Xbox 360 blir Japans billigaste konsol

Robot
Medlem
Xbox 360 blir Japans billigaste konsol

Rätt billigt måste jag medge

Medlem

För japanerna=världsherravälde! Eller vad?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av FZ:

Xbox 360 Elite, sänks med 17 procent.

Till vad? Och mer intressant, vad sänks Premium till.

Inaktiv

Hur länge tar det innan en Xbox 360 kostar under 1000 kronor?

Medlem

Oj oj oj, Japanerna får ENDAST köpa och stötta sina egna produkter. Jag undrar hur japanerna med en X360 känner sig.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kanske kommer att kosta som gamecube gjorde, 950:-


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Billigt skulle det kosta 1200kr i sverige hade jag nog handlat en sån bara för att slippa vänta på gta 4 haha XD

Medlem

jäklar va billigt, Microsoft måste vara desperata

Medlem

Bara att inse, 360 säljer inte i Japan. Där är det Wii och PS2 som gäller, PS3 nu också då..

Medlem

Tja PS3 gäller inte heller så mycket i Japan, med tanken på att PS2 säljer ungefär fortfarande lika mycket som PS3 där

Men åt andra sidan Wii säljs som bara den.

Medlem
Skrivet av prox1mately:

För japanerna=världsherravälde! Eller vad?

Nej för att Japanerna inte lockats av Xbox360 utan dom är mer inbitna i Sony och Nintendo. Därför sänker nu Microsoft priset på Xbox360 rejält så att det ska locka fler köpare, och så att Microsoft blir mer etablerade i japan.

Medlem

Det här bevisar ju att vi betalar duktigt mycket i överpris, den borde ju kunna kosta 1200:- här med.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Jo, vi betalar 50% mer, dock så är momsen en ganska stor bit av det.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Inaktiv
Skrivet av radiuz:

Bara att inse, 360 säljer inte i Japan. Där är det Wii och PS2 som gäller, PS3 nu också då..

http://www.andriasang.com/e/blogs/anoop/2008/08/30/searching_...

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hur länge tar det innan en Xbox 360 kostar under 1000 kronor?

Förmodligen runt releasen av Xbox 720, då säljer dom loss alla sina konsoler för att få folk intresserad av de exklusiva spelutbudet samt för att göra plats på hyllorna. Kan ju iofs bli tidigare också, man vet aldrig.

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av radiuz:

Bara att inse, 360 säljer inte i Japan. Där är det Wii och PS2 som gäller, PS3 nu också då..

http://www.andriasang.com/e/blogs/anoop/2008/08/30/searching_...

Säger mig ingenting!

samma sänkning som i USA...

Medlem

Inte så konstigt att 360 inte går så bra i Japan. Till större delen så är spelen på 360 väldigt amerikanska, och japaner har en annorlunda smak jämfört med amerikanerna.

Sen är det nog mer handhelds som gäller i Japan, såsom DS.

Medlem

Kan säkert att komma en prissänkning här också eftersom den här veckan kommer ps3an överta positionen som andra största konsol här i skandinavien.

Inaktiv
Skrivet av Zerpent:

Inte så konstigt att 360 inte går så bra i Japan. Till större delen så är spelen på 360 väldigt amerikanska, och japaner har en annorlunda smak jämfört med amerikanerna.

Sen är det nog mer handhelds som gäller i Japan, såsom DS.

kexboxen har ju mer rpg,s än PS3an för tillfället : /

Medlem
Skrivet av radiuz:
Skrivet av Picke:
Skrivet av radiuz:

Bara att inse, 360 säljer inte i Japan. Där är det Wii och PS2 som gäller, PS3 nu också då..

http://www.andriasang.com/e/blogs/anoop/2008/08/30/searching_...

Säger mig ingenting!

Det där säger mig mycket..hehe :D:D
Ja hela artikeln för dem som inte kan engelska handlar om att det är slutsåld på 360 i alla stora game ställen i Tokyo.
Så det bevisar att dem har börjat eteblera sig där också

Medlem

Får väl hoppas att 360 försäljningen tar lite fart nu, iom att Infinitive Undiscovery släpps samma dag som prissänkningen, fast andra J-rpgn har ju inte lockat japanerna till köp (Lost Odyssey etc)...

Och ja Wiin behöver då inte sänka så som den säljer

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av radiuz:
Skrivet av Picke:
Skrivet av radiuz:

Bara att inse, 360 säljer inte i Japan. Där är det Wii och PS2 som gäller, PS3 nu också då..

http://www.andriasang.com/e/blogs/anoop/2008/08/30/searching_...

Säger mig ingenting!

Det där säger mig mycket..hehe :D:D
Ja hela artikeln för dem som inte kan engelska handlar om att det är slutsåld på 360 i alla stora game ställen i Tokyo.
Så det bevisar att dem har börjat eteblera sig där också

Kan det inte även vara så att det var få på lagret? Hursomhelst så har jag svårt att tro att 360 skulle bli mer poppis bara för att den blivit slutsåld på någon butik.

Medlem
Skrivet av radiuz:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av radiuz:
Skrivet av Picke:
Skrivet av radiuz:

Bara att inse, 360 säljer inte i Japan. Där är det Wii och PS2 som gäller, PS3 nu också då..

http://www.andriasang.com/e/blogs/anoop/2008/08/30/searching_...

Säger mig ingenting!

Det där säger mig mycket..hehe :D:D
Ja hela artikeln för dem som inte kan engelska handlar om att det är slutsåld på 360 i alla stora game ställen i Tokyo.
Så det bevisar att dem har börjat eteblera sig där också

Kan det inte även vara så att det var få på lagret? Hursomhelst så har jag svårt att tro att 360 skulle bli mer poppis bara för att den blivit slutsåld på "någon" butik.

Nu var jag väl lite väl överdriven men..

Inaktiv

hehe, tror jag betalade lite över 1300kr för mitt Wii när det var nytt i Japan =D PS3an kostade inte mer än 2300KR när den fortf låg på 5k+ i Sverige! Köpte mitt PSP nästan ett år innan det släpptes i Japan för samma pris 1300kr.. kostade 2500kr... 7-8 månader senare i Sverige.

sjuka priser vi betalar...

Inaktiv
Skrivet av MaLiBu:

jäklar va billigt, Microsoft måste vara desperata

Det tror jag inte. När Playstation 3 har gått om Xbox 360 i försäljarlistorna är det nog slutet för Xbox 360.

Men jag tycker ändå att det går ganska söligt för Ps3 att sälja?

Edit :

Mircosoft kanske kan sälja 1-2 miljoner konsoler nu när Fable 2 och Gears of war 2 kommer ut, eftersom när halo 3 kom ut såldes det flera konsoler och Xbox live

Så 360 lever än iaf

Medlem

Varför envisats dom med att köra med den förbaskade Arcade-varianten? det förstör att spelen inte kan räkna med att det finns en hårddisk.

Gen
Medlem

Kommer en liknande prissänkning i Sverige så blir det väldigt svårt att motstå ett köp.

12
Skriv svar