88 är fan en genialisk glass

Flakmonkey
88 är fan en genialisk glass

Var förbi den lokala livsmedelsbutiken för att köpa middag och kunde inte hålla mig från att köpa denna klassiker... vilken jävla smakupplevelse, tror inte det finns någon bättre glass... skulle vara Sandwich i vissa lägen, men 88 verkar fungera i alla väder, men bäst när det steker som idag förstås

Håller ni inte med mig? Eller har ni kanske en annan favorit?

Medlem

ooh, 88 är genialisk. Men jag älskar fortfarande mina Magnum-glassar mest :).

Medlem

glöm inte nogger, den dagen 88 och nogger försvinner är jordens undergång runt knuten


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Kan inget annat än att hålla med. 88 Blue (om den görs fortfarande) är också något att rekommendera.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Japp, 88:an är en riktigt underbar glass. Den enda glass som jag saknar är nog Sandwitch med Pepparkakssmak. Så sjukt god


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

glöm inte nogger, den dagen 88 och nogger försvinner är jordens undergång runt knuten

Jag gillade nogger men tycker att det är för mycket choklad i den x( man blir alldeles paff utav att käka en sån.. Och ja 88 = the shit


signatur

Rail or Die

Medlem

88 och Nogger > allt.

URK
Medlem

kan bara hålla med alla tidigare talare förutom magnum. magnum vit och nogat är bort räknade då för de ligger strax under 88 nogger ,sandwitch i samk upplevelse


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

88 Black är lätt godare än orginalet


signatur

War never changes.

Medlem

Snackas det glass?

Hum 88:an har man inte käkat på aslänge. Den var inte en favorit direkt.
Nogger, daim, solero exotic, magnum, båtarna och piggelin är däremot fina glassar!
(piggelinarna är små så man får ta 2-3st på en gång )

8).....

Inaktiv

Den sanna nostalgikern kan ju nästan bli tårögd av alla glassar som försvunnit genom tiderna, hybriderna och det rent konstiga. Magnum Double är bäst imo sommarern skulle inte vara samma sak utan den.


signatur

Internet är din vän

JB
Medlem

daimstrut är inte dum den heller. eller va den nu heter. nogger <3

Inaktiv

...man blev inte ett dugg sugen på att käka glass nu då, och speciellt inte en nogger... damn you!!

Medlem

CALIPO COLA!!!!!!!!

Medlem

Kulglass is teh shit
Gah så blev man sugen på det också...


signatur

Videomupp

Medlem

88 med ahlgrens bilar är god den med, kanske lite väl sötsliskig bara.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

88 helt klart bäst! Där efter äre Magnum


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Magnum Vit var en höjdare tyckte jag.

Medlem
Skrivet av zorixa:

Magnum Vit var en höjdare tyckte jag.

håller med, mmmmm Magnum.. Vit

Medlem

Ni tycker bara om 88 för att det är en nasseglass. Erkänn!

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Ni tycker bara om 88 för att det är en nasseglass. Erkänn!

haha, vet inte hur det är med de andra, men varför jag gillar nogger råder det ju inget tvivel om


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av Karmalicious:

Ni tycker bara om 88 för att det är en nasseglass. Erkänn!

haha, vet inte hur det är med de andra, men varför jag gillar nogger råder det ju inget tvivel om

Nogger black ftw ?


signatur

Internet är din vän

Medlem

Själv knarkar jag Magnum Vision. Vill inte ens själv veta hur många jag ätit sen 5 senses kom. Jordgubbsglass med jordgubbsylt i och sen vit choklad som överdrag... Åt en för bara några timmar sen. Cyklade 1,2 mil för det.


signatur
Medlem

åt en sån igår faktiskt, kunde genast konstatera att de båda nazistglassarna är bättre


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Sorbet är godast när det gäller glass, Hallon och jordgubb, hemmagjord. Lime/kaktus som finns att köpa är också riktigt nice, Inte så farligt dyr heller.

Medlem

Fasen, jag älskar den där glassen som ser ut som en utdragen regnbåge, och så är det nån vit glassgrej i mitten, så jäkla god, den bara smälter och... mmmmmmm sååå god, men vad heter åbäket ?

Medlem
Skrivet av Zhane:

Fasen, jag älskar den där glassen som ser ut som en utdragen regnbåge, och så är det nån vit glassgrej i mitten, så jäkla god, den bara smälter och... mmmmmmm sååå god, men vad heter åbäket ?

sunero? sonero? soneru nåtså tror jag.

Medlem
Skrivet av Zhane:

Fasen, jag älskar den där glassen som ser ut som en utdragen regnbåge, och så är det nån vit glassgrej i mitten, så jäkla god, den bara smälter och... mmmmmmm sååå god, men vad heter åbäket ?

Twister. Lätt godaste isglassen för örvigt. Annars är ju 88:an enkelt förstavalet, sen nogger eller sandwich.
Kulglass är ju gott annars. Lejonet och Björnen gör goda smaker. Saffran är till exempel mycket god. Inte vad man tror först kanske, men det är lyckat.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

vet man inte vilken glass man ska ta blir det alltid en 88

en klassiker i tiden


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ingen som är het i Daimstruten?
Godaste enligt mig, även om magnum serien är störtskön den också.


signatur

Videomupp

123
Skriv svar