det gick ju inte alls bra pga att gubbjäveln snarkade så högt att jag inte ens hörde vad jag sa själv.

Slutade med att jag sov så långt ifrån kudden så möjligt och det stank piss och skit hela natten, jag sov inte något ..kommer aldrig glömma det. Sedan när ägarna garva åt det så ville jag bara kasta skiten på dom.

Inaktiv
Skrivet av Polish.:

Känner igen det där, fast det hände med en hund..

.. eh, du vet.. när en hund/katt föder så kommer det ut levande saker, inte kiss å bajs ) (var tvungen)
hihi - Mo

Inaktiv
Skrivet av Modemis:
Skrivet av Polish.:

Känner igen det där, fast det hände med en hund..

.. eh, du vet.. när en hund/katt föder så kommer det ut levande saker, inte kiss å bajs ) (var tvungen)
hihi - Mo

Jo men ja tänkte mer slemliknande grejjer på kudden ^^

Inaktiv

Usch, apropå det här med diverse läskiga saker på sängkläder: Jag var ute på landet en när en till mej närstående katt hoppar upp bredvid mej på en soffa där jag sitter och läser. Katten börjar ha lite konstiga ljud för sej, lite pulserande, pumpande läten. Och så plötsligt spyr katten upp sin middag på soffan.

Inte så mysigt, jag minns bara att jag sprang (inte skrikandes, viftandes med armarna....eller? )


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Men kunde du inte gått över till grannen och berättat din historia?
Då behöde du inte vara orolig över att dom ringde teh Police

Men det är alltid roligt med katthistorier. Måste ge dig creds för att du riskera ett, eller flera brutna ben för denna katt

Medlem
Skrivet av DeamoniC:

Men kunde du inte gått över till grannen och berättat din historia?
Då behöde du inte vara orolig över att dom ringde teh Police

Men det är alltid roligt med katthistorier. Måste ge dig creds för att du riskera ett, eller flera brutna ben för denna katt

Men han trodde att ingen bodde där.

Medlem

Jag har en katt och en hund(djurfarm). När jag är ute och går med hunden(dvärgschnauzer) kommer kattjäkeln bakom och börjar mjaua. Jag släpper lös hunden och oj vilken fart det blir!! Dom springer 30 meter med att hunden jagar katten och då lägger sig katten sig bara ner! Jag kallar in hunden och går hem.

Detta^^ brukar hända ibland men som tur är springer inte katten mer än 30 meter.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Katt jäkel + alkohol + jesus + larsa = McBolan

1
Skriv svar