Google lanserar webbläsare

MFC
Medlem

Allting som plockar andelar från IE är bra!

Är dock skeptisk till intentionerna med webbläsaren. Google är fantastiska på att samla information som du inte vill att någon ska få ta del av..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag är överlag positiv, men jag behåller firefox ett tag till.


signatur

Hej! jag är ny här.

MFC
Medlem
Skrivet av John:

Sluta diskutera annonsblockerare. Har ni en så är det er egen ensak. Men genom att uppmana andra att skaffa det åstadkommer ni två saker:

1) Färre recensioner, förhandstittar och nyheter på FZ
2) Mer irriterande reklamformat som inte kan spärras

Tänk. Tryck. Tala.

Vaddå skulle Adblock vara något olagligt?

Jag har inget emot annonserna på FZ men nog måste jag få diskutera fördelarna och nackdelarna med Adblock oavsett?

btw

Skrivet av FZ-reglerna:

FZ stödjer tanken på en öppen debatt, och alla åsikter är tillåtna


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Redaktör

MFC: reglerna är inte överordnade det chefredaktören säger. Vi vill inte ha debatt om reklamstoppare här, det får du acceptera.


signatur
MFC
Medlem

Inga bekymmer för mig. Ni vet vad jag tycker, frågan är bara om det ni skriver är det ni själva tycker eller om det är högre ort som talar, fast det spelar mindre roll i sammanhanget.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Va fan ska dom ens kontra med nåt som det finns gott om ? firefox, opera, ie fan dom håller på att bli mer maktgalna än microsoft dom ska precis finnas överralt och lansera precis så gott som allting.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1281577/microsofts-nya-webb...

Därför kanske?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

fyfan vad snabb den är, den kommer höja surfa till en helt ny standard!


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av John:

Sluta diskutera annonsblockerare. Har ni en så är det er egen ensak. Men genom att uppmana andra att skaffa det åstadkommer ni två saker:

1) Färre recensioner, förhandstittar och nyheter på FZ
2) Mer irriterande reklamformat som inte kan spärras

Tänk. Tryck. Tala.

Personligen har jag aldrig adblockat FZ. Finner ingen anledning till att göra det, då reklamen heller aldrig är störande. Go FZ

Akta dig, du har citerat något som kan vara farligt och du får nog snart en varning. Vilket jag också kommer få nu som citerade dig :\

Medlem

Yes, New Tab Page, äntligen nåt som kan konkurrera med Opera

MFC
Medlem

Opera är den mest överskattade webbläsaren av dem alla (förutom "The bork edition"* som är den bästa)

*) "The Bork Edition" gjorde om texten på alla Microsofts sidor till text som om det vore skrivet av svenska kocken i mupparna, därav namnet Bork Edition. Har den liggande hemma, kanske ska köra den någon gång igen..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Alltid varit en trogen Firefox-användare, men ger Googles browser ett försök.

Testar den nu, den är snabbare än Firefox och lämnar mer utrymme för sajten än för programmet vilket jag gillar. Scrollfunktionen är dock inte densamma då jag inte längre kan scrolla genom att trycka ned mouse3 och dra upp och ner, vilket är ett stort minus.

Förmodligen så är det bara jag som inte pillat i inställningarna än ..

Inaktiv

Google Chrome.

Kräver lite mer än FF och IE - Min Laptop får hangups lite då och då, kan dock vara ngt annat.

Har redigt cleant utseende.

Det är snabbt och startsidan är underbar.

SKAFFA Chrome!


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av dArp:

Scrollfunktionen är dock inte densamma då jag inte längre kan scrolla genom att trycka ned mouse3 och dra upp och ner, vilket är ett stort minus.

Nu när du nämner det så stör jag mig också på det

Brukar använda mouse3 hela tiden. Förhoppningsvis är det fler som hojtar till om det så jag skulle tro att Google fixar det trots allt.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av dArp:

Scrollfunktionen är dock inte densamma då jag inte längre kan scrolla genom att trycka ned mouse3 och dra upp och ner, vilket är ett stort minus.

Nu när du nämner det så stör jag mig också på det

Brukar använda mouse3 hela tiden. Förhoppningsvis är det fler som hojtar till om det så jag skulle tro att Google fixar det trots allt.

Det är nog redan fixat i nästa build.

Medlem
Medlem
Skrivet av jonas:

Värt att läsa före man kör det i skarptläge
http://tapthehive.com/discuss/This_Post_Not_Made_In_Chrome_Go...

EULA gäller inte i Sverige så ta inte så hårt på såna.

Webbläsaren känns i övrigt rejält pigg motför Firefox. Synd är dock att den är så pass integrerad till Windows. Exempelvis kommer Windows nätverksinställningar upp om man vill ställa in en proxy.

Ska dock bli intressant att se vad som komma skall, det är helt klart en läsare med potential!

Medlem

avaktar tills roboform har stöd för browsern


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hmm verkar bra men får vara tills den är klar.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Ett ord TACK GOOGLE tack så fruktansvärt mycket.

Nu har dom bevisat att dom inte bara är Den stora Gorrilan

Jag konverterar till Google Chrome på directen.

Medlem

(VARNING?)
Den pajjade(påverkade) mitt firefox!!!!

När jag far över knappar på sidan www.ettklickforskogen.se så skriver den numera ut te.x KNAPPEN.PNG brevid pekaren.
Minns inte att det var så innan.

Kan nån som inte installerat ännu intyga att de inte har sån text där?

P.S. EJ sidreklam! som nån lustigkurre sa, och sedan raderade inlägget.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Tobbe, sidan du länkade in har den texten som alt-text på bilden... det har ingenting med Google Chrome att göra.

