Warhammer Online-tävlingen klar

Medlem
Skrivet av gnu:

Eftersom både oseriösa och icke seriösa svar var med så kan man ju utgå från att det inte spelar någon roll?

Det stämmer ju tyvärr inte. Hade det varit oseriösa svar med hade vi sett betydligt roligare vinnare än dessa...

Medlem

Var väl fler seriösa svar den här gången = mer seriösa svar som vinner. Kan väl inte vara så svårt att fatta?

Medlem
Skrivet av Silvarn:

Var väl fler seriösa svar den här gången = mer seriösa svar som vinner. Kan väl inte vara så svårt att fatta?

Det där har du bara tagit ur luften.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Grattis.
Jag som satt o tyckte att jag hade det ultimata svaret, men det är troligen min humor som är botten

Varför inte respektera Fz's beslut om vinnare ist för att bitcha? 90talister...

Inaktiv

Tänkte precis peka ut en av vinnarna som hade mer än 25 bokstäver och klaga, men denna gång fanns inte den begränsningen


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Antikvitet

Här kommer ett par tankar från chefredaktören en sen onsdagskväll.

1) Otroligt tråkigt att se denna otacksamhet kring den ansträngning vi lägger ner för att ta fram kul tävlingar. I en sån här tävling är det långt mycket mer än tusen deltagare, så inse för bövelen att chansen att vinna dessvärre inte är 100%.

2) Lotterilagstiftningen säger solklart att slumpen inte får vara den avgörande faktorn i korandet av vinnare, för är den det klassas tävlingen som ett lotteri och då krävs tillstånd. För att få hålla en tävling måste alltså ett prestationsmoment förekomma. Med andra ord, att helt ta bort fritextsvaren är fullständigt omöjligt tack vare rådande lagstiftning.

3) Därmed inte sagt att slumpen inte är en bidragande faktor. Försök att vara realistiska. Vi har långt över tusen bidrag. Skulle vi läsa alla fritextsvar och dessutom försöka rangordna dem hade vi inte haft tid att göra något annat. Inga nyheter, inga filmer, inga artiklar, inga demos, inga bilder. Vanligtvis slumpar vi fram tjugotalet bidrag i taget bland de som har alla rätt och tittar på fritextsvaren. Hittar vi någon vi tycker är bra markerar vi den som vinnare och så håller vi på så tills vi hittat tillräckligt många. Det är ett kritiskt granskande av prestationsmomentet, samtidigt som det är tidseffektivt. Jag ser ingen annan lösning.

4) Tycker ni att metoden vi arbetar på är skit, gå då någon annanstans och tävla där. Allvarligt talat, så mycket skit en del av er kastar på oss i den här tråden tycker jag banne mig det är dags.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Tycker inte att det verkar vara så många egentligen som snackar skit om fz i denna tråd, ser ut att vara mest folk som säger grattis.
Klart vissa blir besvikna ifall dom inte vinner, men tror ändå dom flesta är tacksamma över att att ni anordnar tävlingar.

Grattis alla vinnare!

Medlem

Bra skrivet John, en del additativa kommentarer:

Skrivet av John:

I en sån här tävling är det långt mycket mer än tusen deltagare, så inse för bövelen att chansen att vinna dessvärre inte är 100%.

Tyvärr så är det en del barnrumpor som inte kan acceptera att det inte var just dom som vann, varpå de gnäller som de småttingar de är.

Skrivet av John:

Lotterilagstiftningen säger solklart att slumpen inte får vara den avgörande faktorn i korandet av vinnare, för är den det klassas tävlingen som ett lotteri och då krävs tillstånd. För att få hålla en tävling måste alltså ett prestationsmoment förekomma. Med andra ord, att helt ta bort fritextsvaren är fullständigt omöjligt tack vare rådande lagstiftning.

Detta har framför allt jag, men även flera andra framfört många gånger tidigare. Det hjälper tydligen inte att skriva det efter varje gnällomgång, kanske det måste framgå på tävlingssidan nästa gång? Eller de kanske inte läser/förstår då heller?

Skrivet av John:

Därmed inte sagt att slumpen inte är en bidragande faktor. Försök att vara realistiska. Vi har långt över tusen bidrag. [...]

