<3 Melissa Horn, med Borderlands som undanmanöver

Medlem
<3 Melissa Horn, med Borderlands som undanmanöver

Visst är hon fin? Donnan med den oerhört känslofulla rösten.

Nu finns äntligen hennes senaste album - Säg ingenting till mig - även på Spotify.

Sitter här och myser till just titellåten Säg ingenting till mig.

Umpa, umpa.

Annars är ju "Lät du henne komma närmre", "New York" och även duetten med Lars Winnerbäck, "Som jag hade dig förut" jättehärliga låtar.

Men.

Och ett stort men på det. Jag hade bestämt mig för att bara skriva om spel i just den här bloggen.

Förlåt mig.

Jag befinner mig i Stockholm över helgen, och tidigare i veckan började jag lira lite #Borderlands med @Jokkocze över det åtråvärda Xbox Live (Inte åtråvärt på samma sätt som Horn). Jag kör en Siren, även det en liten donna, med förmågan att smyga omkring och göra lite hokus pokus med eld och annat.

(Insert random joke about gammal flamma).

Jocke kör en tidsenlig berserker. Vi har kommit till nivå 15 nu. Båda två. Jag springer omkring och skapar explosioner samtidigt som jag är osynlig. Jocke, å andra sidan, får saker att explodera genom att frikkin' slå på dem med brinnande nävar.

Vi försökte oss på lite PvP. Och jag hade lätt vunnit, om det inte vore så att jag dog på 2-3 slag. Eller en granat. Det känns på något sätt lite menlöst att försöka bråka med killar som är femton gånger så stora.

Pennan är mäktigare än svärdet? Jag börjar tvivla.

Fan för dig, Jocke.

#blogg

Medlem
<3 Melissa Horn, med Borderlands som undanmanöver
Citat:

Jocke, å andra sidan, får saker att explodera genom att frikkin' slå på dem med brinnande nävar

Precis som på riktigt ^^

Medlem

Ska spela det så fort tiden tillåter och träffa den där tjejen...

Medlem

Ursäkta harpa. Men melissa horn lät så generiskt så det var läskigt.

Aldrig hört henne förut. Men känns som jag har hört låtarna 1 miljon gånger innan.

Medlem
Skrivet av Philster:

Ursäkta harpa. Men melissa horn lät så generiskt så det var läskigt.

Aldrig hört henne förut. Men känns som jag har hört låtarna 1 miljon gånger innan.

Ah, jag är inte beredd att hålla med! Men det är väl tur att vi har förmågan att tycka olika?

Vad är bra då? Några egna härliga musiktips?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Philster:

Ursäkta harpa. Men melissa horn lät så generiskt så det var läskigt.

Aldrig hört henne förut. Men känns som jag har hört låtarna 1 miljon gånger innan.

Ah, jag är inte beredd att hålla med! Men det är väl tur att vi har förmågan att tycka olika?

Vad är bra då? Några egna härliga musiktips?

Jo det är tur att vi kan tycka olika. Men tycker du hon är nyskapande? eller vad håller du inte med mig om?

"Vad är bra då?" jag sa aldrig att det var dåligt. Bara att det lät som vilken radio sång som helst som nån tjej har spelat in och ska sjunga om sin cykel eller vad hon ska göra imorgon. Jag är väl bara trött på det och förväntade mig nått annat.
Var lite meninglöst av mig att skriva den där första kommentaren måste jag erkänna eftersom den inte gav nått.

Härliga musiktips. hmm. Testa lite Shpongle eller/och Younger brother. Men smaken är som baken, du kanske hatar det.

Medlem
Skrivet av Philster:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Philster:

Ursäkta harpa. Men melissa horn lät så generiskt så det var läskigt.

Aldrig hört henne förut. Men känns som jag har hört låtarna 1 miljon gånger innan.

Ah, jag är inte beredd att hålla med! Men det är väl tur att vi har förmågan att tycka olika?

Vad är bra då? Några egna härliga musiktips?

Jo det är tur att vi kan tycka olika. Men tycker du hon är nyskapande? eller vad håller du inte med mig om?

"Vad är bra då?" jag sa aldrig att det var dåligt. Bara att det lät som vilken radio sång som helst som nån tjej har spelat in och ska sjunga om sin cykel eller vad hon ska göra imorgon. Jag är väl bara trött på det och förväntade mig nått annat.
Var lite meninglöst av mig att skriva den där första kommentaren måste jag erkänna eftersom den inte gav nått.

Härliga musiktips. hmm. Testa lite Shpongle eller/och Younger brother. Men smaken är som baken, du kanske hatar det.

Jag tycker inte jag hört någon som låter som henne en miljon gånger förut, tycker hennes röst är rätt unik. Jag påstod inte att du sa att det var dåligt, men det gick ur min tolkning att urskilja att musiken inte föll dig i smaken, oberoende om det av dig ansågs vara bra eller dåligt.

Jag lyssnade lite på båda artisterna du nämnde! Ja.. Techno, känns som jag hört liknande beats en miljon gånger förut

Nej, men de låtar jag lyssnade på var rätt bra! Lyssnar inte så ofta på dylik elektronisk musik, lite oklart varför :P. Ha en bra dag!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

1
Skriv svar