För övrigt så kan man kika lite på denna
http://news.cnet.com/8301-17939_109-10030522-2.html

Är väl skrivet av någon som orkar läsa igenom EULA:s... Sen lär det finnas hemskheter i IE:s och Firefox med men...


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

Tobbe, blir samma för mig och jag har inte installerat Chrome.

Det är säkert bra med mer konkurrens men FF har allt jag behöver så jag håller mig till den.

Inaktiv
Skrivet av MFC:

Är dock skeptisk till intentionerna med webbläsaren. Google är fantastiska på att samla information som du inte vill att någon ska få ta del av..

Om du har "information som du inte vill att någon ska få ta del av", publicera det inte på Internet, är mitt lilla tips.

Webbläsaren Chrome kändes helt ok att använda, det lilla jag hunnit med. Omväxling förnöjer, nyhetens behag etc, men jag kommer sannolikt hålla kvar vid den skönaste webbläsaren av dem alla, Safari.

MFC
Medlem
Skrivet av danieldemuynck:
Skrivet av MFC:

Är dock skeptisk till intentionerna med webbläsaren. Google är fantastiska på att samla information som du inte vill att någon ska få ta del av..

Om du har "information som du inte vill att någon ska få ta del av", publicera det inte på Internet, är mitt lilla tips.

Webbläsaren Chrome kändes helt ok att använda, det lilla jag hunnit med. Omväxling förnöjer, nyhetens behag etc, men jag kommer sannolikt hålla kvar vid den skönaste webbläsaren av dem alla, Safari.

Det handlar ju om så mycket mer än vad som publiceras...... allting du skriver, alla bilder du ser och alla sidor du besöker och MYCKET MYCKET MER!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Tack Fairfax och mullet! Behöver ja inte oroa mej.:)
Nyligen ändrat då /kommer jag ihåg fel (HMM).

BTW
Statistik för nördar <-- knapp chrome-aktivitetshanteraren fniss!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Firefox
CPU: 0-20%
Minne: 94740kbyte

Chrome
CPU: 10-20%
Minne: 64865kbyte

Testat med fz.se, youtube.com, sweclockers.com, 4chan.org och warhammeralliance.com i totalt 5 olika flikar.

Chrome verkar dra mindre minne (2/3) men har samtidigt en processorbelasning som aldrig går under 10% medans Firefox går ner till 0% och stannar där i några sekunder. Dock så har de ungefär samma maxbelastning på processorn.

Dock är det en beta och prestandan kan bli patchad.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Skrivet av John:

Sluta diskutera annonsblockerare. Har ni en så är det er egen ensak. Men genom att uppmana andra att skaffa det åstadkommer ni två saker:

1) Färre recensioner, förhandstittar och nyheter på FZ
2) Mer irriterande reklamformat som inte kan spärras

Tänk. Tryck. Tala.

Jag tror nog att FZ.se:s sida är den enda sidan där reklam inte sticker dig i ögonen utan är bra placerad.
Dessutom går den i sidans koncept och visar saker man är intresserad av, inte "häftiga underkläder" eller "bli kär igen", eller "prova senaste viktkuren!!".
Finns ingen anledning att blocka FZ.se:s sida vare sig man har en blocker eller inte.

Medlem

Kör den nu. Jag tycker det funkar bra. Skönt utseende och snabb dessutom. Skönt att inte hela processen krashar om en tab fuckar upp med.

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av SWEBarb:

Va fan ska dom ens kontra med nåt som det finns gott om ? firefox, opera, ie fan dom håller på att bli mer maktgalna än microsoft dom ska precis finnas överralt och lansera precis så gott som allting.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1281577/microsofts-nya-webb...

Därför kanske?

Alla känner väl till att google samlar in väldigt mycket information om hur, var och vilka sidor som besöks. Detta används dels för att förbättra sökmotorn men är även en stor del i deras försäljning av reklamplats till företag. T.ex. alla "google sponsrade länkar" som man kan se på många sidor idag kan vara utvalda och riktade direkt till dig utifrån vilka sidor du brukar besöka, vilket dom kan ta extra betalt av företagen för.

Så självklart vill dom inte att folk ska använda en läsare ( IE8 ) som blockerar och inte ger dom den informationen dom vill ha.

Skrivet av danieldemuynck:
Skrivet av MFC:

Är dock skeptisk till intentionerna med webbläsaren. Google är fantastiska på att samla information som du inte vill att någon ska få ta del av..

Om du har "information som du inte vill att någon ska få ta del av", publicera det inte på Internet, är mitt lilla tips.

Nu är det väl inte så enkelt att du tänker dig att allt du skriver, skickar eller tar emot är tänkt att "publiceras på internet", så vill iaf inte jag behöva tänka, och att det desutom sparas i stora databaser som sedan kan säljas till företag är väl inte så bra?

Det gäller inte bara för Chrome, alla som kör med googlemeny i IE skickar information till dom hela tiden.

http://tapthehive.com/discuss/This_Post_Not_Made_In_Chrome_Go...

Citat:

By submitting, posting or displaying the content you give Google a perpetual, irrevocable, worldwide, royalty-free, and non-exclusive license to reproduce, adapt, modify, translate, publish, publicly perform, publicly display and distribute any Content which you submit, post or display on or through, the Services.

Att dom nu desutom genom EULA ger sig själva alla rättigheter till allt som passerar genom webbläsaren är ju rent löjligt....

Dom kan alltså ändra i allt som du gör, dom kan sälja allt du gör, osv, osv... dom kan göra precis vad dom vill och du har gått med på att det är helt ok!

Inaktiv

Kan inte använda nåt från ett företag som brukade censurera vissa saker och även nu gör det i Kina.

Skriv svar