Vilket en del heller inte fattar. Det tar ett tag att gå igenom en stor mängd svar, tid som måste tas från andra saker som också skall göras. En del kanske tror att ni har en slags tidsmaskin, som gör att ni kan läsa genom allt, porta er tillbaka en vecka och sedan skriva andra nyheter klart till samma tidpunkt...

Skrivet av John:

Tycker ni att metoden vi arbetar på är skit, gå då någon annanstans och tävla där. Allvarligt talat, så mycket skit en del av er kastar på oss i den här tråden tycker jag banne mig det är dags.

Kan inte mer än instämma, stick till Fragbite, Gamingeye eller whatever ni håller till annars. Börjar bli trött på alla ungar som inte har annat för er än att snacka skit om ni inte får som ni vill. Man kan inte få allt exakt som man önskar, livet är orättvist och någon gång får ni växa upp och ta det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Grattis till vinnarna!!!

Jag är grymt nyfiken på detta spel, knäcker det WoW (vilket jag har slutat med för länge länge sen) så funderar jag fan på att köpa en ny dum burk å börja lira lite PC igen. WoW tog upp alldeles för mycket av min tid men det är en av dom mest specialla spel-upplevelser jag haft, saknar det lite ibland.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av abbe:

<- Anser att fritexten borde tas bort helt.
Antar att den finns med för att folk ska bevisa att de är människor och inte bots, men det finns ett antal alternativ för sånt.

Så många gånger som det har tagits up... Läser du inte svaren som ges utan bara skriver blaj och sedan inte kollar responsen?

Fritexten är där för att tävlingen inte skall löpa under lotterilagen. Se de tre tidigare trådar om FZ's tävlingar för mer info.

1: Första gången jag skrivit om tävlingarna.
2: Första gången jag läst trådar om tävlingarna.
3: Orka gå och läsa gamla trådar.
4: Har ingen koll på lotterilagen.
5: Kan inte FZ kolla på alla svaren så är det knappast en jämn tävling, alltså lottning.
6: Jag kollar responsen, men har inte sett något om lotterilagen i denna tråd, förens nu.
7: Dra något gammalt över dig, om jag nu ska kolla upp i gamla trådar om lotterilagen så kan du kolla upp gamla trådar ifall jag skrivit NÅGOT om denna lottning.
8: Om FZ lottar fram ~20 svar och drar fram 10 vinnare så är det fan inte mycket till urvalsgrupp, hade det varit ~100 och 10 vinnare hade det varit mer vettigt, men inte ens då kommer man fram till en vettig urvalsgrupp då man uppenbarligen får "tusentals" svar, en tävling är en tävling och inte en liten automatisk urvalsgrupp, vilket blir ett lotteri.
Antingen tar man tävlingen seriöst till 100% eller så skiter man i det och gör det till ett lotteri, jag bryr mig inte om jag måste betala lite vinstskatt, om det nu är det som är problemet. (Och nej jag har inte koll på det, och nej jag har inte sökt på google eller i gamla trådar, men det är det (pengar) som det brukar handla om.)
Problemet är att det inte ges samma rätt till alla deltagare i tävlingen, det enda som ges är rätt att KANSKE komma i den slutgiltiga urvalsgruppen. Men att ditt förslag inte ens läs, är helt enkelt hemskt i tävlingssyfte. Ta till exempel en OSmatch där 100 stycken tävlar i en sport, men där bara ett antal av resultaten väljs att faktiskt kollas på. Inte mycket till tävling, är det?
Är jag bitter över att jag inte vann? Nej, egentligen inte, jag har varken intresse för Warhammer eller detta MMO. Är jag bitter över att svaren som folk vann med är i en del fall tråkiga i humor eller som seriösa svar? Ja. För när ett svar som (sorry Jonathan, grattis på vinsten, även om ditt svar var kass.): "Det är viktigt att varje squad har samma färg på sina shoulders, eller sina cloaks." vinner, så känner jag att minimal tid har lagts ner på detta projekt. "Tävlingen" är bara en ploj, något som finns men som EGENTLIGEN borde ignoreras, eller helt enkelt inte redovisas för resten av FZ's medlemmar.

