Detta krävs för Mirror's Edge på pc

Robot
Inaktiv
Detta krävs för Mirror's Edge på pc

sluta släppa systemkrav...det är väl ändå ingen som spelar spel som har en dator under kraven

Medlem

Väldigt blygsamma systemkrav måste jag säga.

Och Jinx, tills för en vecka sedan så var min speldator precis över dom där kraven, känner även några personer som sitter kvar där. Alla kan inte få sina föräldrar att köpa en dator, eller har råd att köpa en själva.

Medlem
Skrivet av Jinx:

sluta släppa systemkrav...det är väl ändå ingen som spelar spel som har en dator under kraven

Haha det låter ju verkligen som en smart idé. Jag kan garantera dig att det finns många spelare (oja, även folk på fz) som inte lägger sina surt förvärvade pengar på att uppgradera sitt system varje år för att hålla den top notch. tänk crysis tex. jag antar att knappt 70% av alla gamers kan nå upp till 25fps på ultra.

Medlem

skulle det inte vara PS3 exklusivt från början?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

UE3 innebär moddar. Skall bli intressant att se vilka galna stunt-banor man kan skapa

Medlem
Skrivet av Urge Overkill:
Skrivet av Jinx:

sluta släppa systemkrav...det är väl ändå ingen som spelar spel som har en dator under kraven

Haha det låter ju verkligen som en smart idé. Jag kan garantera dig att det finns många spelare (oja, även folk på fz) som inte lägger sina surt förvärvade pengar på att uppgradera sitt system varje år för att hålla den top notch. tänk crysis tex. jag antar att knappt 70% av alla gamers kan nå upp till 25fps på ultra.

Instämmer! Har kört med min AMD64 3000+, 2Gb minne och 7600GT (klockat) i några år nu och har inga tankar på att uppgradera riktigt ännu.

Medlem
Skrivet av rolle90:

skulle det inte vara PS3 exklusivt från början?

Läs artikeln igen.

Skrivet av Tomas Andersson:

En Sony-representant berättar för Eurogamer att även om spelet inte är PS3-exklusivt, som många trott [...]

Redaktör

Det var faktiskt Anton Botvalde som skrev nyheten, inte jag. Har ändrat nu.

Som det står i nyheten: det har ryktats om Playstation 3-exklusivitet och/eller att spelet inte ska släppas till Xbox 360. Men vad jag vet har det inte sagts något från officiellt håll. Och det verkar vara just rykten.


signatur

Gött! Då borde jag kunna köra det utan problem...

Gen
Medlem

Med tanke på hur sanslöst snyggt det verkar se ut så är systemkraven helt okej.

OffT : Btw stödjer UE3 DX10?

Medlem

Låga systemkrav. På gott och ont. Förhoppningsvis är det bara bra optimerat så att de inte har tummat på grafiken.

Medlem

Lär nog köpa det på PC ändå eftersom allt ser ruskigt ut på min PS3. Måste ha en TV med Full HD =/

Usel VGA-support Sony!

Inaktiv
Skrivet av Hockey Stick:

Lär nog köpa det på PC ändå eftersom allt ser ruskigt ut på min PS3. Måste ha en TV med Full HD =/

Usel VGA-support Sony!

Rättelse: Det ser ruskigt ut på din TV

Medlem

oh nice krav då kan man köra det på lunchtid i skolan
Mm lär bli köp sen till Pc.

Medlem

Oj, det var mycket lägre krav än vad jag trodde. Perfekt då detta spel ligger på önskelistan


signatur
Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Låga systemkrav. På gott och ont. Förhoppningsvis är det bara bra optimerat så att de inte har tummat på grafiken.

Och var har du gömt dig de senaste... 10 åren? minimikraven är för att det ens ska gå att starta spelet. Det du ska ha för att kunna få en njutbar spelupplevelse är rekomenderade systemkrav eller högre.

Då det är baserat på UT3 motorn så ligger ett 6600 kort väldigt illa till då en kompis med 6800 ultra knappt kan köra UT3.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem

Det lär ju ta ett HD4850 minst för att få en bra upplevelse och inte bli sjukt frustrerad.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv
Skrivet av Urge Overkill:
Skrivet av Jinx:

sluta släppa systemkrav...det är väl ändå ingen som spelar spel som har en dator under kraven

Haha det låter ju verkligen som en smart idé. Jag kan garantera dig att det finns många spelare (oja, även folk på fz) som inte lägger sina surt förvärvade pengar på att uppgradera sitt system varje år för att hålla den top notch. tänk crysis tex. jag antar att knappt 70% av alla gamers kan nå upp till 25fps på ultra.

det var inte det som det handlade om...det handlade om lägsta systemkrav

Medlem

Nog för att detta är ett first-person, men de känns ändå som att detta ska spelas med handkontroll, trodde även att Mirror's Edge va konsolexklusivt.

Medlem

Hatar när dom sätter ut spec på vad man ska ha. Men för det mesta är det lägsta och inte ögongodis spec.

Medlem

hoppas laptop med 8400m g klarar det

Medlem

Ja jag kommer klara mig iaf.

Medlem
Skrivet av Aurahead:

Hatar när dom sätter ut spec på vad man ska ha. Men för det mesta är det lägsta och inte ögongodis spec.

jo jag hatar också att få information jag inte bad om..

Gen
Medlem
Skrivet av Mahone:

Nog för att detta är ett first-person, men de känns ändå som att detta ska spelas med handkontroll, trodde även att Mirror's Edge va konsolexklusivt.

Nej nu räcker det med konsollexklusivt! Känns som att de flesta bra spel kommer till konsoll nuförtiden ändå. Vi PC ägare vill också ha grädden på moset.

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Nej nu räcker det med konsollexklusivt! Känns som att de flesta bra spel kommer till konsoll nuförtiden ändå. Vi PC ägare vill också ha grädden på moset.

Synd att inte många PC-ägare förstår att man måste köpa grädden på moset, inte ladda ner den

Medlem
Medlem
Skrivet av Mahone:

Nog för att detta är ett first-person, men de känns ändå som att detta ska spelas med handkontroll, trodde även att Mirror's Edge va konsolexklusivt.

Haha..inga fps ska spelas med handkontroll. så mkt bättre kontroll med mus och tangentbord

ptr
Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Mahone:

Nog för att detta är ett first-person, men de känns ändå som att detta ska spelas med handkontroll, trodde även att Mirror's Edge va konsolexklusivt.

Haha..inga fps ska spelas med handkontroll. så mkt bättre kontroll med mus och tangentbord

i vanliga fps-spel kanske, men jag tror känslan i det här spelet blir mycket bättre med handkontroll. Du kommer ju inte behöva langa headshots hela tiden då det är meningen att du ska springa därifrån istället, lite rumble och sixaxis lär höja närvarokänslan en hel del.

Medlem

Nemas problemas här iaf, och när spelet kommer har jag Radeon HD 450!

12
Skriv svar