Någon som har en Nokia 6060?

Medlem
Någon som har en Nokia 6060?

Hej,

jag köpte igår en nokia 6060, perfekt telefon storleksmässigt och funktionsmässigt (så gott som inget skräp som kamera eller mp3spelare då jag har en 5mpixkamera och en ipod nano behöver jag inte någotdera)

nu till frågan, var Fan höjer man samtalsvolymen???? :evil:

jag har letat i manualen, på nokias hemsida och allt.. hittar ingenting, brukar ju finnas knappar på sidan som har vart standard på mobiltelefoner senaste 5 åren som jag ser på det, men där finns inga =( Inte heller när man talar med någon kan man få upp någon meny som heter samtalsvolym eller dylikt..

jag är Helt desperat i behov av hjälp , så om nån har denna telefon och vet hur man gör, vänligen svara på detta inlägg!

Mvh mordo:<

Medlem

funderat själv på denna telefon, så googlade lite. Verkar som att det inte går att justera volymen :O:|


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

MFC
Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

funderat själv på denna telefon, så googlade lite. Verkar som att det inte går att justera volymen :O:|

Skittelefon isf, imho..

Ett tips.. kolla profilen, vissa modeller brukar ha inställningarna där..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

jag har redan kollat profilerna och försökt anpassa dem o så.. no luck

min polare lyckades hitta nånting på deras hemsida igårkväll att man skulle gå in på inställningar --> samtalsinställningar --> automatisk volymjustering

grejen är att den undermenynfinns inte för mig på samtalsinställningar
fan va trist, telefonen är precis lagom stor, rätt snygg och väger lite. det enda jag e ute efter
plus att skärmen e tillräckligt bra för min smak också, min gamla 6100 höll inte riktigt måttet när jag slutade använda min Z800i nu iochmed att min bindningstid till 3 (äntligen) var slut.

det är ju helt jävla otroligt att man itne ska kunna justera samtalsvolymen, hur jobbigt hade det vart o lägga till två knappar på sidan som på de flesta andra mobiler av årsmodell 00 och framåt ......

Medlem

är det inte som på Nokia 7610? Att när du är mitt under samtalet så trycker du på "joysticken" (stora huvudknappen) höger så ökar du volymen samt vänster för att sänka?


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

"Hej Filip,

Tack för att du kontaktat Nokia Care kundsupport.

Vi beklagar att du saknar denna funktion på din telefon, det är svårt att säga vad det kan bero på, men det finns ett annat sätt att reglera volymen så att samtalsvolymen hela tiden är på högsta möjliga volym.

När du vill reglera volymen på inkommande samtal så görs det under samtalets gång. Då trycker du på den silverfärgade (stora) fyrkantiga knappens högra sida för att höja volymen (och den vänstra för att sänka). Då kommer det upp en volymindikator så du kan se hur mycket volymen höjs och således välja maximal volym om du vill.

Om det är något annat du undrar över så tveka inte att kontakta oss igen."

joo, det var det sniper. typ det enda jag inte hade tryckt.. fan va pinsamt :$
men jag tycker ändå det är märkligt att det inte står beskrivet Nånstans i manualen?

aja, tack för mig!

Medlem

Borttagen på begäran av mordocai


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

1
Skriv svar