Robot
GTR Evolution

Simbin inleder spelhösten med en utbyggd variant av Race 07. En återgång till rötterna paras med viss upprepning och de tar sig förbi målflaggan - men inte utan problem.

#simbin, #stcc-the-game, #race-pro, #gtr-evolution, #race-07, #gtr-fia-gt-racing-game


Medlem
GTR Evolution provkört

Det har blivit några varv på Nürburgring i GTR Evolution kan jag lova. Billjudet på de flesta bilmodellerna är spot on!


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

Synd att spel som dessa inte kommer till XBOX 360. Finns ju bara Forza 2. Vilket inte är helt fel.

Medlem
Skrivet av angryBinky:

Synd att spel som dessa inte kommer till XBOX 360. Finns ju bara Forza 2. Vilket inte är helt fel.

Precis som det står i recensionen kommer ju SimBins RACE Pro till Xbox 360 i slutet av året.

Jag är absolut ingen motorfantast på någon högre nivå men jag har så länge jag kan minnas alltid haft en viss kärlek till bilspel på PC och konsol.

Spelade GTR2 senaste för något år sedan med min gamla goda Thrustmaster-ratt (360 Modena) och det är helt klart ett av de bästa bilspelen jag har kört, även om det vid den tiden jag lirade det kändes något daterat på vissa punkter. Av att döma av det jag har sett samt hört/läst om Sim Bins senaste alster så tror jag att de skulle tjäna på att göra lite mer drastiska uppdateringar för att locka till sig nya kunder (och kanske äldre också?). För som jag nämnde innan så kändes den delen jag körde för ett tag sedan rätt daterat på sina ställen.

Just nu spelar jag faktiskt Colin McRae DiRT (med samma ratt) och även om det inte är lika realistiskt så är det i min mening minst lika roligt, om inte lite roligare. Men det kan i och för sig ha att göra med att jag gillar rally mer än banracing.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag tycker dom har valt en lite olycklig titel på denna expansion, ett bättre namn hade varit Race Evolution.

Jag håller med om att spelmotorn som används nu börjar kännas väldigt daterad. STCC-expansionen blir nog det sista vi ser av denna motor. Race Pro som släpps till 360 senare i år använder deras nyutvecklade Lizard-motor och förhoppningsvis kanske vi får något spel till PC nästa år baserat på denna motor (själv hoppas jag på ett GTR3).

Att AIn skulle vara så förfärligt dålig vet jag dock inte om jag håller med om. Ett spel som verkligen har brutalt dålig AI är Live for Speed där de kör rakt in i en hela tiden (utöver AIn är spelet dock riktigt gött).

Medlem

Ljudet må kanske ha förbättrats men grafiken är samma som 2005 känns de som, och körkänslan tvivlar ja på har blivit bättre då den redan va perfekt i ettan.

Inaktiv

Nu har jag nöjt mig med Race07 för stunden då det mest sitter på hyllan till förmån för GRID. Ja jag vet att det är helt olika inriktining på dom men det som fällde avgörandet är trivialt nog att man kan köra för sitt eget stall i det senare, något som gör otroligt mycket för mitt engagemang. Det har nog inte blivit så mycket rejsing sedan GP4.

Så förutom att snickra ihop modernade motorer att ha under huven (ha ha) får SimBin till nästa spel gärna låna spelana göra egna stall och förare, kanske tom lite managment och tja varför inte nya menyer när dom ändå är i farten.

Medlem

Mahone, var körkänslan perfekt i ettan? Var det därför det var stört omöjligt o hämta hem en sladd? 8/10 så snurrade man så fort det släppte. Dom två andra var den ena tur och den andra jedireflexerna..

Medlem

Tsssss spelet leverar ju det den skall leverera! Makalös racing upplevelse!
GTR serien får ens adrenalin att pumpa på rätt hårt

Snyggare må det kunna bli men ingen racer vill heller inte ha en dålig FPS.

Medlem

Har GTR Evolution någon ny skademodellering i jämfört med de andra spelen?


signatur

<3

Pansarknekt
Skrivet av jovviz:

Har GTR Evolution någon ny skademodellering i jämfört med de andra spelen?

Står iofs i recensionen, men nej det verkar inte så. Tycker iofs det inte e ett problem då man är kokt såfort man krockar i GTR serien. Man ska inte sitta o vara lockad att göra en 180sväng o köra chicken race


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Made:

Mahone, var körkänslan perfekt i ettan? Var det därför det var stört omöjligt o hämta hem en sladd? 8/10 så snurrade man så fort det släppte. Dom två andra var den ena tur och den andra jedireflexerna..

Tja, om du någonsin sett racing av den här typen på TV så torde du veta att när det släpper för dem i högre hastigheter så går det åt helvete.
Det är det som är hela grejen med den typen av racing. Små misstag är en sak, men att få sladd är ett brutalt enormt misstag, och kommer som absolut minst tappa dig en 10-20 placeringar. Förmodligen kan du inte ens fortsätta racet.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av Made:

Mahone, var körkänslan perfekt i ettan? Var det därför det var stört omöjligt o hämta hem en sladd? 8/10 så snurrade man så fort det släppte. Dom två andra var den ena tur och den andra jedireflexerna..

Tja, om du någonsin sett racing av den här typen på TV så torde du veta att när det släpper för dem i högre hastigheter så går det åt helvete.
Det är det som är hela grejen med den typen av racing. Små misstag är en sak, men att få sladd är ett brutalt enormt misstag, och kommer som absolut minst tappa dig en 10-20 placeringar. Förmodligen kan du inte ens fortsätta racet.

Eh... klart dom kan få sladd och kontrollera den i riktig GT, det är ju helt beroende på hur och när dom får den. Jag håller med om att det är allt för lätt att tappa kontrollen i GTR.

Gillar känslan i Live For Speed mycket bättre, GT bilarna där är oxå svåra att kontrollera men på ett mer realistiskt sätt.

Medlem
Skrivet av noxi:

Eh... klart dom kan få sladd och kontrollera den i riktig GT, det är ju helt beroende på hur och när dom får den. Jag håller med om att det är allt för lätt att tappa kontrollen i GTR.

Gillar känslan i Live For Speed mycket bättre, GT bilarna där är oxå svåra att kontrollera men på ett mer realistiskt sätt.

Ta inte det här på fel sätt, men hur vet du vad som är mera realistiskt? Har du kört banracing på riktigt och kan jämföra eller gissar du bara?

Men jag tycker det går bra att sladda i GTR men såklart inte i 140 blås det är dömt för att misslyckas.

Det är bättre att kurvorna på ett säkert och "korrekt" sätt istället eftersom då minimerar man risken att åka ut + att det oftast går fortare!

Medlem

Jag tycker att det ser riktigt snyggt ut!!


signatur

You can't win the game...

Pro till PS3?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Varför är åtminstone två av bilderna som ligger inbäddade i artikeln bilder på WTCC-bilar (huvudklassen i Race07) och inte GT-bilar ("det nya" i GTR Evolution)?

Känns lite slarvigt....

Inaktiv
Skrivet av hawk:

Varför är åtminstone två av bilderna som ligger inbäddade i artikeln bilder på WTCC-bilar (huvudklassen i Race07) och inte GT-bilar ("det nya" i GTR Evolution)?

Känns lite slarvigt....

Det är wtcc extreme bilar inte vanliga wtcc.

1
Skriv svar