Du säger att de som klagar borde växa upp, jag säger att man åtminstone borde behandlas jämnlikt.
Du säger även att man kanske borde ta upp lotterilagen på tävlingssidan, gör det snälla, för det är fan inte en "tävling", om det stämmer som John säger.

Och nu blir det att sova, jag är full och uttråkad av detta.

Medlem
Skrivet av John:

Här kommer ett par tankar från chefredaktören en sen onsdagskväll.

1) Otroligt tråkigt att se denna otacksamhet kring den ansträngning vi lägger ner för att ta fram kul tävlingar. I en sån här tävling är det långt mycket mer än tusen deltagare, så inse för bövelen att chansen att vinna dessvärre inte är 100%.

2) Lotterilagstiftningen säger solklart att slumpen inte får vara den avgörande faktorn i korandet av vinnare, för är den det klassas tävlingen som ett lotteri och då krävs tillstånd. För att få hålla en tävling måste alltså ett prestationsmoment förekomma. Med andra ord, att helt ta bort fritextsvaren är fullständigt omöjligt tack vare rådande lagstiftning.

3) Därmed inte sagt att slumpen inte är en bidragande faktor. Försök att vara realistiska. Vi har långt över tusen bidrag. Skulle vi läsa alla fritextsvar och dessutom försöka rangordna dem hade vi inte haft tid att göra något annat. Inga nyheter, inga filmer, inga artiklar, inga demos, inga bilder. Vanligtvis slumpar vi fram tjugotalet bidrag i taget bland de som har alla rätt och tittar på fritextsvaren. Hittar vi någon vi tycker är bra markerar vi den som vinnare och så håller vi på så tills vi hittat tillräckligt många. Det är ett kritiskt granskande av prestationsmomentet, samtidigt som det är tidseffektivt. Jag ser ingen annan lösning.

4) Tycker ni att metoden vi arbetar på är skit, gå då någon annanstans och tävla där. Allvarligt talat, så mycket skit en del av er kastar på oss i den här tråden tycker jag banne mig det är dags.

John... på internet är det här ofrånkomlit.. ofta kommer människor att klaga på saker bara för att dom kan klaga och att dom vet att andra kommer se det, oavsett på vilka grunder.

Ibland klagar människor för att dom tycker det är kul, Ibland klagar människor bara för att andra klagar, ibland klagar människor för att dom har annat i omgivningen som påverkar dom.

Fortsätt med suveräna tävlingar som den här och försök inte bemöta så extrem tunn "kritik" som uppstår i kommentarerna det är helt onödigt, det finns ingenting som behöver försvaras och det ser bara dumt ut när ni beklagar er över beklagarna.

Låt folk som vill klaga på saker som dom vill det är en frihet med internet, gläds er över att ni har så många besökare och att vinnarna blir riktigt glada och att det finns många som är glada för vinnarna och att warhammer snart är ute..

Medlem

Några kanske tycker att jag klagar men jag vill fortfarande veta vad FZ tycker om förslaget att skriva en liten notis längst ner om det skall vara ett seriöst eller icke seriöst svar på sista frågan.

En liknelse: Det är inte särskilt roligt att komma på en fest i munktröja när det är kostymkrav ;).

Jag är inte bitter över "förlusten" och grattis till vinnarna.

Medlem

John och tompa; anställ mig för en personlig titel så ska jag rensa upp och se till att varenda jävel som whinar straffas hårt.

Vafan, en miljon människor som gnäller som har 11 poster på forumet. Vafan, har ni gjort erat konto för att vara med på tävlingarna? ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH

Panik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Måste gråta lite på internet för att jag inte vann en internet tävling.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

/cutwrist

ps; Gråter du fortfarande så köp mitt CE ;

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=51668

Redaktör
Skrivet av liath:

Några kanske tycker att jag klagar men jag vill fortfarande veta vad FZ tycker om förslaget att skriva en liten notis längst ner om det skall vara ett seriöst eller icke seriöst svar på sista frågan.

