Xbox 360 blir Japans billigaste konsol

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av radiuz:
Skrivet av Picke:
Skrivet av radiuz:

Bara att inse, 360 säljer inte i Japan. Där är det Wii och PS2 som gäller, PS3 nu också då..

http://www.andriasang.com/e/blogs/anoop/2008/08/30/searching_...

Säger mig ingenting!

Det där säger mig mycket..hehe :D:D
Ja hela artikeln för dem som inte kan engelska handlar om att det är slutsåld på 360 i alla stora game ställen i Tokyo.
Så det bevisar att dem har börjat eteblera sig där också

Din engelska verkar inte heller vara så lysande. Enligt artikeln är XBox helt slut på fyra av sju ställen som artikellförfattaren besöker. Artikelförfattaren spekulerar också kring om detta är resultatet av en medveten leveransminskning från Microsoft inför en förmodad lansering av en ny modell, alternativt inför en prissänkning (som vi nu vet har ägt rum).

"My wild theory is that this is a forced shortage. Microsoft is trying to clear channels of current models in anticipation of a new model to coincide with Infinite Undiscovery's September 11 release."

För övrigt är artikelln inte speciellt seriöst skriven. Bland annat anger författaren i procent hur utsåld Xbox är i vissa distrikt men medger själv att dessa siffror är helt påhittade.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem

Fy fan vad Nintendo tjänar på varje såld enhet här i sverige.

Inaktiv
Skrivet av Resident Emil:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av radiuz:
Skrivet av Picke:
Skrivet av radiuz:

Bara att inse, 360 säljer inte i Japan. Där är det Wii och PS2 som gäller, PS3 nu också då..

http://www.andriasang.com/e/blogs/anoop/2008/08/30/searching_...

Säger mig ingenting!

Det där säger mig mycket..hehe :D:D
Ja hela artikeln för dem som inte kan engelska handlar om att det är slutsåld på 360 i alla stora game ställen i Tokyo.
Så det bevisar att dem har börjat eteblera sig där också

Din engelska verkar inte heller vara så lysande. Enligt artikeln är XBox helt slut på fyra av sju ställen som artikellförfattaren besöker. Artikelförfattaren spekulerar också kring om detta är resultatet av en medveten leveransminskning från Microsoft inför en förmodad lansering av en ny modell, alternativt inför en prissänkning (som vi nu vet har ägt rum).

"My wild theory is that this is a forced shortage. Microsoft is trying to clear channels of current models in anticipation of a new model to coincide with Infinite Undiscovery's September 11 release."

För övrigt är artikelln inte speciellt seriöst skriven. Bland annat anger författaren i procent hur utsåld Xbox är i vissa distrikt men medger själv att dessa siffror är helt påhittade.

Det jag ville påpeka för radiuz var att det visst säljs 360's i Japan. Sen att det kanske inte säljs lika många 360's som Wii's är väl en annan fråga. Har aldrig påpekat att "artikeln" som ni kallar den skulle vara seriös. Det är snarare en i Japan som gått ut och kollat/fotat för att verkligen se om 360'n var slutsåld som MS påpekat. Vilket tydligen var fallet den veckan Infinite Undiscovery släpptes där. Sen om det är en sk tvingad utförsäljning spelar väl ingen roll. Enheterna säljs väl för de. Dessutom så har ju nintendo gjort liknande sen Wii släpptes....typ

Medlem

Picke : Självklart säljs det 360 i Japan, jag har inte sakt att det inte gör det indirekt. Det jag menade med "Bara att inse, 360 säljer inte i Japan" var mer att den inte är särskilt populär där, sen finns det alltid någon nisse som köper något ex oavsett det.

Medlem

Japan har väl aldrig gillat xbox iof.. Dom kör ju på sitt sony och nintendo där borta

Inaktiv
Medlem

haha Billigt skit!


signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

Medlem

Det lär inte komma en sån sänkning till Sverige.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

12
Skriv svar