Nej, vi kommer inte ange vilken sorts svar vi vill ha, helt enkelt eftersom vi inte har några såna bedömningskriterier på förhand. Smart, välformulerat, roligt, originellt - åstadkom något i den stilen för att öka dina vinstchanser.


signatur
Inaktiv

Hehe min dåliga humor hjälpte inte.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Gen
Medlem

Kanske räcker nu? Känns som att alla fått sagt sitt.

Peace!

Medlem

Undrar seriöst hur folk orkar gnälla om att de inte vinner ett "lotteri" och en pryl som inte är värd mer än max 1000kr.

Medlem
Skrivet av abbe:

1: Första gången jag skrivit om tävlingarna.
2: Första gången jag läst trådar om tävlingarna.
3: Orka gå och läsa gamla trådar.
4: Har ingen koll på lotterilagen.
5: Kan inte FZ kolla på alla svaren så är det knappast en jämn tävling, alltså lottning.

6-8: samma sak: det är lottning...

1-3: Om du nu inte orkar läsa gamla trådar, bli då inte sur för att folk påpekar att det redan har nämnts, det är som att be om det.

4: I och med att man sänder in sitt bidrag så har man per automatik accepterat tävlingens regler. Vet du inte vilka regler som gäller när du är med i tävlingen, klaga varken på juryn, tävlingens upplägg eller om du inte vinner.

5-8: Ja, det är det ingen som har förnekat, även om det officiellt inte är lotteri - just pga tidigare nämnda anledning - om det är lotteri så behövs tillstånd.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Sjukt mycket whine om whine.
Speciellt ifrån chefredaktören.
Dålig stil och icke professionellt!

Medlem
Skrivet av Stolpiller:

Sjukt mycket whine om whine.
Speciellt ifrån chefredaktören.
Dålig stil och icke professionellt!

Och du är en som klagar på de som klagar på klagandet.

Och jag är en som klagar för att du klagar på... acsh.

Så kan det fortsätta i evigheter, gotta love the Internets.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

1-3: Om du nu inte orkar läsa gamla trådar, bli då inte sur för att folk påpekar att det redan har nämnts, det är som att be om det.

4: I och med att man sänder in sitt bidrag så har man per automatik accepterat tävlingens regler. Vet du inte vilka regler som gäller när du är med i tävlingen, klaga varken på juryn, tävlingens upplägg eller om du inte vinner.

5-8: Ja, det är det ingen som har förnekat, även om det officiellt inte är lotteri - just pga tidigare nämnda anledning - om det är lotteri så behövs tillstånd.

Jag presenterade en åsikt, jag klagade varken på vinnarna, att jag inte vann eller svaren. Du i sin tur reagerade argt och förolämpande, istället för att enkelt bara ha med biten om lottningslagen.

Jag anser att du borde börja bete dig lite mer vänligt och informerande på internet. Då kanske det blir lite mindre "internet" på internet.

Medlem

Fan vad hets det var här då!


signatur

tjenare!

Medlem
Skrivet av abbe:

Jag presenterade en åsikt, jag klagade varken på vinnarna, att jag inte vann eller svaren.

Det har du rätt i och jag gjorde fel i att anklaga dig för klaga. Jag antar att jag var så uppe i de andra tjugotalet inlägg med folk som gnällde så att iom ditt inlägg som ifrågasatte utslagsfrågan hamnade du per automatik i samma "gnäll-grupp" som de andra. Att man sedan har läst samma "ta bort utslagsfrågan"-inlägg så många gånger tidigare hjälper inte direkt...

Skrivet av abbe:

Du i sin tur reagerade argt och förolämpande, istället för att enkelt bara ha med biten om lottningslagen.

Förolämpade? Jag skrev "har du inte läst de andra trådarna?", vilket du inte hade.

Skrivet av abbe:

Jag anser att du borde börja bete dig lite mer vänligt och informerande på internet.

Det är svårt att veta hur man skall bemöta personer på Internet, då man aldrig vet vem som sitter i andra änden. Då de flesta som skriver här i tråden alldeles uppenbarligen har varit med i fler än denna tävlingen så antog jag att du var det med. Vilket tydligen var fel, men åter igen - det lönar sig att kolla upp vad som skrivits tidigare. Visst, det tar ett par minuter av ens så dyrbara tid, men å andra sidan slipper man bli idiotförklarad i onödan - det blir man förr eller senare ändå, det är ju som sagt Internet...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av abbe:

Jag presenterade en åsikt, jag klagade varken på vinnarna, att jag inte vann eller svaren.

Det har du rätt i och jag gjorde fel i att anklaga dig för klaga. Jag antar att jag var så uppe i de andra tjugotalet inlägg med folk som gnällde så att iom ditt inlägg som ifrågasatte utslagsfrågan hamnade du per automatik i samma "gnäll-grupp" som de andra. Att man sedan har läst samma "ta bort utslagsfrågan"-inlägg så många gånger tidigare hjälper inte direkt...

Skrivet av abbe:

Du i sin tur reagerade argt och förolämpande, istället för att enkelt bara ha med biten om lottningslagen.

Förolämpade? Jag skrev "har du inte läst de andra trådarna?", vilket du inte hade.

Skrivet av abbe:

Jag anser att du borde börja bete dig lite mer vänligt och informerande på internet.

Det är svårt att veta hur man skall bemöta personer på Internet, då man aldrig vet vem som sitter i andra änden. Då de flesta som skriver här i tråden alldeles uppenbarligen har varit med i fler än denna tävlingen så antog jag att du var det med. Vilket tydligen var fel, men åter igen - det lönar sig att kolla upp vad som skrivits tidigare. Visst, det tar ett par minuter av ens så dyrbara tid, men å andra sidan slipper man bli idiotförklarad i onödan - det blir man förr eller senare ändå, det är ju som sagt Internet...

Med förolämpande menar jag: "Läser du inte svaren som ges utan bara skriver blaj och sedan inte kollar responsen?"
Påståenden och anklagelser, otroligt förolämpande enligt mig.

Aja, sak samma, nu kommer jag inte att kolla mer i denna tråden.

Medlem

Jag är inte speciellt upprörd över att jag inte vann. Brukar inte vinna tävlingar av denna typen i alla fall. Vad som jag dock reagerar på är hur otroligt oprofessionellt och kanske rent av arrogant FZ bemöter kritiken.

Att ni som representanter för en tidning kallar era prenumeranter för gnälliga, otacksamma och att de kan dra någon annanstans om de har en annan uppfattning om hur ni skall sköta era tävlingar.

Ni hade kunnat vara bra mycket smidigare, diplomatiska och sympatiska i era svar eller helt enkelt inte svarat. Det kanske även ligger något i den kritik som ni får, även om den inte är speciellt konkret eller välskriven? Allt kan förbättras och inget är perfekt. Negativ kritik är mer värdefull än positiv när det gäller att förbättra något.

Många vet inte om hur ni utser vinnarna och förutsätter då att ni läser igenom alla förslagen. man kanske skulle kunna ha en länk på tävlingssidan? Då skulle ni inte heller behöva förklara er så ofta.

Flera verkar klaga på att ni är något inkonsekventa när det gäller seriösa och oseriösa svar. Man kanske skulle kunna hålla sig till antingen eller och inte blanda?

Att redovisa fritextsvaren är något som gör vissa upprörda medan de flesta tycker det är lite småkul. Har både för och nackdelar.

Lite av de tankarna jag har om detta just nu.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Det är helt okej att klaga på tävlingarna tycker jag. Snart är tråden glömd så då händer inget.

Men alla har väl rätt att säga vad dom tycker. Och i detta fall går det inte helt enkelt.

Vi får acceptera att man aldrig kan vinna. Jag ställer gärna upp på flera tävlingar framöver.

Men jag tycker att det ej är så farligt om folk klagar. Då ser vi vilka som är "dåliga förlorare" helt enkelt.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=57456
http://www.webhallen.com/prod.php?id=57456

Hoppas att ni ordnar en Fable 2 tävling Det skulle vara hemskt roligt.

Medlem

Alla vet att jag har rätt så stfu XD *trolld*

Inaktiv

Herregud vad omogna och oförskämda somliga är. Grattis till vinnarna! Stå på er FZ!

Skriv svar